גוגל מתכננת לדרוש תשלום בשירותי החינם שלה דוגמת ג'ימייל

התכנית היא לגבות תשלומים ממי שניצלו דרך השירותים הללו את כל שטח האחסון בענן שהענקית הציעה להם חינם ● גוגל כבר החלה לבשר על כך באחרונה, תוך שהיא מציעה למשתמשים לעבור למנוי בתשלום לאחסון בענן בשירות המכונה Google One

תהפוך למרכז תקשורת. Gmail

גוגל הציעה עד כה למיליארדי משתמשים את שירותי ג'ימייל או את שירות שמירת (ועריכת) התמונות שלה, Google Photos, וכמובן את הדרייב, בחינם. אבל משהו עומד להשתנות, ובגדול, בגישתה זו.

בשירות התמונות, למשל, החברה הציעה לכולנו בחינם שטח אחסון של 15 ג'יגה-בייט, שמספיק בכדי לאחסן כ-5,000 תמונות. לא מעט, אבל בעידן של ימינו שבו כל מצב כמעט זוכה בקליק, ובהעלאה לאינסטה או לרשת חברתית אחרת לטעמכם, זה בהחלט עלול שלא להספיק.

התמסרנו לשירותי החינם הללו והתרגלנו אליהם, אבל כעת אפשר שתגלו שאתם מתבקשים לרכוש מנוי כיוון שצרכתם יותר מדי שטח בענן וגוגל, כמו גם אלפבית החברה האם שלה, החליטו כי הן רוצות מכם כסף בעבור המרחב הווירטאולי הזה.

גוגל פתחה את שירות הדואר האלקטרוני שלה, ג'ימייל, בשנת 2004, ככזה שהיא מספקת חינם אין כסף. אבל גם בנוגע לשירות זה, משתמשים רבים של הענקית ממאונטיין וויו מגלים כעת שהאופציה החינמית של אחסון עד 15 ג'יגה-בייט עומדת לפוג, כך על פי דיווח חדש של בלומברג.

לפי הדיווח, רבים לא הבינו זאת עד שג'ימייל הודיעה להם לפתע כי בקרוב יפסיקו לקבל דוא"ל נכנס, אלא אם כן ירכשו יותר מקום אחסון דרך שירות שמכונה Google One. בעבור מי שלא יודע להעריך כמה שטח כבר נמצא בשימושו בשירות הענקית, ניתן לבדוק את כמות הזיכרון שנותר או נגמר באתר Google One.

כמה שטח ניצלתם כבר בשירותי גוגל? צילום מסך עצמי

כמה שטח ניצלתם כבר בשירותי גוגל? צילום מסך עצמי

תלות שניתן לתרגם לכשני מיליארד דולר נוספים בחודש

עלות שטח אחסון של 100 ג'יגה בייט תעלה בערך 8 שקלים בחודש – לא נורא אבל בכל זאת זה כבר לא בחינם… ואכן, יש כבר מי שנוטים לשלם את הסכום משום שעליהם להשיג זיכרון נוסף, ומכיוון שכמעט בלתי אפשרי לשנות את כתובת הדוא"ל ואת חשבון הגוגל שלנו שכה הורגלנו בהם.

גוגל יודעת שכתובת דואר אלקטרונית שנמצא בשימוש במשך שנים היא ערוץ תקשורת נרחב וחשוב בעבור המשתמשים. בנוסף, שירותי אינטרנט רבים משתמשים בכתובות המייל שלנו כמזהי משתמש, כך שבריאת חשבון מייל חדש בשירותים חינמיים אחרים – או אפילו אצל גוגל עצמה – ויצירת כתובת חדשה יגרמו למשתמשים "כאב ראש" לא קטן. גם העברת אלפי תמונות או קבצים אחרים למיקום אחר יכולה להיות קשה עד בלתי אפשרית, ושוב – גוגל מודעת לכך, ואפשר שהיא מנצלת תלות זו שלנו בה ובשירותיה.

אם אפילו עשירית מהמנויים של ג'ימייל יסכימו לשלם סכום של כמה דולרים, או יורו, או שקלים או כל מטבע מקומי אחר, מדי חודש בחודשו בעבור השימוש בשירות שעד כה ניתן להם ללא עלות – מדובר בהכנסות נוספות משמעותיות לגוגל, שלפי בלומברג יכולות להגיע לכשני מיליארד דולרים נוספים בחודש.

תגובות

(14)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מיה

    חברים יקרים ערב טוב אשמח לעזרתכם. רכשתי הגדלת זכרון ב8 שח לחודש. היה כתוב לי שהגדלתי את הזכרון ויש לי כעת המון מקום גם לכל המשפחה. ואז חלפו בערך חודשיים מאוד ממוצעים מבחינת צילום וגיבוי תמונות והופיעה לי הודעה שנגמר לי המקום וגוגל לא מגבה. איך זה ייתכן ? משהו יכול לעזור לי בבקשה. תודה מראש ?

  2. מישהו

    לא הבנתי מה החידוש כאן...גוגל תמיד נתנה 15 ג׳יגה חינם ונתנה חבילות שדרוג בהתאם למשתמש חבילות שמתאימות לכל אחד לפי הצרכים שלו במחיר הוגן. גם התמונות תופסות מקום רק אם מעלים אותם באיכות מלאה אבל באיכות קצת פחות טובה (אבל עדיין טובה) הם לא תופסות מקום ואפשר כמה שרוצים מה שמתאים והוגן לרוב האנשים לדעתי הכתבה הזאת קצת הוציאה את גוגל רע שלא בצדק

  3. קובי

    לא הבנתי !! איך זה חדשות ??? מבאס לאללה שאלה ה ''חדשות '' זה כאילו נתנו למישהו שלא מחובר לשום לייצר כתבה סתמית חסרת טעם וריח , המידע הזה ישן ותמיד נדרש תשלום מעבר לעלות החינמית , מה גם שנפח אחסון הדרייב והמייל אחד הם , דבר שלא הובהר כראוי וכנראה מחוסר ידע ומקצועיות ... לא הבנתי כלום מגוע עלתה כתבה כזאת חוץ מלהלחיץ לרגע כפי שעולות מלא כתבות מיותרות עם אפס מידע אך עם הרבה פרסומות כאיש הייטק בכיר מעל עשרים שנה בתחום אני מוכן לייצר עבורכם יעבור לא מעט חברות כתבות בתשלום סמלי ,אבל שתהינה חכמות חדשניות משכילות וענייניות , אלה הם כמה דקות שלא יחזרו לעולם

  4. יפיצ

    לא חדש. החידוש הוא שהחליפו שם לתוכנית לgoogle one והרחיבו אותה ל6 משתמשים במשפחה. 8 שח בחודש למיילים של שני ההורעם פלוס 4 ילדים, מאה ג'יגה לכל אחד. תיקון נוסף - גוגל פוטוז מאחסן חינם בלי הגבלה תמונות, רק לא בגודל המקורי המלא. יש לנו עשרות ומאות אלפי תמונות בחשבון וזה תופס 0 מגה על חשבון האחסון

  5. גמל נודד

    פרטיות ? תשכחו מזה או שיהיה לכם אתר משלם אם אימייל משלכם או שהפרטיות שלכם תעלם ולא תחזור

  6. הזוי

    "אם אפילו"? "כאב ראש"? "לא נורא אבל בכל זאת לא בחינם"? איזו כתבה שכונה. וגם לא מחדשת כלום. זה תמיד היה בתשלום אם חרגת. פשוט עכשיו מכירים לכם את זה.

  7. Mirah S. Rajwan

    8 שקלים לחודש,זה לא כל כך נורא... העיקר היעילות, הבטיחות והגנה על פרטיות,לנהל דואר וכו'. בתבונה. כל זמן שאפשר לבטוח בכוגל, אז זה מכובד מוערך.

  8. אנדריי

    חחחח לשלם למייל ? אני פשוט ימחק אותו עם ירצה כסף אני ממליץ להיתנגד בהמוניות למהלך הזה

  9. שימי

    ניתן למחוק הודעות עם קבצים מצורפים כדי לנקות מקום מגימייל למשל larger:2M

  10. יואב

    קודם נתנה לנו צינגלה בחינם, עכשיו מעבירה אותנו ל"קשים" ,

  11. שמואל איטה

    צודק שזה לא פייר שלאחר שהם ידעו מראש שזה מה שיקרה, לתת לנו להתמכר ושלא תהיה לנו ברירה אחרת בגלל כל הסיבות שאנו לא יכולים להתנתק. אם כבר אז שנשלם סכום סימלי של כמה סנטים בחודש על האיחסון ולא 8.00₪ לחודש שהם 96.00₪ בשנה ל100 GB. זה מאד יקר למי שצורך המון זיכרון לאיחסון. המחיר ל-200 GB קופץ ל13.50₪ לחודש שהם 162.00₪ לשנה וכן הלאה. וזה לא ניגמר. הבעיה גם כן שאם אתה רוצה להחסן למשל 75000 תמונות בערך לפי תיקיות ואנשים וכו׳... או שאנשים שמאוחסנים במכשיר או בים באלפים יקח לך שבועת ואפילו חודשים לעשות כן. בקיצור חיים קשים מאד ולא כל כך צודקים בכלל. צריך ליבדוק אפשרות של תביעה ייצוגית ענקית כדי להרגיע את כל בעלי הלב׳ הענקיות שאנחנו העם הפשוט יש לנו זכו קיום עוד הרבה יותר מהם. Shmuel Ittah

  12. יוסי

    לצערי הכונן קשיח שהכיל המון חומר יקר ערך התקלקל ועלה לי 400 ש"ח לשחזר את הקבצים (יצאתי בזול) מיד אח"כ הגדלתי את נפח הדרייב ל100 ג'יגה ב8 שקל לחודש עבור גיבוי יציב הרבה יותר מכל כונן קשיח שיהיה בנוסף על עוד יתרונות שיש לדרייב (שיתוף וכו') 8 שח ל100 גיגה זה סכום הגיוני ביותר ומשתלם למי שיש לו קבצים יקרי ערך, כמעט הפסדתי אלפי תמונות משפחתיות שלא גובו במקום אחר

  13. אהרן

    לא ברור, מה החידוש בידיעה זו. אחסון מירבי חינמי היה מאז ומעולם 15GB למשתמש. מעבר לכך, אמור להיות חיוב.

אירועים קרובים