כיצד הענן מסייע לחיזוי כשלים במערכות אלקטרוניות?

לדברי יובל בונן, מייסד משותף בחברת פרוטאנטקס - שפיתחה פתרון, מבוסס ענן, שיסייע לחברות אלקטרוניקה לנבא ליקויים עתידיים ולאתר תקלות בשלבים מוקדמים - "השימוש בשירותי הענן של AWS מאפשר לנו להריץ עשרות מיליוני סימולציות במקביל, מדי שבוע"

יובל בונן, מייסד משותף וסמנכ"ל תוכנה, פרוטאנטקס. צילום: יח"צ

"תהליך התכנון והייצור של שבבים טומן בחובו שפע של אפשרויות לטעויות וליקויים, העלולים לגרום לתקלות במוצר הסופי. עלות התקלות הללו עלולה להגיע לסכומי עתק, בנוסף לפגיעה במוניטין של ספקי המוצרים הפגומים. פיתחנו עבור חברות אלקטרוניקה פתרון, מבוסס ענן, שיסייע להן לנבא ליקויים פוטנציאליים ולאתר תקלות בשלבים מוקדמים, לפני שיהפכו לתקלות במוצרים", אמר יובל בונן, מייסד משותף וסמנכ"ל תוכנה, פרוטאנטקס.

חברת הסטארט-אפ הישראלית הוקמה ב-2017 על ידי שלושה בכירים ממייסדי מלאנוקס בעבר – שי כהן, המשמש כמנכ"ל, אוולין לנדמן ורוני אשורי, יחד עם בונן. החברה יושבת בחיפה, מעסיקה 35 עובדים ולה סניפים בניו ג'רזי ובסן פרנסיסקו. עד כה גייסה פרוטאנטקס קרוב ל-50 מיליון דולרים, בשני סבבי גיוס. 

לאמוד מראש את יכולות לעמוד בביצועים המתוכננים

החברה פיתחה שפת מחשב חדשה בשם Universal Chip Telemetry, שנבנתה באופן ייעודי כדי לאסוף נתוני טלמטריה של ביצועי השבב, על מנת לאמוד מראש את יכולות לעמוד בביצועים המתוכננים.

"פיתחנו פלטפורמה מבוססת ענן, המשלבת איסוף נתונים המופקים על ידי 'סוכנים' (IPs) המוטמעים בשבב, יחד עם לימוד מכונה וניתוח מעמיק של נתונים אלה. התוצאה היא שיפור משמעותי של איכות השבב והמערכת בשלבי הייצור, ומעקב אחר האמינות התפקודית בשלבי השימוש", הסביר בונן, "הפלטפורמה מאפשרת קבלת התרעה על תקלה – בטרם תהפוך לכשל. אנו מספקים תובנות לכל אורך שרשרת הערך, החל ביצרניות השבבים, דרך יצרניות המערכות ועד ספקי השירותים הדיגיטליים. בנוסף, פיתחנו כלי תוכנה לאוטומציה של תכנון אלקטרוני (EDA)  שתומכים בפתרון".

"בפיתוח הפתרון", ציין בונן, "נדרשנו לגמישות ולאפשרויות הרחבה, שיתמכו בעומסים של מחשוב עתיר ביצועים (HPC) – להרצת מיליוני סימולציות מדי יום. אנו מעבדים על בסיס יומי היקף נתונים גדול עבור כל שבב, ואחר כך מריצים אלגוריתמים של לימוד מכונה על בסיס הנתונים הללו. לעתים אנו צריכים להריץ עשרות מיליוני סימולציות בשבוע מסוים ורק מיליוני סימולציות בשבוע העוקב. אנו זקוקים לגמישות שתתאים לדרישות המשתנות שלנו. בנוסף, עלינו לעמוד בתאריכי היעד של מסירת תוכנות ה-EDA ללקוחות. שאפנו גם לקצץ בעלויות התפעוליות, ובה בעת להיות ערוכים לצמיחה עסקית מהירה".

"טכנולוגיות AWS מתאימות לנו במונחי ביצועים, אמינות וגמישות"

"ביצענו POC, הוכחת היתכנות בסיוע ארכיטקטים של AWS לבחון כיצד הענן שלהם ישפר את הביצועים ואת יכולת ההרחבה", סיפר בונן. "הבנו שטכנולוגיות AWS מתאימות לנו במונחי ביצועים, אמינות וגמישות. לאחר מכן העברנו את עומסי המחשוב לעיבוד מבוסס מעבדי Xeon של אינטל ומכונות Amazon EC2 C5. אנו משתמשים בשירותי בסיסי הנתונים RDS כדי לאחסן את נתוני המעבדים ומריצים קונטיינרים על קוברנטיס. כדי לבצע אופטימיזציה של עלויות העומסים, אנו מסתייעים בשירות EC2 Spot Instances, המאפשר שימוש ברזרבות של כוח עיבוד, עם חיסכון של עד 90% בעלויות בהשוואה לחלופות".

לדבריו, "השימוש בשירותי הענן מאפשר לנו להריץ עשרות מיליוני סימולציות במקביל, מדי שבוע. אנו יכולים לתמוך בקלות בדרישות העיבוד הכבדות והזיכרון על ידי הרצת עומסי המחשוב עתיר הביצועים שלנו בענן. יש עלינו להרחיב ולצמצם את השימוש במשאבים בהתאם לצרכי הלקוחות. אנו יכולים להזמין משאבים תוך דקות ולהאיץ את אספקת הפתרונות ללקוחות. כך לדוגמה, לקוח דרש לספק פרויקט שבועיים מוקדם יותר מהתכנון והצלחנו לעמוד בתאריך היעד החדש. בלא AWS, לא היינו מסוגלים לבצע זאת. אנו מסוגלים להרחיב את השימוש במהירות ולצרוך משאבי עיבוד וזיכרון בהיקף כפול בהשוואה לסביבת רישוי מסורתי".

בונן סיכם באומרו כי "אנו מריצים את הסביבה שלנו באופן יעיל יותר מבחינה כלכלית. קיצצנו את העלויות התפעוליות שלנו בכ-60% בשל הענן. החיסכון מאפשר לנו להשקיע משאבים רבים יותר במחקר ופיתוח ולבנות מוצרים חדשים שיבדלו את החברה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים