"חברה שמשקיעה בדיגיטל – מצליחה עסקית"

כך אמר רלף גאג, מנהל בכיר למחשוב קצה, VMware לאזור מרכז אירופה, ודובר המפתח בכנס VMware EVOLVE Digital Workspace ● גאג הוסיף כי "הדיגיטל מגדיל את שביעות רצון העובדים, משפר את התפוקתיות"

רלף גאג, מנהל בכיר למחשוב קצה, VMware לאזור מרכז אירופה. צילום: ניב כהן

"אני כבר לא צעיר. כשהתחלתי לעבוד בהיי-טק, סביבת עבודה היתה משרד עם PC. זה השתנה לחלוטין: כיום לכל מוכר ברשת קמעונאות יש טאבלט עם נתוני מכירות ומלאי, הרופא בבית חולים יכול לשהות יותר זמן עם המטופל בגלל שהדיגיטל חוסך ממנו ביורקרטיות, ולמהנדס הבניין, הנמצא על המנוף באתר הבנייה, יש את כל השרטוטים בטלפון הנייד. הדיגיטל מגדיל את שביעות רצון העובדים, משפר את התפוקתיות. מחקרים מעלים כי ארגונים שמצליחים בדיגיטל, הם כאלה שהשקיעו בבניית סביבת עבודה דיגיטלית", כך אמר רלף גאג, מנהל בכיר למחשוב קצה, VMware לאזור מרכז אירופה.

גאג היה דובר המפתח בכנס VMware EVOLVE Digital Workspace. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך ביום ה' האחרון במלון הרודס בהרצליה, בהשתתפות יותר ממאה מלקוחות החברה.

לטפל בדברים דחופים בטאבלט לאחר שעות העבודה. צילום אילוסטרציה: BigStock

לטפל בדברים דחופים בטאבלט לאחר שעות העבודה. צילום אילוסטרציה: BigStock

הטכנולוגיה – מאפשרת סביבה דיגיטלית התומכת בתהליכים עסקיים

"הטכנולוגיה לכשעצמה לא לב העניין", אמר גאג, "מה שחשוב זה שהיא מאפשרת למשתמשי הקצה סביבה דיגיטלית שתומכת בתהליכים העסקיים, ועושה זאת באופן גמיש. כאשר העובד ברכבת בדרכו לעבודה, הוא יכול לעבוד מהטלפון הנייד, ולאחר שעות העבודה הוא יכול לטפל בדברים דחופים בטאבלט. כל זה, יחד עם גישה מאובטחת".

גאג ציטט מחקר חדש שערכה VMware, שלדבריו, "חושף קשר ישיר בין החוויה הדיגיטלית של העובדים לצמיחה העסקית של הארגון". המחקר, שנערך בקרב 3,600 עובדים באירופה, העלה כי חברות בצמיחה גבוהה משקיעות יותר בחוויה הדיגיטלית של עובדיהן, והן בעלות סיכוי רב יותר לצמיחה עסקית, לתרבות ארגונית מתקדמת, לשמירה של כוח האדם ולדירוג כמקום עבודה מוביל. כך, ציטט גאג, "שני שליש מהעובדים דיווחו שהגמישות של הכלים הדיגיטליים בהם הם משתמשים במסגרת עבודתם משפיעה על ההחלטה שלהם לקבל משרה בחברה מסוימת. 70% מהם אמרו שהמעסיק הנוכחי שלהם צריך להדגיש יותר נושא זה".

"אם ארגונים רוצים תגמול חיובי על יישום טכנולוגיות דיגיטליות במקום העבודה", אמר גאג, "יש צורך בשיתוף פעולה רב יותר בין מחלקת משאבי אנוש למחלקת ה-IT. הכשרת עובדים נדרשת, כדי שלא תהיה דו-משמעות סביב האחריות על החוויה הדיגיטלית של העובד. זאת, כי מחצית מהעובדים לא יודעים האם לגשת למשא"ן או ל-IT בנושא זה".

דירוג גבוה יותר של צמיחה – תלוי במשתנים דיגיטליים

רלף גאג, מנהל בכיר למחשוב קצה, VMware לאזור מרכז אירופה. צילום: ניב כהן

רלף גאג, מנהל בכיר למחשוב קצה, VMware לאזור מרכז אירופה. צילום: ניב כהן

"המחקר", ציין גאג, "מראה שארגונים קיבלו דירוג גבוה יותר של צמיחה, באופן שתלוי במשתנים דיגיטליים, כמו גישה למכשירים, כלים ויישומים וטכנולוגיה במקום העבודה. זאת, בהשוואה לארגונים שקיבלו דירוג צמיחה נמוך יותר. ארגונים עם ביצועים נמוכים יעניקו פחות חופש לעובדים שלהם בכל הקשור לעבודה עם המכשירים הפרטיים שלהם".

"עובדים שהם בעלי חופש לעבוד מכל מקום", הסביר גאג, "גאים יותר בארגון שלהם, נוטים יותר לראות את התרבות הארגונית כמתקדמת, והם שומרים על האיזון בין בית לעבודה באופן רב יותר".

לדבריו, "ממצא מעניין במחקר העלה כי יש פער בין מה שחושבים אנשי ה-IT בארגונים על הסביבה הדיגיטלית שהם בנו, לעומת מה שחושבים הצרכנים הפנימיים, שאר משתמשי הארגון – שאינם אנשי IT. שאלנו את אנשי ה-IT האם הם חושבים שהם מספקים סביבה דיגיטלית טובה ומקצועית לעובדים, והרוב המוחלט של אנשי ה-IT השיב בחיוב. זאת, בניגוד גמור לשאר המשתמשים בארגון, שהשיבו באופן הרבה פחות חיובי. הממצא הזה מוסבר בכך שהטכנולוגיה לכשעצמה היא מאפשרת –  אבל לא משנה עולמות: נדרשת תרבות ארגונית, אשר מתבססת על שיתופיות, כדי לשפר את התפוקה של העובדים, להגדיל את שביעות הרצון שלהם מהסביבה הדיגיטלית בעבודה".

גאג סיכם באומרו כי "פלטפורמת סביבת העבודה הדיגיטלית שלנו, מבוססת הבינה, Workspace ONE, מאיצה את האופן שבו שירותים בעבודה יאובטחו, יסופקו וייצרכו – בסביבת העבודה המודרנית. הפלטפורמה מאפשרת לארגונים לספק לעובדים חוויית משתמש משופרת, עם אינטגרציה, אבטחת מידע כוללת, וצמצום היקף הטעויות של העובדים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים