הממשלה מקדמת הקמת אשכולות דיגיטליים שינוהלו על ידי מנמ"רים אזוריים

"היעד העיקרי הוא לאפשר לרשויות לתת שירותים דיגיטליים שיתופיים, כגון אשפה שיתופית - שירותים עירוניים מבוססי דיגיטל שנועדו לשפר את השירות לאזרח ולהתייעל", סיפר דרור מרגלית, סגן לטכנולוגיות במטה ישראל דיגיטלית, בכנס השנתי של פורום המנמ"רים בשלטון המקומי

דרור מרגלית, סגן לטכנולוגיות במטה ישראל דיגיטלית. צילום: ניב קנטור

ישראל דיגיטלית, הפועלת תחת המשרד לשוויון דיגיטלי, מקדמת מהלכים להקמת כמה אשכולות דיגיטליים, שיורכבו ממספר רשויות ומועצות אזוריות, כדי שיוכלו לקדם פרויקטי מיחשוב דיגיטליים בצורה שיתופית. 

מדובר בישובים שאין להם מנמ"ר או מחלקות מערכות מידע, אבל יש להם צרכים בכל מה שקשור לביצוע תהליכים דיגיטליים ברשות, כגון ערים חכמות או טנרספורמציה דיגיטלית. כל אשכול כזה ינוהל על ידי מנמ"ר אזורי, שייתן שירותים משותפים לרשויות שקשורות באשכול המסוים. בסך הכל הממשלה מתכננת הקמת חמישה אשכולות כאלו.

דברים אלו מסר דרור מרגלית, סגן לטכנולוגיות במטה ישראל דיגיטלית. מרגלית פתח אתמול (ד') את מליאת הכנס השנתי של פורום המנמ"רים בשלטון המקומי, בראשותה של ליאורה שכטר, הנערך באילת.

"היעד העיקרי הוא לאפשר לרשויות לתת שירותים דיגיטליים שיתופיים, כגון אשפה שיתופית, שירותים עירוניים מבוססי דיגיטל שנועדו לשפר את השירות לאזרח ולהתייעל", אמר מרגלית.

מרגלית הביא דוגמה לאשכול אחד שכבר פעיל – 13 ישובים בגליל המערבי שהתאגדו לאשכול, והם מעסיקים מנמ"ר אחד, שהוא ברמת מנמ"ר אזורי.

"זהו קונספט שנובע מהרעיון הזה ולדעתי הוא מתחייב לאור העובדה שיש רק 80 רשויות בישראל שמעסיקות מנמ"רים, ויש 160 רשויות ללא כל מנהלי מערכות מידע", אמר מרגלית.

בהרצאתו סקר מרגלית את הפעילות של ישראל דיגיטלית ברשויות המקומיות במהלך השנתיים האחרונות. בין היתר ציין את ההצלחה תכניות ההכשרה למובילים דיגיטליים ברשויות המקומיות, כשבקרוב יסתיים מחזור שלישי של תכנית לימודים זו.

קיוסקים ואוטובוסים מביאים את האינטרנט לתושבים

מרגלית ציין שיש כבר הצלחות מוכחות ברשויות מפרויקטים שנעשו על ידי מובילים דיגיטליים. "בבני ברק הוקמו קיוסקים למיצוי זכויות לתושבים שאין להם אינטרנט, בחבל מודיעין מופעל אוטובוס שעובר בין ישובי המועצה ומעניק שירותים דיגיטליים לתושבים, וברעננה הוכנה תכנית אב לדיגיטציה של הרשות", סיפר מרגלית.

מרגלית הציג את הפורטל השיתופי למנמ"רים ברשויות, 265, שמשמש כפלטפורמה לשיתוף ידע, העברת מידע והשתתפות בקולות קוראים.

עוד ציין מרגלית כי נרשמה הצלחה אדירה לקול קורא שפרסמה הרשות למיזמים דיגיטליים על ידי הרשויות. "ההערכה שלנו הייתה שנקבל 40 פניות ובפועל קיבלנו 500", שיתף מרגלית את הנוכחים.

לסיום אמר מרגלית כי הוא מאמין גדול בשיתוף בין מנמ"רים ברשויות, בסיוע של רשות גדולה לרשות חלשה. "יש לנו הרבה רעיונות למיזמים דיגיטליים, אבל אנו חייבים את שיתוף הפעולה שלכם המנמ"רים", אמר מרגלית לסיום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים