הסטארט-אפ נוירובלייד גייס 23 מיליון דולר

הגיוס החדש ישמש בעיקר להגדלת כוח האדם של החברה וכן לפיתוח ולהחדרה לשוק של מוצר הדור הראשון של החברה, מאיץ לחישובי בינה מלאכותית

בינה מלאכותית. אילוסטרציה: BigStock

הסטארט-אפ הישראלי נוירובלייד הודיע אמש (ד') על השלמת גיוס בסך כולל של 23 מיליון דולר. במסגרת השקעת סיד החברה גייסה 4 מיליון דולר משמעות הדבר שעם הגיוס הנוכחי החברה גייסה 27 מיליון דולר.

הגיוס הנוכחי הובל על ידי מריוס נכט, מייסד משותף של צ'ק פוינט ובהשתתפות המשקיעים הקיימים, Ventures Stage One,Grove Ventures של דב מורן, ומספר משקיעים פרטיים וביניהם רמי ליפמן. בגיוס הנוכחי הצטרף משקיע חדש אינטל קפיטל.

הגיוס החדש ישמש בעיקר להגדלת כוח האדם של החברה וכן לפיתוח ולהחדרה לשוק של מוצר הדור הראשון של החברה, מאיץ לחישובי בינה מלאכותית.

נוירובלייד, שמעסיקה כיום 30 עובדים ומגייסת עובדים נוספים, נוסדה ב-2017 על ידי המנכ"ל אלעד סיטי ומנהל הטכנולוגיות הראשי וסמנכ"ל אסטרטגיית המוצר אליעד הלל. השניים, שהתחילו את דרכם בעולמות הטכנולוגיה עוד הרבה לפני השירות הצבאי, הם בוגרי יחידה טכנולוגית של חיל המודיעין ושימשו כעובדי מפתח בסולאראדג'. אלעד סיטי הצטרף לסולאראדג' זמן קצר אחרי הקמתה ובתפקידו האחרון בחברה הוא שימש כסמנכ"ל תוכנה ומערכת. הוא פגש את אליעד הלל כשהאחרון הצטרף למחלקת החומרה ובשלב מאוחר יותר הוביל את אחד מצוותי התוכנה והאלגוריתמים המרכזיים במחלקה של אלעד

 

מנכ"ל נוירובלייד, אלעד סיטי ומנהל הטכנולוגיות הראשי וסמנכ"ל אסטרטגיית המוצר אליעד הלל. צילום: יח"צ

פותר בעיה יסודית בניהול הזיכרון

שוק מעבדי הבינה המלאכותית נשלט בעיקר על ידי אנבידיה ואינטל, אך הופך צפוף ומתמלא בחברות סטארט-אפ שמפתחות מעבדים לשווקים שונים ובחברות גדולות שמפתחות מעבדים לצרכיהן. מעבדים אלו משמשים כיום במגוון יישומים כגון זיהוי תמונות, זיהוי דיבור, ניתוח וידאו, נהיגה אוטונומית ויישומים רבים נוספים. מגוון הפתרונות הקיימים עדיין מגביל את הפריסה והשימוש בבינה מלאכותית עקב הגודל, המחיר, ההספק או הביצועים של השבבים הנוכחיים. השבב של נוירובלייד בנוי בטכנולוגיה ובארכיטקטורה שונות וכך פותר בעיה יסודית בניהול הזיכרון שפוגעת בהרצת יישומי בינה מלאכותית באופן שמאפשר להקטין ולהוזיל את המעבד ועדיין לשמור על רמת ביצועים גבוהה, לא רק בהרצת האלגוריתמים הנפוצים היום, אלא גם באלגוריתמים חדשים ומורכבים יותר.

סיטי מסר כי "התחלנו עם רעיון שאפתני להניח אבן יסוד חדשה בארכיטקטורת המחשב כפי שאנו מכירים אותה ולפתור את בעיות הזיכרון שמאפיינות בעיות חישוב כבדות רבות. בחרנו להתמקד ראשית בבעיית החישוב של בינה מלאכותית".
"ראינו מגוון פתרונות חדשים בפיתוח בחברות הגדולות ובסטארטאפים שונים והבנו שהפתרון שלנו שונה מאד, חדשני מאד ולכן גם לא פשוט לביצוע, אך מצד שני מביא איתו הבטחה גדולה בדרך לשלב נוסף במהפכה שעוברות מערכות מחשב. השילוב של צוות עובדים מוכשר שרתום למטרה, יחד עם משקיעים ושותפים שחולקים עמנו את האמונה והדרך, מהווה עבורנו בסיס טוב לצמיחה הקרובה של החברה בדרך למימוש החזון הטכנולוגי והעסקי שלנו"., אמר
.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים