ראש עיריית אריאל, רון נחמן: "השלטון המקומי חייב לתקצב את המנמ"רים ברשויות"

"כיום, תפקידו העיקרי של המנמ"ר ברשות המקומית הוא להניע תהליכים הקשורים בשיפור הקשר עם התושבים", אמר נחמן בנאום הפתיחה של כנס המנמ"רים ברשויות המקומיות ● מנכ"ל עיריית תל אביב, מנחם לייבה: "מעמד המנמ"ר בכל עירייה צריך להיות בכיר כמו זה שבתל אביב"

"השלטון המקומי חייב לתת תקציבים משמעותיים למנמ"רים ברשויות – בדיוק כפי שהממשלה נותנת תקציבים למנמ"רים שלה", כך אמר ראש עיריית אריאל, רון נחמן, בנאום הפתיחה של כנס המנמ"רים ברשויות המקומיות. הכנס נפתח היום (א') במלון גולדן טוליפ שלחוף ים המלח, בהפקה משותפת של פורום המנמ"רים ברשויות המקומיות ושל מרכז השלטון המקומי. כ-150 מנמ"רים מכל רחבי הארץ הגיעו על מנת לקחת בו חלק.

נחמן בירך את הנוכחים על ההשתתפות הערה בכנס, וציין, כי מדובר בכינוס הגדול ביותר שערכו המנמ"רים ברשויות המקומיות עד היום. לדבריו, "כיום, תפקידו העיקרי של המנמ"ר ברשות המקומית הוא להניע תהליכים הקשורים בשיפור הקשר עם התושבים". הוא ציין, כי הממשלה מזניחה את תחום המיחשוב ברשויות המקומיות, ומעניקה לו "עדיפות שניה ביחס למיחשוב בשלטון המרכזי". נחמן אמר, כי המאבק הנוכחי שמנהלים ראשי הרשויות נועד להגדיל גם את תקציבי המיחשוב. ראש עיריית אריאל אף סיפר, כי נושא מיחשוב הענן כבר נמצא בשלבי בדיקה ברשויות המקומיות. נחמן קרא למנמ"רים ברשויות לתת משקל גדול גם לשיקולי איכות הקשורים בפרויקטים השונים – ולא רק לשיקולי מחיר.

מנכ"ל עיריית תל אביב, מנחם לייבה, אמר, כי "העירייה מבינה ששירות טוב אינו קלישאה, וכי יש להשקיע בו הרבה כסף". לדבריו, עיריית תל אביב השקיעה למעלה ממאה מיליון שקלים במערכות מידע, ואלה מהוות עבורה כלי אסטרטגי חשוב מאין כמוהו. "לראייה, העירייה גבתה בשנה האחרונה כ-2.5 מיליארד שקלים בעזרת מערכות המידע החדשות", ציין לייבה. לדבריו, מעמד המנמ"ר בכל עירייה צריך להיות בכיר כמו זה שבתל אביב.

את הכנס מנחה ד"ר עדי קפליוק, יו"ר פורום המנמ"רים ברשויות המקומיות, שאמר, כי "האירוע שלנו עומד בסימן התחזקות מעמד ה-IT ברשויות, ושיפור ניכר באיכות המכרזים בעקבות השינוי בחוק, אשר חייב את הרשויות להכניס את מכרזי המיחשוב לחובת המכרזים הרגילה".

הכנס יינעל מחרתיים, וישתתפו בו, בין היתר, שר המדע דניאל הרשקוביץ והשר מיקי איתן. במקום מתקיימת תצוגה של החברות המספקות פתרונות לרשויות ביניהן מלם, החברה לאוטומציה, One1, ועוד.

אירועים קרובים