ארגון עובדים אמריקני גדול מודאג מאוד מהתכנית למשלוחים ב-24 שעות

כוונתה של אמזון להוציא 800 מיליון דולר באביב הזה בכדי להאיץ עוד יותר את אספקת המשלוחים למנויי פריים מעוררת מתח רב בין החברה ל-RWDSU -אחד מאיגודי העובדים הגדולים במדינה, שמייצג רבים ממועסקיה ● הטענה נגד התכנית היא שעובדי מחסניה כמעט קורסים כבר כיום עקב הלחץ בעבודתם

אמזון. צילום: BigStock

בסוף השבוע התבשרנו כי לענקית הקמעונות אונליין, אמזון, יש תכנית חדשה – להפוך את המשלוחים המהירים שלה, שמגיעים בתוך 48 שעות אל הלקוחות, למהירים עוד יותר – כאלו שיהיו על סף בית המזמין בתוך 24 שעות בלבד. התכנית עתידה להיות מוצעת למנויי פריים של החברה. מיד לאחר פרסום היוזמה החדשה קמה צעקה מצד אחד מארגוני העובדים האמריקני, שנשיאו תהה האם עובדי המחסנים של אמזון יכולים בכלל להתמודד עם התכנית החדשה של הענקית.

כפי שפורסם, שירות אמזון פריים, שמספק ללקוחות כבר כיום משלוח בתוך 48 שעות, יהיה מעתה אפילו מהיר יותר: החברה מבטיחה למנויי השירות כי הם יקבלו את הזמנות הפריים שלהם בתוך 24 שעות.

לא עומדים בנטל בלאו הכי?

איגוד העובדים האמריקני המכונה RWDSU (ר"ת The Retail, Wholesale and Department Store Union), הוא מהגדולים במדינה, ומארגן את עובדי הקמעונות, הסיטונאות וחנויות הכלבו בארה"ב. הארגון נוהג לבקר תדיר את נוהלי העבודה של אמזון, והוא שמאגד את העובדים במחסניה.

על פי מבקריה של אמזון, לא די שהעובדים נאלצים לארוז מאות קופסאות לשעה הם גם מפוטרים אם לא עמדו במהירות העבודה הנדרשת מספיק. לפי דיווחים שונים עובדי החמסנים של החברה נאלצים פעמים רבות דלג על הליכה לשירותים ובמקום בוחרים בהשתנה לתוך בקבוקים, בכדי לעמוס במכסות הביצועים היומיות שלהם.

ביום ו', לאחר שנודע על תכניתה של אמזון לזרז אספקת משלוחים פי שניים מהמצב הקיים, יצא ה-RWDSU בהצהרה כי הוא מודאג מכך שעומס העבודה הכפול עלול להרע את תנאי העסקתם של עובדי מחסני החברה, המכונים מרכזי הגשמה. לפי CNN, אמזון קיבלה תגובה חריפה מצד איגוד העובדים, שאינו מאמין שעובדי המחסנים שלה יוכלו להתמודד עם העבודה הנוספת, שכן הם כבר נאבקים להצליח לעמוד בעומס העבודה הנוכחי.

סטיוארט אפלבאום, נשיא RWDSU, אישר ל-CNN שאין זה מצב חריג בעבור עובדי המחסנים של אמזון לבצע עיבוד ואריזה של בין 200 ל-300 הזמנות במהלך משמרת של 12 שעות, בכל אחד ממרכזי ההגשה. "הגדלת מהירויות ההגשמה משמעה שהם צריכים להעסיק עובדים נוספים, במהירויות בנות קיימא יותר, שלא יעמידו את חייהם של העובדים בסכנה", אמר אפלבאום על היוזמה של הענקית מסיאטל.

דייב קלארק, סגן נשיא בכיר למבצעים עולמיים בשורות ענקית המסחר האלקטרוני, הגיב בחומרה לדבריו של אפלבאום והאשים את מנהיג האיגוד כי הוא ממשיך "לדקלם כזבים". "אנחנו מעריכים את הדאגה שלו לעובדים שלנו, אבל הדאגה מוטעית והיא על תקן שירות-עצמי בעבורו", אמר קלארק בהצהרה שפרסמה אמזון.

בנוסף אמר דובר אמזון בתגובה ל-CNN שהעובדים שלה לא נאבקים לנהל את עומסי העבודה הנוכחיים כלל.

ג'ף בזוס, מייסד ומנכ"ל אמזון. צילום: סטיב ג'ורבטסון, מתוך ויקיפדיה

ג'ף בזוס, מייסד ומנכ"ל אמזון. צילום: סטיב ג'ורבטסון, מתוך ויקיפדיה

השקעת 800 מיליון דולר לצורך שכירת עוד עובדים?

אמזון גם לא סיפקה עוד פרטים על מה שדווח כהשקעה של 800 מיליון דולרים שהיא עתידה לבצע ממש מיידית ביוזמה החדשה ולא ברור אם בכוונתה לשכור עוד עובדים – למעשה פי שניים לפחות – לזירוז הקצב.

יצוין כי התכנית החדשה אינה כרוכה בהגבלת מינימום על סכום הרכישה, והמשלוחים המואצים יסופקו לכל מנוי פריים – שעלותו כ-120 דולר לשנה, או 13 דולר לחודש. מספר המנויים על שירות אמזון פריים ברחבי העולם עומד כיום על כ-100 מיליון.

פיטורים אוטומטיים – וסוריאליסטיים – על ידי מכונה?

במקרה אחר, שעליו דיווח The Verge לפני מספר ימים, ושבוסס על מכתב שהשיג ופרסם האתר, התגלה שאמזון משתמשת במערכת אוטומטית בכדי לעקוב אחר "זמני ביצוע המשימות", וזו עוקבת אחר שיעורי הפרודוקטיביות של כל אחד מהעובדים ומייצרת באופן אוטומטי אזהרות כלפיהם, או פיטורים, כשיעילותם לא מספקת, וזאת ללא מעורבות של היבט אנושי מטעם מפקחים.

עקב הפרסום השמיע גם ארגון העובדים המכונה UFCW (ר"ת United Food and Commercial Workers International Union), המאחד את עובדי המזון בארה"ב, ביקורת על אמזון לנוכח הפרסום של The Verge.

"זה דבר אחד בעבור ג'ף בזוס (מנכ"ל החברה – ג"פ) ואמזון להשתמש במודל עסקי אכזרי לסיום משרות למטרות רווח, אבל זה סוריאליסטי לחשוב כי שיש חברה כלשהי שיכולה לפטר את העובדים שלה ללא כל מעורבות אנושית", צוטט מארק פרון, נשיא האיגוד, בהודעה ששלח UFCW ל-CBS News.

אם תרצו שהכתבה לא תחרוג מ-600 מלה – תורידו את החלק המוצהב. הוא אינו אקוטי אבל בעיניי כן חשוב

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים