"טכנולוגיית דור 5 מתכתבת עם מהפכות ה-IoT והמידע"

אמר אלוף משנה ליאור פיינה, מפקד מעוף שבאגף התקשוב וההגנה בסייבר ● בצה''ל מעריכים כי כניסת הדור החדש לישראל תאפשר שימושים צבאיים שעד היום לא התאפשרו באמצעות תקשורת סלולרית

נתי כהן, מנכ''ל משרד התקשורת. צילום: ניב קנטור

"טכנולוגיית דור 5 מתכתבת עם מהפכות ה-IoT והמידע – הן בעולמות התעשייתיים והן בעולם הביטחוני", כך אמר אלוף משנה ליאור פיינה, מפקד מעוף שבאגף התקשוב וההגנה בסייבר בצה"ל.

אל"מ פיינה דיבר בכנס סלולר דור 5, אותו הובילה היחידה שבראשה הוא עומד. הכנס נערך בשיתוף משרד התקשורת ומפא"ת (ר"ת מנהל פיתוח ומחקר תשתית אמצעי לחימה). הוא נערך אתמול (ד') במרכז רבין בתל אביב, בהשתתפות נציגים מכלל הזרועות בצה"ל, בכירים מחברות הסלולר השונות, ואנשי תעשיות ביטחוניות.

מעוף (מחלקת מערכות ופרויקטים) היא מחלקה ביחידת לוטם שבאגף התקשוב. המחלקה אמונה על בניין הכוח התקשובי של מערכות מרכזיות לאגף התקשוב ולכלל זרועות צה"ל ואחראית על מחקר, פיתוח והנדסת מערכת בראיה רב-זרועית בכמה תחומים, ביניהם: מערכות תקשורת אלחוטיות רחבות סרט וחסינות, מערכות תקשורת סלולרית ליישומים מבצעיים, רשתות תקשורת נייחות כלל צה"ליות ותקשורת לוויינית.

בכנס נדונו היערכות צה"ל והיערכות משרד התקשורת לדור 5 והוצגו היתרונות, האתגרים והפתרונות במעבר של מדינת ישראל לדור 5. הדור החמישי של הסלולר ישפיע על פיתוחים טכנולוגים מתחום ה-IoT, יביא לשיפור מענה השירותים ומעבר מהיר של נתונים. בצה"ל מעריכים כי כניסת הדור החדש לישראל תאפשר שימושים צבאיים שעד היום לא התאפשרו באמצעות תקשורת סלולרית, בתחומי ההגנה בסייבר, הפעלת אמצעי הלחימה והתקשורת בשטח.

לדברי אלוף משנה פיינה, "דור 5 מביא עימו בשורה טכנולוגית משמעותית בדגש על פס רחב עד לקצה, לצד יכולות תקשורת מתקדמות להמונים. אנחנו נמצאים בעיצומה של מהפכת המידע, דור 5 מספק הזדמנות אמתית לקישוריות בפריסה רחבה – מהקצוות בשטח עד לליבה של צה״ל, כמו גם הנגשת תוצרי המידע לקצה הטקטי". הוא סיים באומרו כי "יכולות התקשורת המתקדמות בדור 5 מייצרות פוטנציאל ממשי עבור צה"ל בקידום תהליכים מבצעיים בזמן אמת, מקצה לקצה".

"עמלים על ניסוח מסמכי מכרז הדור ה-5"

תת אלוף (מיל׳) נתי כהן, מנכ"ל משרד התקשורת, אמר כי "תכלית המהלכים המובלים על ידי משרד התקשורת, היא להאיץ את פריסת תשתיות התקשורת במדינת ישראל, על מנת להביאה לעידן הדיגיטלי".

כהן, קצין הקשר הראשי לשעבר, ציין כי "בשנים האחרונות נעשה מהלך משמעותי להפחתת העלויות לצרכן והגענו ליעד בנושא זה, אך בהיבט פריסת תשתיות מתקדמות, צעדנו במקום. על מנת להגיע לשם יצאנו למהלך רוחבי עם כלל משרדי הממשלה, גיבשנו חזון ואסטרטגיה, אשר משנים את ייעודו של משרד התקשורת – מפיקוח ואסדרה ליוזמה והובלת תשתיות התקשורת בישראל לעידן הדיגיטלי וה-IoT".

כהן סיים באומרו כי "בימים אלה אנו עמלים על ניסוח מסמכי מכרז הדור ה-5, אשר במסגרתו יוענקו תמריצים משמעותיים לחברות שיעמדו בטווחי הזמן שהוגדרו כיעד. היכולת של צה"ל להתחבר למהלך הלאומי הזה, תשרת את האינטרסים הלאומיים ותקדם את היכולת שלנו להגיע מוכנים יותר ובזמן לדור הבא, כפי שצה"ל עשה בעבר בהצלחה".

לכנס 5G של אנשים ומחשבים לחצו כאן  

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים