מטריקס רוכשת את מידעטק ב-85 מיליון שקלים

הנרכשת מייצגת ומיישמת את מערכת ה-ERP פריוריטי ומפתחת עבורה תוכנות משלימות ● מידעטק היא החברה הגדולה בישראל ליישום והטמעת פריוריטי

מידעטק

מטריקס רכשה את מידעטק טכנולוגיות מידע ב-85 מיליון שקלים. הנרכשת מייצגת ומיישמת את מערכת ה-ERP פריוריטי. מידעטק, אשר הוקמה בשנת 1993 ומונה כ-240 עובדים, היא החברה הגדולה בישראל ליישום והטמעת פריוריטי. הנרכשת גם מפתחת תוכנות משלימות לפריוריטי, ביניהן פתרונות ורטיקליים למגוון תחומים, מודולים ותוספים משלימים.

במסגרת העסקה מטריקס רכשה את מלוא המניות של מידעטק טכנולוגיות מידע, ובכלל זה את אחזקות מידעטק בחברה הבת מידעטק מערכות, העוסקת במתן שירותי תשתית משלימים ללקוחות פריוריטי, לרבות שירותי ענן, שירותי סיסטם, שירותי DBA, תמיכה ומכירת ציוד ותוכנות משלימות. בתחילת 2014 רכשה קרן פורטיסימו, בניהולו של יובל כהן, את פריוריטי סופטוור, מפתחת פריוריטי, ומאז הנרכשת משקיעה בפיתוח המוצר ובהאצת הצמיחה בשוק הישראלי והבינלאומי. פריוריטי שילשה את היקף עסקיה מאז הרכישה.

למידעטק יותר מ-1,000 לקוחות במגוון מגזרי תעשייה בישראל ובעולם, ביניהם: אפקון, טבע, ניאופארם, אלקטרה, שיכון ובינוי, סנו, כצט, מקדונלדס ישראל, דלויט, מנרב ועוד. הרכישה תביא לכך שמטריקס תרחיב את סל פתרונותיה בתחום מערכות ה-IT הארגוניות בכלל ובתחום ה-ERP בפרט.

מוטי גוטמן , מנכ"ל מטריקס וחנה שראל , מנכ"לית מידעטק טכנולוגיות. צילום: יח"צ

מוטי גוטמן , מנכ"ל מטריקס וחנה שראל , מנכ"לית מידעטק טכנולוגיות. צילום: יח"צ

מידעטק תמשיך לפעול כחברה בת של מטריקס. חנה שראל, המנכ"לית, תמשיך בתפקידה וכך גם מאיר גבאי, נשיא החברה. דורון ברנסון, נשיא החברה הבת מידעטק מערכות, ויערה חלמיש – המנכ"לית, ימשיכו בתפקידיהם לאחר הרכישה.

מוטי גוטמן, מנכ״ל מטריקס, אמר כי "פריוריטי מובילה את שוק מערכות ה-ERP הארגוניות בארץ, יחד עם מידעטק המיישמת. עם המעבר לפתרונות ענן ולצד האכזבה של לקוחות מפתרונות בינלאומיים יקרים, הבנו שזוהי שעת כושר להציג צמיחה ניכרת בפעילות מידעטק בשנים הקרובות. זאת, תוך התבססות על איכות המוצר, המיישמים והניהול. יש לנו היכרות ממושכת ורבת שנים עם הפעילות של מידעטק והעומדים בראשה. נרחיב משמעותית את הפעילות, גם בשוק הבינלאומי – תוך התבססות על הערוצים של מטריקס בארצות הברית ובאירופה.

גבאי הוסיף כי "הסינרגיה בין החברות תאפשר את המשך התפתחות והתקדמות מידעטק תוך שמירה על העצמאות והמיקוד שלנו, לצד הרחבת סל המוצרים והצעת הערך ללקוחות".

שראל ציינה כי "לנו ולמטריקס יש ערכי ליבה משותפים. נשמור על הייחודיות והעצמאות של מידעטק, ונציע פתרונות וטכנולוגיות כחלק ממטריקס. מידעטק רכשה לעצמה מוניטין של חברה מקצועית ואיכותית בביצוע פרויקטים מורכבים. החיבור בין החברות יאפשר לנו להמשיך ולצמוח גם בשנים הבאות".

אנדרס ריכטר, מנכ"ל פריוריטי סופטוור, הוסיף כי "פריוריטי היא שחקן ה-ERP המוביל בישראל, ואני שמח שמטריקס מצטרפת למועדון השותפים שלנו. השילוב בין שתי החברות טומן בחובו סינרגיה רבה, ממנה ייהנו גם הלקוחות".

אליעזר אורן – נשיא וסגן יו"ר דירקטוריון מטריקס, מוטי גוטמן , מנכ"ל מטריקס, חנה שראל, מנכ"ל מידעטק טכנולוגיות , מאיר גבאי – יו"ר מידעטק, גליה אמיר חן – עו"ד מידעטק, ברוריה גרוס פרושנסקי – עו"ד מטריקס. צילום: יח"צ

דורון ברנסון, יו"ר מידעטק מערכות, משה איטאס , סמנכ"ל כספים מטריקס, חיים לילוס רו"ח מידעטק, אליעזר אורן, נשיא וסגן יו"ר דירקטוריון מטריקס, מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס, חנה שראל, מנכ"ל מידעטק טכנולוגיות , מאיר גבאי, יו"ר מידעטק, גליה אמיר חן – עו"ד מידעטק, ברוריה גרוס פרושנסקי – עו"ד מטריקס. צילום: יח"צ

היסטוריה של רכישות

בנובמבר 2016 מטריקס רכשה שתי חברות בארצות הברית, בעשרות מיליוני שקלים. מטריקס רכשה את השליטה (60%) ב-NIT,  Network Infrastructure Technologies תמורת כ-6.8 מיליון דולר. את הרכישה ביצעה Matrix-IFS, חברה בת של מטריקס. חברה נוספת שם רכשה מטריקס את השליטה (55%) היא STONS (ר"ת Second TO None Solutions). הנרכשת, אשר נוסדה ב-2012, פועלת בתחום שיווק ומכירת מוצרי תוכנה של יבמ ללקוחות עסקיים ופדרליים בארצות הברית. את הרכישה ערכה XTIVIA , חברה בת נוספת של מטריקס הפועלת בארצות הברית.

בדצמבר האחרון אביב ניהול הנדסה ומערכות מידע, שבשליטת מטריקס, רכשה 80% מדנה הנדסה, העוסקת בניהול פרויקטים בתחום התשתיות הלאומיות – תמורת 52 מיליון שקלים. דנה הנדסה עוסקת בתחום ניהול ובקרה על פרויקטים בתחום התשתיות והבניה למגורים, משלב ניהול התכנון ועד שלב הביצוע. היא מתמחה בניהול פרויקטי תשתיות גדולים בתחום התחבורה – תחבורה ציבורית, נתיבי רכבות, כבישים, מחלפים, מנהרות ועוד.

עוד בספטמבר שנה שעברה מטריקס רכשה את השליטה באינטגריטי תוכנה, תמורת מיליוני שקלים. אינטגריטי הוקמה בשנת 2011 על ידי ארז גולדשטיין ומאז היא פועלת בעולמות של שיווק והטמעת מוצרי תוכנה עם התמחות מיוחדת בתשתיות ובאבטחת מידע. לאינטגריטי יש כ-150 לקוחות ועשרים עובדים.

 

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים