מיזם חדש של אפל: תדריך נשים להצלחה בתחום הטכנולוגי

במסגרת היוזמה, שעליה הודיעה הענקית באחרונה, יזמיות ומתכנתות ישתתפו במחנה הדרכה בן שבועיים שיערך במשרדי החברה בקופרטינו שבקליפורניה - המחנות יתקיימו פעם בשלושה חודשים ויחלו כבר בינואר הקרוב

צילום: BigStock

אמש (ג'), יום מחאת הנשים הישראליות כנגד הבנאליה שברצח אחיותיהן במדינה – שביתה נשית שסחפה שיתוף פעולה גם מחברות טכנולוגיה רבות בארץ – יוזמה שעליה הודיעה הענקית האמריקנית אפל לאחרונה בהחלט מרחיבה את הלב. בעיקר משום שהחברה העצמתית נותנת במיזם רוח גבית ויותר סיכויים להצלחה לנשים בתעשיית הטכנולוגיה.

ענקית הטכנולוגיה בישרה כי היא משיקה יוזמה שבמסגרתה תפתח אחת לשלושה חודשים, ובמטה המרכזי שלה בקופרטינו שבארצות הברית, מחנה יזמיות חדש, אשר תוכנן במיוחד בכדי לסייע לארגונים העוסקים בפיתוח ושיווק אפליקציות, שנוסדו ומנוהלים בידי נשים.

הסדנה הטכנולוגית הראשונה תחל כבר בינואר הקרוב, תימשך שבועיים ותציע שיעורים ייעודיים למתכנתות שיועברו מטעם מומחים ומהנדסים של אפל, כמו גם "הדרכה, השראה ותובנות של ראשי (נשים וגברים כאחד – ג"פ) אפל".

מעט נשים בתעשייה למרות מאמצי גיוון והכלה

לפי אפל, מחקרים מוכיחים כי נשים מתמודדות עם אתגרים ייחודיים בטכנולוגיה, וזה נכון במיוחד במקרים שבהן נשים מייסדות ומובילות חברות בתחום. לכן החליטה הענקית על היוזמה של המחנה, במטרה לעזור ליזמיות בתהליך פיתוח, בניית וקידום חברות שעיסוקן המרכזי הוא אפליקציות חדשות.

בכדי להבין עד כמה מובהק היעדר נוכחות בולטת של נשים בתחום כדאי לדעת כי באפל איישו נשים בשנת 2017 רק 23 אחוז ממשרות הטכנולוגיה, כך על פי הפירוט האחרון של החברה. מדובר בשיפור קל בלבד לעומת 20 האחוזים הנשיים שכללה מצבת המשרות הטכנולוגיות בחברה ב-2014, וזאת למרות התחייבות אפל לגוון את כוח העבודה שלה.

ובכל זאת, עם תום המחנה יוכלו הבוגרות להציג את התקדמותן, לקבל משוב ולשוחח עם כמה מהמנהיגות הבכירות של אפל – כי יש בחברה גם כאלו. אמנם פחות מגברים, כפי שכבר צוין לעיל, אבל בכל זאת, באפל משתדלים מאוד להקפיד על מה שמכונה "גיוון והכלה", לצורך אפליה מתקנת, צמצום התלות בגברים בעבודות תכנות גבוהות, ושינוי המצב הלא מאוזן.

הרעיון שמאחורי המחנה החדש הוא לשמור על נשים מעוניינות ומושקעות בתחום, כך אמרה אסתר הרה, מנהלת בכירה של תחום שיווק המפתחים העולמי באפל, ל-Associated Press. ואילו לורין הריטון, מנכ"לית קטליסט, קבוצה הנאבקת למען שוויון זכויות לנשים, בירכה על היוזמה וציינה כי מחנה האימונים של אפל הוא "צעד גדול קדימה". לדבריה, יש הרבה נשים מוכשרות בטכנולוגיה והיא מקווה שהמהלך של אפל יהדהד בכל התעשייה ויקבע טון חדש שיוביל אותה.

מאזנת גם בתנאי הקבלה למחנה

המחנה מבטיח למשתתפות "גישה חסרת תקדים למהנדסים ומנהיגים של אפל", כך על פי דף חדש שהושק באתר האינטרנט של אפל. מי שתשתתף תזכה בהזדמנות לקחת חלק במפגשי אחד-על-אחת עם מומחים, שמטרתם "להאיץ באופן משמעותי" פיתוח אפליקציות, וכן להיפגש עם מנהלים ומנהיגים של אפל שיתרמו לנשים מניסיונם במגוון נושאים חדשניים, כמו למשל ההתקדמות האחרונה בתחום למידת מכונה ומציאות רבודה, בהן עוסקת אפל בין השאר.

המחנה מציע למשתתפות בו גם מספר יתרונות נוספים, כולל מנוי בחינם לשנה אחת לתכנית הפיתוח של אפל, המאפשרת לשלוח אפליקציות ל-App Store, לגשת לתוכנות בטא ולזכות בתמיכה מתמשכת מנציג של Apple Developer. אחד הצ'ופרים המרגשים ביותר הוא כרטיסים ל-Worldwide Developers Conference – כנס המפתחים, וכמובן המפתחות(!), הבא של החברה.

ניתן לקבל את הפרטים על הדרישות המאפשרות הגשת בקשה להשתתף במחנה באתר אפל. החברה מחילה את עקרון הגיוון וההכלה אפילו על הסדנה הנשית שלה ומציינת כי עד שלושה חברי צוות מאותה חברה יכולים להשתתף יחד במחנה, אבל בתנאי שלפחות שתיים מהן הם נשים, כשהאחת היא מפתחת והאחרת חייבת להיות מייסדת, מייסדת שותפה או מנכ"לית. החבר השלישי בצוות יכול להיות מכל מגדר אחר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים