"הטכנולוגיה משפרת את חוויית הנהיגה ומקלה על חייו של הנהג"

פנגו כבר מזמן לא מציעה רק תשלום עבור חנייה: כיום אפשר לשלם באמצעותה על נסיעה בכבישים מהירים, להזמין חילוץ ואפילו לתת לנציג מטעמה לקחת את האוטו לטסט ● שיחה עם יניב קאלו, סמנכ"ל הטכנולוגיות של החברה, על האבולוציה שלה, שהיא גם רבולוציה

יניב קאלו, סמנכ"ל הטכנולוגיות של פנגו. צילום: שוקה כהן

פנגו היא חברה שמזוהה עם עולם החנייה. מוצאים חנייה בכחול לבן – הגם שזו משימה קשה לפעמים בימינו – ומשלמים דרך האפליקציה, במקום במדחנים הידניים והדי מיושנים, יש להודות. אלא שהיא כבר זמן יחסית רב לא מציעה רק את השירות הזה: ניתן לשלם באמצעות פנגו בחניונים ובכבישי אגרה, היא מעורבת בתחום הערים החכמות, מחלצת את הרכב שלכם בשיתוף פעולה עם שגריר, משתפת פעולה עם רשת פנצ'ריות לתיקון הגלגלים של המכונית ואפילו אוספת אותה לטסט. עוד היא מציעה שירות שלדבריה מאפשר להימנע מדו"חות, והיא גם תזכיר לכם איפה החניתם את הרכב. או, בלשון אנשי פנגו, היא נותנת "פתרון מקצה לקצה" לנהג.

החברה קיימת כבר 11 שנים. היא התחילה, כאמור, כשירות תשלום בחנייה בכחול לבן – בהתחלה באמצעות מערכת IVR עם מענה טלפוני, ואחר כך דרך האפליקציה שלה. לטענת יניב קאלו, סמנכ"ל הטכנולוגיות של פנגו, היא כבר עקפה את סלו פארק ואת המדחנים. החברה ממוקמת בפתח תקווה ומעסיקה 65 עובדים – יותר ממחצית מהם במחלקות הפיתוח וה-IT, שקאלו אחראי עליהן.

החדשות האחרונות שמגיעות מהחברה הן השירות שהיא החלה להציע, שמאפשר תשלום בכביש 6 צפון – מיקנעם צפונה, עד לתל קשיש. חשוב לציין שפנגו לא מציעה את השירות שלה בחלקים האחרים של כביש 6, משום שמנהלים אותו שני זכיינים שונים: מהקצה הדרומי שלו ועד יקנעם מנהלת אותו דרך ארץ הוותיקה, וממנה צפונה – חברת כביש 6 צפון, שאיתה פנגו משתפת פעולה.

הכביש הצפוני מצטרף לנתיב המהיר בכביש 1, בואכה תל אביב, שם ניתן לשלם באמצעות האפליקציה מזה כשנה. בשני המקרים, המנוי ללא עלות והתשלום הוא רק עבור הנסיעה עצמה.

איך זה משתלם לחברות שמפעילות את הכבישים האלה?
"פנגו מביאה אתה הרבה לקוחות שצורכים את שירותיה ולכן, זה מביא להורדת עלויות התפעול עבור אותן חברות. הן צריכות פחות אנשים שירשמו את הנהגים, שיטפלו בשירות לקוחות וכדומה".

יש לכם שירות שאוסף את הרכב לטסט. אחת הסטיגמות הרווחות על מוסכים היא שהם "מסדרים" את הלקוחות ומכניסים טיפולים ברכב שלא באמת נצרכים. מי ערב לי, בתור נהג, שזה לא יקרה גם אצלכם?
"ראשית, אנחנו עובדים עם רשתות מסודרות של מוסכים. שנית, הלקוח מקבל הביתה דו"ח שבו מפורטות כל העלויות שהוא משלם".

ה-"נסיעה" הדיגיטלית של פנגו

טכנולוגית, פנגו היא אחת החברות שהבינו את המצב ונמצאות בימים אלה בתהליך הטרנספורמציה הדיגיטלית. היא ביצעה בחודשים האחרונים מהלך רחב היקף למעבר מרבית המחשוב שלה מ-On-Premise בלבד לענן ההיברידי של AWS, בכל סביבות העבודה שלה – פיתוח, בדיקות וייצור. קאלו העיד ש-"זה היה תהליך מורכב אך מבורך, כי הוא נותן לנו יציבות, שרידות, ביצועים ואבטחה יותר טובים. על ידי השימוש בענן אנחנו משפרים את היכולות שלנו. אנחנו צורכים יותר ויותר שירותי ענן, כי עם האוכל בא התיאבון: כשהתחלנו לעבור לענן ראינו כי טוב ואנחנו מעבירים אליו יותר ויותר שירותים. זה פשוט מתבקש, משפר את המערכת ומוזיל עלויות".

אלמנט נוסף ברבולוציה, או יותר נכון האבולוציה, הטכנולוגית של פנגו הוא האג'יליות שלה. "השקענו בזה רבות באחרונה ואנחנו מאמצים יותר ויותר שיטות עבודה אג'יליות", אמר קאלו. "אנחנו עוברים למיקרו-שירותים ולטכנולוגיות חדשות על מנת לשפר את היכולות שלנו. כמו כן, אנחנו משקיעים בחוויית המשתמש – בעיקר בנראות ובהנגשה של האפליקציה. פנגו צומחת טכנולוגית, מה שמצריך הרבה עבודה קשה אבל מביא את התוצאות".

תחום מתפתח שבו פנגו דווקא פחות משקיעה כרגע הוא הרכב האוטונומי. הסיבה, לדברי קאלו, היא ש-"זה עדיין בחיתולים וייקח זמן עד שכל בן אדם שני יוכל לקנות אותו". עם זאת, היא בהחלט שמה דגש על הערים החכמות. החברה לוקחת חלק בפרויקטים עם עיריות שונות, שאת שמותיהן קאלו סירב לחשוף. מה שהוא כן היה מוכן לומר הוא ש-"יש לנו מיזם עם עיר במרכז לפריסת מצלמות שיצלמו את הרכבים, יתחברו אלינו ונוכל להציע לנהגים לשלם על החנייה באמצעותנו".

ככלל, לדבריו, "עיריות מחפשות פתרונות טכנולוגיים לסביבה האורבנית ומרשתות את הערים בכל מיני אמצעים טכנולוגיים. זה ילך ויעמיק, כי יש לעיריות תמריץ לעשות את זה – הן מפני שזה חוסך להן עלויות תפעוליות והן מפני שהתושבים הופכים יותר טכנולוגיים ודורשים מהערים שבהן הם גרים להיות בהתאם. העיריות מזהות את הצורך הזה ונותנות את המענים". עם זאת, גם הוא ער לכך שזה קורה בעיקר בערים הגדולות ופחות בפריפריה.

מה לגבי פעילות בעולם?
"אנחנו עושים מאמצים להתרחב ולהעתיק את הפתרונות שלנו לעולם. אנחנו נמצאים במגעים עם גורמים שונים במדינות אחרות, אבל אין עדיין משהו שהבשיל ושאנחנו יכולים לדווח עליו".

צפויה לכם תחרות קשה.
"נכון, אבל אנחנו לא מפחדים מתחרות, בין היתר כי יש בעולם אמנם פתרונות דומים, אבל אין פתרון כוללני ועשיר כמו שלנו".

לסיכום אמר קאלו כי "המהפכה הטכנולוגית משפיעה על חוויית הנהיגה ומקלה על חייו של הנהג. היא מאפשרת לו לדעת מהיכן כדאי לנסוע ואיפה לחנות, הוא לא צריך עוד לשלם על חנייה או על נסיעה בכביש מהיר באמצעים ידניים, ועוד שורה של פיתוחים שמקלים עליו. הכל באמצעות הטכנולוגיה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. לימור

    אני ממשתמשי אפליקציה פנגו ומאוד מרוצה מהאפשרות של תשלום על חניונים ואפילו חופים בכנרת דרך האפליקציה ועכשיו עם הקטע של כביש 6 זה מאוד נוח

אירועים קרובים