מה משמעות האותיות שאפל מוסיפה לדגמי מכשירי ה-iPhone?

הענקית מקופרניטו נוהגת להעניק למכשיריה סיומות של אותיות כמו מכשירי ה-XS, XS Max, ו-XR ● מה הן בעצם מסמלות?

iPhone . צילום: אתר אפל

אחת החידות המסקרנות את חובבי הטכנולוגיה היא מה משמעות האותיות שאפל מוסיפה לדגמי מכשירי ה-iPhone, וכמובן ה-S שמופיעה בשמות הדגמים עוד מאז ה-iPhone 3GS של 2009.

התשובה לכך, מסתבר, לא ממש מסתורית – אין שום משמעות לאותיות. בראיון שהעניק לאתר Engadget, פיל שילר, סגן נשיא בכיר לשיווק עולמי באפל, הוא אמר שהאותיות שהחברה בוחרת למוצריה אינן מייצגות דבר.

זה נכון לגבי מכשירי ה-XS וה-XS Max, וגם ה-XR שהושקו השנה (ה-X מציין 10, כמובן). שילר סיפר גם כי הוא "אוהב מכוניות ודברים שזזים מהר, ו-R ו-S הן שתי אותיות שמסמלות מכוניות ספורט שבדרך כלל הן מאוד מיוחדות". (למרצדס, למשל, יש דגמי R ו-S וגם פורשה נוהגת להוסיף את האותיות לדגמים שלה).

ה"S" מציינת את המילה speed

אם נלך אחורה, במכשיר ה-iPhone 3GS, סיפר שילר בזמנו שה"S" מציינת את המילה speed, "כי זהו ה-iPhone המהיר והעוצמתי ביותר שעשינו אי פעם".

כשהגיע ה-iPhone 4S שנתיים מאוחר יותר, הסביר טים קוק, המנכ"ל, כי ה-S סימלה את המילה Siri, העוזרת הקולית שהוצגה אז על ידי החברה.

כשיצא מכשיר ה-5S, הפסיקה אפל להסביר את משמעות האותיות, וכך גם עם ה-6S.
מכשיר ה-SE דווקא כן קיבל הסבר לשמו, על ידי שילר, שאישר כי האותיות מסמלות את המילים Special Edition.

בקשה לסימן מסחרי על מילים

כעת, עם המכשירים האחרונים, נראה שהבחירה היא סתמית – ה-S הוא רק S וגם ה-R היא סתם R…

בעת השקת מכשיר ה-XR בספטמבר האחרון (שמגיע למדפים השבוע), הדגישו טים קוק והצוות שהציג את המכשיר את מסכי ה-liquid retina, כפי שהם כינו זאת, במכשיר ה"מוזל" (749 דולר). כעת התבררו כמה פרטים, לאחר שאפל הגישה בקשה לסימן מסחרי על המילים האלה בארצות הברית ובסין, שיצורף לכמה קבוצות של מוצרי חומרה שלה, הכוללים: מחשבים; מסכי תצוגה אלקטרונית וממשקי תצוגה אלקטרונית; מכשירים דיגיטליים נישאים המשמשים כטלפון, כמחשבים נישאים, כנגני מדיה וכעוזר קולי אישי המשמש לגישה לאינטרנט, לדואר אלקטרוני, לקובצי קול דיגיטליים, לווידיאו ולנתונים; סמארטפונים.

נראה שבאירוע שתקיים אפל בסוף החודש, ובו היא צפויה להציג דגמים חדשים של iPad, המילים liquid retina ישחקו תפקיד חשוב, כשאפל תדגיש את המעבר מטכנולוגיית ה-LCD לטכנולוגיית התצוגה החדשה – liquid retina, ותסיט את השיח הטכנולוגי מהשימוש במינוח מסכי OLED בקו מוצרי היוקרה של המתחרות למינוח החדש שלה. Liquid retina הוא מונח שרק אפל יכולה לשלוט במשמעותו – וכך היא יכולה לדלג על הדיון בנוגע לכמות הפיקסלים ולייחד את הטכנולוגיה בתיאורים רגשיים ולומר שטכנולוגיית ה-liquid retina קיימת רק במוצרי חברת המיליארד מקופרטינו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים