האם Google Coach יתחרה ב-Apple Watch?

דיווח: גוגל מפתחת שעון שיתמקד במדדי בריאות חשובים כמו קצב לב ותנועות, ישמש "מדריך" באמצעות מעקב אחר מיקום המשתמש ואף ימליץ על מועדי ארוחות ● בגוגל עדיין לא הגיבו לדיווחים

השעון של אפל. צילום: BigStock

אם אפשר לסמוך על Android Police, ייתכן שלגוגל יש כמה תוכניות להתחרות ב-Apple Watch עם שעון משלה, ששמו הלא בטוח הוא כרגע Google Coach.

לפי הידיעות שהתפרסמו אין פרטים ממשיים רבים, אבל מן הפרטים שדלפו עולה כי פרויקט Wooden (שם הקוד הפנימי לשעון), הוא פרויקט פיתוח של מוצר לביש שיתמקד בבריאות, ובנוסף על מדדים חשובים, כמו קצב לב ותנועות, הוא אף עשוי לשמש כמעין "מדריך" באמצעות מעקב אחר מיקום המשתמש ואף ימליץ על ארוחות ועל המועד המתאים לאכילה.

נראה שגוגל Coach יופעל באמצעות Wear OS – מערכת ההפעלה של גוגל למוצרים לבישים, שנקראה בעבר Android Wear, ושהוא יהיה מלווה באפליקציה תואמת שתסייע לנהל ולנטר חלק מן השירותים, כמו בריאות וכושר, גם באמצעות הסמארטפון. עוד לפי הפרסום, ייתכן שגוגל תתאים את ההתראות לממשק שפועל ומתפקד באמצעות קול.

לאחר שנים של ניסיונות, התפיסה של שעון חכם כמחשב זעיר הנענד על פרק כף היד עדיין לא בשלה, וזאת בעיקר מפני ששעון חכם, שיוכל לבצע יותר מרק צפייה בהתראות, בדיקת מזג אוויר וכדומה, דורש תשומות אנרגיה גבוהות שסוללה זעירה מתקשה לספק לאורך זמן סביר במהלך היום.

בנוסף, שעונים חכמים ומסכיהם הקטנים פשוט אינם נוחים כל כך לביצוע משימות שקל לבצען בסמארטפון, מה שגרם גם לבעלי אפליקציות רבות להפסיק לתמוך בהן בשעון החכם. במקום זאת, נוטים ספקי האפליקציות להשתמש במחשוב לביש ושעונים חכמים בעיקר כמכשירי ניטור מתוחכמים של בריאות, פעילות, שינה וכדומה.

יתכן שגוגל תשיק את השעון שלה יחד אם ה-Pixel 3 בסתיו הקרוב

אם גוגל אכן תצליח לשנות את המגמה ולספק תפקודיות גבוהה יותר לשעון ה-Coach שלה, אולי תימצא הנוסחה הנכונה לחדירה גבוהה יותר של השעונים החכמים ולהצלחת מערכת Wear OS שלה.

לפי ידיעות נוספות, השעון יהיה בעל מעבד קואלקום 3100, מסך עגול, זיכרון RAM של 1 ג'יגה-בייט ועם תקשורת דור 4 סלולרי מובנית, וייתכן שגוגל תשיק את השעון שלה יחד אם ה-Pixel 3 בסתיו הקרוב.

פניות התקשורת לגוגל בבקשת תגובה לידיעה עדיין לא נענו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים