עלות השכר של הבכירים ביותר בחברות ה-IT הישראליות – בירידה

עלות השכר של ארבעה מחמשת בעלי עלות השכר הגבוהה ביותר בחברות אלה ירדה בשיעור דו ספרתי ● גם השנה, מספר הנשים ברשימה - מועט ● כמה השתכרו הבכירים? מי מהם הראשון ברשימה? ואיזו חברה מתגמלת הכי טוב את בכיריה?

ובמקום הראשון... צילום אילוסטרציה: Wave Movies, BigStock

2017 התאפיינה בירידות בעלות השכר של חמשת הבכירים המשתכרים ביותר בחברות ה-IT – לפחות אלה שמדווחות את הנתונים הללו לבורסה. בלטו במיוחד בהקשר זה מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס, שאול אלוביץ', בעל השליטה בבזק ועד לא מכבר יו"ר הקבוצה, ויואב וינברג, מנכ"ל א.מ.ת מחשוב, שהגיעו לשלושת המקומות הראשונים ברשימה (בהתאמה) ועלות השכר של כל אחד מהם ירדה בשיעור דו ספרתי.

מוטי גוטמן, מנכ''ל מטריקס. צילום: ניב קנטור

מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס. צילום: ניב קנטור

עלות השכר של גוטמן רשמה בשנה החולפת ירידה של 11.05% לעומת 2016, ל-8.179 מיליון שקלים, זו של אלוביץ', שמעורב עד צוואר כחשוד בפרשת בזק, קטנה ב-12.51% ל-5.648 מיליון וזו של וינברג ירדה ב-13.94% ל-4.458 מיליון. עלות השכר של רון גוראון, מנכ"ל פלאפון, שסוגר את החמישייה הראשונה, ירדה גם היא בשיעור ניכר – 18.61%, אולם זו של שחר אפעל, מנכ"ל נס, שנמצא במקום הרביעי קטנה ב-0.93% בלבד. הירידה החדה ביותר הייתה בעלות השכר של אייל טוכמן, סמנכ"ל הכספים של טלדור, ששכרו קטן בשנה החולפת ב-49.71% לעומת 2016. עם זאת, יש לציין כי הוא עבד בחברה עד ליוני האחרון.

אלי זיברט, מנכ"ל חילן, רשם את העלייה הגבוהה ביותר בעלות השכר, שזינקה ב-87.04%. אלא שעלייה זו מוסברת בכך שב-2016 הוא כיהן כסמנכ"ל החברה וב-2017 – כמנכ"ל. את העלייה האורגנית הגבוהה ביותר רשם חביב איזנקרפט, סמנכ"ל הכספים של חילן, שעלות שכרו גדלה ב-22.23%.

סטלה הנדלר, מנכ"לית בזק. צילום: פלי הנמר

סטלה הנדלר, מנכ"לית בזק. צילום: פלי הנמר

החברות המתגמלות ביותר את הבכירים שלהן, על פי נתונים אלה, הן קבוצת בזק (כולל חברות הבנות שלה), טלדור ו-HOT, עם שישה נציגים ברשימה לכל אחת, ומטריקס, א.מ.ת מחשוב, חילן-נס ומלם תים, עם חמישה נציגים. כמו כן, ראוי לציין שגם השנה, מספר הנשים שנכנסו לרשימה קטן מאוד ועומד על ארבע מתוך 26 – כ-15%. הבולטת שבהן היא סטלה הנדלר, מנכ"לית בזק (שגם היא חשודה בפרשה), שעלות שכרה קטנה ב-6.31% ל-4.01 מיליון שקלים. שלוש הנשים האחרות ברשימה – טל גרנות-גולדשטיין (המנכ"לית), אורית גדרון-חריט ועמליה זרקא – ממלאות תפקידים בכירים ב-HOT. היכן הבכירות בחברות האחרות? לא בין 26 בעלי עלות השכר הגבוהה ביותר.

לפניכם הטבלה המלאה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים