עכשיו זה רשמי: אינטל תשקיע עוד חמישה מיליארד דולר בישראל

החברה צפויה להשקיע את הסכום עד 2020, לטובת הרחבת המפעל בקריית גת ● ראשי אינטל ישראל, שנפגשו הבוקר (ד') עם שר הכלכלה, אלי כהן, צפויים להגיש את הבקשה הרשמית למשרד עוד היום

מרחיבה את ההשקעה בישראל. אינטל

אחרי פרסומים ודיווחים בשבוע האחרון, עכשיו זה רשמי: אינטל (Intel) תשקיע חמישה מיליארד דולר בישראל החל מהחודשים הקרובים ועד 2020 – כך סוכם בפגישה שנערכה הבוקר (ד') בין שר הכלכלה, אלי כהן, לראשי החברה בארץ. הסכום עתיד לשמש להרחבת המפעל בקריית גת, ואינטל צפויה להגיש את הבקשה הרשמית לרשות ההשקעות במשרד הכלכלה עוד היום ולהגיש בקשה מפורטת בקרוב – כך על פי משרד הכלכלה.

לאחר שאינטל תגיש את הבקשה הרשמית עתידה להתכנס ועדת המנכ"לים – של משרדי האוצר והכלכלה, ושל רשות המסים – כבר בחודש הקרוב, על מנת לאשר עקרונית את המתווה המוצע על ידי החברה, ולאחריה תוגש תכנית מפורטת לרשות ההשקעות, במסגרת החוק לעידוד השקעות הון, לבדיקה פרטנית. יצוין כי אינטל מקבלת כבר כיום הטבת מס על המפעל בקריית גת, מאחר שמדובר באזור עדיפות לאומית.

מימין: אבירם דהרי, ראש עיריית קרית גת; אלי כהן, שר הכלכלה; ויניב גרטי, מנכ"ל אינטל ישראל, במפעל אינטל בקריית גת. צילום ארכיון: דוברות משרד הכלכלה

מימין: אבירם דהרי, ראש עיריית קרית גת; אלי כהן, שר הכלכלה; ויניב גרטי, מנכ"ל אינטל ישראל, במפעל אינטל בקריית גת. צילום ארכיון: דוברות משרד הכלכלה

נציגי אינטל הציגו את כוונתם להשקיע בהרחבת המפעל בפגישה שנערכה הבוקר במשרד הכלכלה בהשתתפות השר כהן, מנכ"ל משרד הכלכלה, שי רינסקי, מנהל רשות ההשקעות, נחום איצקוביץ', יו"ר רשות החדשנות, עמי אפלבוים, מנכ"ל אינטל ישראל, יניב גרטי, ומנהל המפעל, דני בן עטר.

אינטל היא אחת היצואניות הגדולות מישראל ועל פי דיווחיה, היקפי היצוא של החברה גדלו במהלך 2017 – בעקבות ההשקעה הקודמת, על סך של שישה מיליארד דולר. בחברה צופים כי הם יוסיפו לגדול גם השנה, על רקע המשך ביצוע אותה ההשקעה.

הפגישה באה לאחר ששר האוצר, משה כחלון, בישר על ההשקעה הצפויה בכנס שנערך ביום ה' האחרון בחיפה, וחזר על כך בדיון בוועדת הכספים של הכנסת, שנערך ביום א'.

השר כהן אמר כי "בחירתה של אינטל להמשיך ולהשקיע באופן משמעותי בישראל היא הבעת אמון חשובה במדינה ובכלכלה הישראלית. פעילותה בארץ בתחום המו"פ והייצור המתקדם תומכת במדיניות משרד הכלכלה להגדלת היצוא ויצירת משרות איכותיות בכלל, ובפריפריה בפרט. אנחנו רואים באינטל שותפה לדרך וצופים ששיתוף פעולה זה יימשך בעתיד. יותר מ-320 חברות זרות פועלות בישראל ולהן תרומה משמעותית לצמיחה, לחדשנות, לייצוא ולתעסוקה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים