איך יוצרים את ממשלת העתיד?

"במקום צוותים גדולים ופרויקטים רב שנתיים, הממשלות צריכות לשנות גישה - לטובת האזרח, באמצעות חדשנות וכלים מבוססי ענן", אמרה קייסי קולמן, סגנית נשיא עולמית למגזר הממשלתי-ציבורי ב-Salesforce

קייסי קולמן, סגנית נשיא עולמית למגזר הממשלתי-ציבורי ב-Salesforce. צילום: ניב קנטור

"השאלה שצריכה לעמוד בפני ממשלות, ובפני אנשי המחשוב בהן בפרט, היא איך ליצור את ממשלת העתיד. אי אפשר לעשות את זה עם כלי העבר. במקום צוותים גדולים ופרויקטים רב שנתיים, הממשלות צריכות לשנות גישה – לטובת האזרח, באמצעות חדשנות וכלים מבוססי ענן", כך אמרה קייסי קולמן, סגנית נשיא עולמית למגזר הממשלתי-ציבורי ב-Salesforce.

קולמן דיברה בכנס התקשוב הממשלתי השנתי e-Gov של אנשים ומחשבים, שנערך אתמול (ג') באולם האירועים LAGO בראשון לציון. באירוע השתתפו מאות מומחים ואנשי מקצוע – ממשרדי הממשלה ומחברות העובדות עימם, והנחו אותו ד"ר נחמן אורון, יועץ מחשוב בכיר, ויהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים.

לדברי קולמן, "אני יודעת שהשינוי הזה מאתגר, אבל אני גם יודעת שהוא אפשרי, כי הייתי שם. לפני שהצטרפתי ל-Salesforce שימשתי כמנמ"רית של GSA – הסוכנות הפדרלית שמספקת טכנולוגיה ונדל"ן לכל ממשלת ארצות הברית".

היא ציינה כי "ה-GSA הייתה הסוכנות הממשלתית הראשונה שעברה כולה לענן. זה קרה ב-2010. לפני ביצוע הפרויקט ובמהלכו עלו אצלנו הרבה שאלות וחששות, אבל ידענו שזה הדבר הנכון לעשות. ועובדה – המעבר הביא לשיפור האבטחה ולפישוט השימוש וסביבת העבודה".

קולמן אמרה כי המהפכה הרביעית, שאנחנו נמצאים במהלכה ושבמסגרתה הכל נעשה חכם, אוטונומי ומקושר, "מהווה אתגר גדול לממשלות. כמו המהפכות התעשייתיות הקודמות, היא משנה את הכל, כולל איך אנשים מתקשרים בינם לבין עצמם ובינם לבין ארגונים, ואיך הממשלות והשוק מתפקדים".

"המהפכה הזו יוצרת שיבוש וערעור על דברים שהכרנו", הוסיפה. "Salesforce לא הושפעה מהשיבוש, היא זו שמשבשת. אנחנו מובילים את הלקוחות לעשות את השינויים".

קולמן דיברה גם על מערכות ה-Legacy ואמרה שהן מקבלות יח"צ שלילי – שלא בצדק. "הן נוצרו לסביבה שונה ולאתגרים שונים, אלא שהטכנולוגיה תמיד מתקדמת מהר יותר מהממשלות, שנתונות לחוקים ולרגולציה", אמרה.

"האזרחים כיום שופטים את הממשלות האם הן מספקות את השירותים בצורה פשוטה ונוחה, כאשר הציפיות שלהם רק עולות", ציינה קולמן. השיפוט שלהם, לדבריה, מביא לתוצאות שלא מחמיאות לממשלות: "85% מהאזרחים אומרים שהממשלות צריכות לתת שירותים דיגיטליים טובים יותר ו-68% מציינים שהן נשרכות מאחור".

דודי דביר, מנהל הטכנולוגיות הראשי של הראל טכנולוגיות מידע. צילום: ניב קנטור

דודי דביר, מנהל הטכנולוגיות הראשי של הראל טכנולוגיות מידע. צילום: ניב קנטור

"התוצאה של דרכי הפעולה הממשלתיות הן תורים ארוכים ובזבוז זמן", הוסיפה. "הממשלות צריכות לעבור מ-Inline (תורים פיזיים – י"ה) ל-Online. במקום שהציבור יבוא אליהן, הן צריכות לבוא אל האזרחים ולפגוש אותם היכן שהם – בדיגיטל ובמובייל. ניתן לעשות זאת באמצעות הפלטפורמה של Salesforce, שהיא מערכת מאובטחת, שמתעדכנת תדיר ומביאה לחיסכון בהוצאות".

"ארגונים שלא יבצעו טרנספורמציה דיגיטלית – יישארו מאחור"

דודי דביר, מנהל הטכנולוגיות הראשי של הראל טכנולוגיות מידע, אמר כי המפתח לממשלת העתיד, כמו לארגוני העתיד בכלל, מצוי בטרנספורמציה הדיגיטלית. "אנליסטים שבים ומדברים על כך שארגונים שלא יבצעו טרנספורמציה דיגיטלית עד 2020 פשוט יישארו מאחור. הם יראו ירידה של כ-50% בהכנסות, כי הם לא קפצו למים של המהפכה. לעומת זאת, ארגונים שיאמצו את התפיסה הזאת וטכנולוגיות שכאלה יראו עד אותה השנה עלייה של לפחות 50% ממקור הכנסה חדש – הטרנספורמציה הדיגיטלית", הוסיף.

דביר ציין כי לא כל התועלת העסקית נמדדת בכסף. "הנתונים שלנו הפכו ברבות השנים למטבע החדש. את החברות ואת משרדי הממשלה מעניין כיום פחות הכסף שיש ללקוח-האזרח בבנק, ויותר מעניין אותם המידע עליו. במקרה של משרדי הממשלה, מה שמעניין אותם הוא המידע שרלוונטי לאזרח, הנתונים שהוא משתף איתם ואיזו תועלת דיגיטלית מידית המשרד יכול לספק לו", אמר.

כמו כן, הוסיף, לא רק כסף יכול להיחשב תשלום, כי אם הנתונים שאנחנו מספקים לפלטפורמות כמו ענן ורשתות חברתיות, ששווים לארגונים "זהב". "משם החברות והארגונים עושים את הררי הכסף שלהם", ציין דביר.

בהמשך הוא דיבר על ארגוני ה-IT בתוך הגופים השונים ואמר כי "כחלק מהטרנספורמציה הדיגיטלית, עליהם לבצע טרנספורמציה – במחשבה ובתשתיות שלהם. התשתיות המסורתיות מתבססות על מערכות Legacy, שהבעיה איתן היא שהן נותנות מענה לאתגרים של העבר, שכבר אינם רלוונטיים. זאת עוד אחת מהסיבות לכך שיש צורך בביצוע הטרנספורמציה הדיגיטלית".

"המענה לאתגרים האלה הוא באמצעותנו, בפרט בכל הנוגע לארגונים שעובדים עם הממשלה", ציין דביר. "אנחנו מייצגים את נט-אפ (NetApp), שהפלטפורמה שלה מסוגלת לתת את המענים לצלוח את הטרנספורמציה הדיגיטלית. כחלק מהטרנספורמציה, הן מאפשרות לאמץ למידה עמוקה ובינה מלאכותית, כדי להגיע למצב שארגונים לא רק שידעו לייצר קשר ישיר בין המידע להכנסות, אלא גם להכניס את התהליכים לליבה של העסק".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים