אינטל ומובילאיי יבצעו בישראל ניסוי במכוניות אוטונומיות

יומיים לאחר השלמת הרכישה, מכריזות החברות הודעה משמעותית ראשונה: הן ייצרו צי של 100 רכבים אוטונומיים וינסו אותן במקומות שונים בעולם, כולל בארץ

יש בישראל תעשייה ענפה בתחום האוטומוטיב. אז למה אנחנו לא ממש נהנים ממנה? אילוסטרציה: BigStock

אינטל (Intel) ומובילאיי (Mobileye) הודיעו היום (ה') שיתחילו בייצור צי של 100 רכבים אוטונומיים, שיעברו ניסויים בישראל, בארצות הברית ובאירופה. זאת, יומיים לאחר שהחברות הודיעו כי השלימו את עסקת הרכישה של מובילאיי על ידי אינטל – העסקה הגדולה ביותר בהיי-טק הישראלי.

הישות החדשה בתוך אינטל, שתבדוק את המכוניות החדשות, תשלב יכולות טכנולוגיות של מובילאיי כמו ראיית מחשב, חיישנים, היתוך נתונים (Fusion), מיפוי ומדיניות נהיגה, יחד עם פלטפורמות המחשוב הפתוחות של אינטל ומומחיותה בדטה סנטרים ובתקשורת הדור החמישי, כדי לספק מערכת שלמה "מהענן למכונית".

צי המבחן יכלול מותגים וסוגי מכוניות שונים, כאשר בשתי החברות רוצים להמחיש שהטכנולוגיה אינה תלויה בפלטפורמה זו או אחרת. הצי יאפשר לפתרונות היברידיים, המבוססים על טכנולוגיות של מובילאיי ואינטל, להדגים ללקוחות קיימים ופוטנציאליים את הביצועים בתנאי אמת, וישמש כבסיס לאינטראקציה ישירה עם הרגולטורים. הוא ימחיש קונספטים חדשניים של מיפוי ותיקוף בטיחות, שיהיו ניתנים להרחבה.

"אספקה מהירה של כ-100 מכוניות ניסוי תמחיש שהמערכת ההיברידית הזו ניתנת להתאמה אישית", אמר פרופ' אמנון שעשוע, שמונה לסגן נשיא בכיר באינטל ולמנכ"ל ומנהל הטכנולוגיה הראשי של מובילאיי. הוא ציין כי "ייצור ובדיקת מכוניות בתנאים אמיתיים יספקו משוב מידי ויאיצו את אספקת הטכנולוגיות והפתרונות למכוניות אוטונומיות במידה רבה".

בנוגע לביצוע הניסויים במקומות שונים וביבשות שונות, לרבות בישראל, אמר פרופ' שעשוע כי "גיוון גיאוגרפי הוא היבט מאוד חשוב בייצור, משום שלאזורים שונים יש סגנונות נהיגה שונים וגם תנאי כביש ושילוט אחרים. המטרה שלנו היא לפתח טכנולוגיית רכב אוטונומית שניתן יהיה לפרוס בכל מקום. משמעות הדבר היא שאנחנו צריכים לבדוק ולהכשיר את המכוניות במיקומים שונים".

לדבריו, "אף אחת מהחברות לא יכלה לעשות זאת לבדה. בהתחשב במערכי הכישורים של שתי החברות, אפשר לייצר צי עצמאי של מכוניות מבחן כמעט מיד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים