משרד האוצר יפרסם מכרז להקמת ארבע קרנות השקעה בהיי-טק

המשקיעים בקרנות יקבלו את הגנת המדינה מפני הפסדים, וכן ערבויות לגיוס אשראי ● שר האוצר, משה כחלון: "הקרנות משלבות בין שני יעדים חשובים של המשרד - פתיחת אפיק השקעה חדש לחוסכים לפנסיה, לצד מקור הון חדש לתעשיית ההיי-טק הישראלית

שר האוצר, משה כחלון. צילום: קובי קנטור ז"ל

אגף החשב הכללי במשרד האוצר יפרסם היום (א') מכרז לבחירת מנהלים לקרנות השקעה בחברות היי-טק אשר יסחרו בבורסה הישראלית, ויקבלו את הגנת המדינה מפני הפסדים של המשקיעים בקרנות וכן ערבויות לגיוס אשראי.

מכרז זה הוא פרי יוזמה משותפת של אגף החשב הכללי ורשות ניירות הערך. במסגרת המכרז יבחרו עד ארבעה מנהלי קרנות נאמנות, אשר לצורך קבלת ההגנה ירשמו בבורסה לניירות ערך בתל אביב את יחידות ההשתתפות של הקרן בהיקף מינימלי של 400 מיליון שקלים לקרן.

כיום, מרבית ההון המושקע בחברות ישראליות העוסקות במחקר ובפיתוח של טכנולוגיה עילית מקורו בהון זר, וחלק גדול מהחברות נרכשות בידי תאגידים זרים בשלבים מוקדמים יחסית של התפתחותן. כך נמנעת משוק ההון הישראלי האפשרות ליהנות מפירות הבשלת אותן חברות.

הקרנות החדשות ישלבו השקעה במניות סחירות בתחום הטכנולוגיה, לצד השקעות בהיקף משמעותי (30% לפחות) בחברות טכנולוגיה המצויות בשלבים מוקדמים לחייהן (סטארט-אפים). בכך, יאפשרו למשקיעים בשוק ההון הישראלי, לרבות הגופים המוסדיים, ליהנות מפוטנציאל התשואה הגלום בתעשיית החדשנות הישראלית, וזאת במתווה בטוח יחסית באמצעות השתתפות המדינה בהפסדים, ככל שיהיו.

ליהנות מפירות ההצלחה של התעשייה הישראלית

עבור כל קרן אשר תעמוד בתנאי המכרז, תעמוד הגנת המדינה על סכום של עד 50 מיליון שקלים.

עוד במסגרת תנאי המכרז, אותו מובילה חטיבת המימון והאשראי באגף, יתאפשר לקרנות לגייס אשראי מגובה בערבות המדינה (עד 100 מיליון שקלים לקרן), ובכך למנף את כספי המשקיעים בקרן ולהגדיל את התשואה הפוטנציאלית למשקיעים.

הקרנות יוקמו על בסיס תקנות השקעות משותפות בנאמנות (קרן טכנולוגיה עילית) מספטמבר 2016, עליהן מוסיף המכרז רבדים של הגנת המדינה.

לדברי רוני חזקיהו, החשב הכללי במשרד האוצר, "אנו משתמשים בידע הרב שנצבר באגף החשב הכללי לטובת קידומם של כלי מימון חדשניים, התומכים במטרות האסטרטגיות של משרד האוצר, ובראשן הגדלת הצמיחה והפריון. הקרנות החדשות יאפשרו לחוסכים לפנסיה ליהנות מפירות ההצלחה של התעשייה הישראלית החדשנית".

פרופ' שמואל האוזר, יו"ר רשות ניירות ערך, אמר כי "ההצעה שלנו נועדה ליצור עבור הציבור הרחב מכשיר השקעה שיאפשר לו לראשונה להשתתף בהצלחת חברות הטכנולוגיה הישראליות, תוך מתן הגנה על ידי המדינה. מדובר בכלי חשוב נוסף שקידמנו על מנת לתמוך בחברות קטנות ובחברות טכנולוגיה".

לדביר שר האוצר, משה כחלון, "הקרנות משלבות בין שני יעדים חשובים של המשרד – פתיחת אפיק השקעה חדש לחוסכים לפנסיה, לצד מקור הון חדש לתעשיית ההיי-טק הישראלית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים