"תשתיות אחודות מאפשרות למנמ"ר ספונטניות"

עת ביקר בארץ באחרונה, הסביר גיל שניאורסון, מנכ''ל וסגן נשיא ב-Dell-EMC, כי "השילוב ההדוק והעמוק בין המערכות מביא להפחתת כאב הראש של המנמ''ר וצוותו - הוא יכול להגדיל את העומסים לפי דרישה, כיוון שהכל נעשה באופן אוטומטי - כך גם עלות הגידול פחותה"

גיל שניאורסון, סגן נשיא ומנכ''ל VxRail, ב-Dell-EMC

"העולם הולך לכיוון של מערכות אחודות, ובתוכו – לכיוון של תשתיות המשולבות באופן עמוק, HCI (ר"ת HyperConverged Infrastructure). התחום צומח במהירות, כי הוא מאפשר למנמ"ר להיות ספונטני, ואין סיבה לתכנן מראש", כך אמר גיל שניאורסון, סגן נשיא ומנכ"ל VxRail, ב-Dell-EMC.

בראיון לאנשים ומחשבים עת ביקר בארץ באחרונה, הסביר שניאורסון כי "השילוב ההדוק והעמוק בין המערכות מביא להפחתת כאב הראש של המנמ"ר ואנשי צוותו. הוא יכול להגדיל את העומסים והקיבולות לפי דרישה, ואם צריך – לעשות זאת בהיקפים קטנים. כיוון שהכל נעשה באופן אוטומטי, הרי שגם עלות הגידול פחותה".

"אני פה בגלל אשתי", אמר שניאורסון בחיוך והסביר כי הם הגיעו לבוסטון בשל רילוקיישן של זוגתו, בשנת 2001. הוא הצטרף לענקית תשתיות ניהול המידע ב-2002 ועשה במטה החברה בהופקינטון מסצ'וסטס מגוון תפקידים, כשהאחרון היה ב-VSPEX – תכנית ארכיטקטונית המגדירה מפרט טכנולוגי, לטובת בנייה של סביבת IT – הכוללת רישות שרתים ואחסון – במתכונת ידועה מראש.

סביבת ה-IT מורכבת מבעבר

אתגרי המנמ"ר רבים היום מאי-פעם, אמר שניאורסון. "תקציבו מצטמצם, הדרישות לשירותי IT גדלות, עליו לטפל בעומסי תעבורה גדלים כמו גם בהתפוצצות המידע. בנוסף, עליו לנהל סביבה מורכבת מבעבר, כזו שחלקה בחצר הבית שלו וחלקה בעננים השונים, פרטי, ציבורי והיברידי. כל זה גורם להרבה עבודה למנמ"ר ולאנשי צוותו ומגדיל את הסיבוכיות".

שניאורסון עובד ב-VCE, חטיבת פתרונות תשתית אחסון אחודה של Dell-EMC, שמחזורה השנתי עומד על כשלושה מיליארד דולר. "אחת הדרכים לפישוט המערכות ולהורדת הסיבוכיות", הוא מסביר, "היא בניית תשתיות אחודות, המשולבות באופן עמוק. הרעיון הוא לקחת את הפלטפורמה שלנו, ולעשותה מוגדרת תוכנה, ולהוסיף לה מיכון. אנו משקיעים בתחום זה שלוש שנים, כי הבנו שהלקוחות הארגוניים רוצים 'ישר מהקופסה' – חומרה ותוכנה משולבות".

כיום שניאורסון מנהל את VxRail, מוצר משותף ל-EMC ול-VMware. "הרעיון בעבודה המשותפת של צוותי המהנדסים משתי החברות העובדים תחתיי", הסביר, "הוא שמדי כמה שנים, לקוחות VMware רואים כי התשתיות שלהם מתיישנות, וחושבים מהי התשתית המחשובית המיטבית להריץ עליה את האפליקציות שלהם. יוצא מצב בו המערכות הוירטואליות הן הקבוע היחידי שלהם".

לדבריו, "ארגוני IT נדרשים להתמודד עם תמיכה בדרישות הולכות וגדלות של הצד העסקי בארגון – ליישומים ולשירותים חדשים, כשהתקציבים והמשאבים מתמעטים ולכן הם אינם מעוניינים להשקיע מזמנם בבחינה ובהטמעה של תוכנה, חומרה ופתרונות רשת. בנוסף, אין להם את הזמן הדרוש ללמידת כלים תפעוליים ותהליכים חדשים".

חיבור ל-20 עננים

מערכות VxRail, ציין, "מרחיבות את היתרונות של התשתית האחודה בעזרת זריזות, פשטות וסיכון נמוך – לעסקים בגודל קטן ובינוני, כמו גם עבור מחלקות בארגוני ענק. הם מקבלים יכולות חדשות בתחומי הווירטואליזציה והמחשוב למשתמשי הקצה".

היתרונות, הסביר, "הם השקעה התחלתית מינימלית, שדרוגים במדרגות קטנות, היכולת להימנע מהגירה של המידע למערכות חדשות – בשל יכולת המערכות הללו לגדול. בנוסף, המערכת 'חיה' בסביבת VMware, שהיא מוכרת להם. אנו מאפשרים חיבור ליותר מ-20 עננים ציבוריים, לרבות AWS, ו-Azure של מיקרוסופט (Microsoft)".

כך, אמר שניאורסון, "אנו מעניקים יתרונות טכנולוגיים וכלכליים, בלי 'להרוס למנמ"רים את החיים'. ההטמעה אוטומטית לחלוטין, אתה מחבר את ההתקן לחשמל, והמוצר עושה תצורה עצמית בתוך עשר דקות".

הוא ציין כי "טכנולוגיית VxRail מספקת ביצועים גבוהים פי חמישה מכל יישום hyper-converged. המערכות משלבות וירטואליזציה, מחשוב, אחסון והגנה על נתונים במערכת אחת. ארגונים יכולים להתחיל בקטן, עם כמה מערכות וירטואליות, ולהרחיב את השימוש לאלפי מערכות במודל 'שלם ככל שאתה גדל', מה שמאפשר ניהול טוב יותר של צפי ההוצאות".

בהתייחסו למתחרים, ציין שניאורסון את Simplivity, נוטניקס (Nutanix), Infinidat וסיסקו (Cisco), ואמר כי "כל אלה דורשים בנייה של 'אי' IT מחדש, עם אחסון, שכפול וניהול משלו. אנו מונעים מצב זה".

שניאורסון סיים באומרו כי "תחום התשתיות האחודות הוא הצומח הכי מהר בתוך ה-IT, העולם הולך לשם, ואנו חווים את הביקוש למערכות מסוג זה. אני מעריך שנוביל אותו ב-2017, לשם אנו מכוונים את פעילותנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים