"נוכחות הטכנולוגיה הישראלית בספרד מחזקת את תדמיתנו בעולם"

כך אמר דניאל קוטנר, שגריר ישראל בספרד, בראיון מיוחד לאנשים ומחשבים ● לדבריו, "התערוכה מאפשרת לחברות ישראליות רבות להיחשף לשווקים בינלאומיים ולמנף את התדמית של ישראל כאומת הסארט-אפים"

דניאל קוטנר, שגריר ישראל בספרד

"הנוכחות הישראלית המרשימה בתערוכת Smart City Expo World Congress בברצלונה מסייעת לחיזוק תדמיתה של ישראל בזירה הבינלאומית ובספרד בפרט", כך אמר דניאל קוטנר שגריר ישראל בספרד, בראיון מיוחד לאנשים ומחשבים.

קוטנר השתתף באירועי הפתיחה של הנציגות הישראלית בתערוכה. הוא השתתף בקבלת פנים ל-30 ראשי ערים וישובים מכל הארץ כולל ממגזרי המיעוטים שהגיעו לכנס, וכן בטקס פתיחה רשמי של הפעילות הישראלית בביתן מכון הייצוא, המארח כ-25 חברות, בנוסף לביתנים גדולים ומרשימים במיוחד של הערים תל אביב ורמת גן.

לדבריו, "התערוכה הזו כמו תערוכות טכנולוגיות אחרות בתחום ההיי-טק, היא תוצאה של פעילות חשובה ומבורכת של מכון הייצוא ומשרדי ממשלה נוספים, שמאפשרים לחברות ישראליות רבות להיחשף לשווקים בינלאומיים ולמנף את התדמית של ישראל כאומת הסארט-אפים".

שת"פ בין שתי המדינות

"מהלך זה הינו כמובן נדבך במאמץ הכולל שלנו לשפר את התדמית של ישראל, וגם להעמיק את השת"פ בין שתי המדינות".

"מעבר לתערוכה הספציפית הזו, במבט רחב וכולל, אין ספק שהנוכחת הישראלית הבולטת היא כרטיס כניסה לאליתות בספרד, במפגשים ובמגעים שלנו איתם", אומר קוטנר.

קוטנר הוא מוותיקי שירות החוץ, והוא עובד במשרד כ-30 שנה. לתפקידו הנוכחי כשגריר ישראל בספרד הוא נכנס לפני שנה. לדבריו, יש תחושה לא נכונה לגבי הפערים בין המיצוב החיובי של ישראל במישור הכלכלי טכנולוגי לבין המישור המדיני.

"בניגוד למה שחושבים בארץ, ישראל מופיעה כיום על שערים של עיתונים כלכליים חשובים בספרד ובאירופה. ידיעות על השקעות ויזמויות זוכות לכותרות ראשיות", אמר קוטנר.

פתיחות רבה יותר כלפי ישראל

את ההשפעה של זה, אומר השגריר, ניתן היה להרגיש כבר בתערוכה זו, כאשר לדבריו שורה ארוכה של נציגי חברות גדולות בספרד ביקשו להיפגש או לקבל פרטים על השקעות בישראל.

"יש לכך חשיבות רבה, ואני פועל רבות כדי להדק את שיתופי הפעולה ויחסי הגומלין בין שתי המדינות, ובמיוחד להגדיל את ההשקעות של חברות ספרדיות בישראל", אמר קוטנר.

"הנספח המסחרי יחד עם גופים אחרים בממשלה מקבלים דיווחים על התעניינות גוברת של חברות טלקום, בנקים וחברות אחרות מספרד בהשקעות בישראל. אין ספק שפרויקטי עיר חכמה כמו זו של תל אביב ושיתוף הפעולה עם עיריית ברצלונה, מגבירים את ההתעניינות בהשקעות בארץ, וזו בעצם אחת המטרות של פעילותינו".

לסיכום, אומר קוטנר, "החשיפה הגדולה פה, הוכיחה לחברות ישראליות רבות שיש מקום להתעניין בהשקעות בספרד בתחומי הטכנולוגיה ותחומים אחרים, ואני קורא לחברות ישראליות לבדוק אפשרויות אלו".

"ספרד היא מדינה חשובה מאוד באירופה, יש לה היסטוריה ארוכה ורחבה עם היהדות, כיום יש פתיחות רבה יותר כלפי ישראל ואין ספק שהאירוע בברצלונה יסייע מאוד לתהליך זה" אמר השגריר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים