Xura, לשעבר קומברס, נמכרה לקרן מניו-יורק תמורת 643 מיליון דולר

החברה, שהייתה אחת מספינות הדגל של ההיי-טק הישראלי, עוברת לקרן Siris Capital האמריקנית ● העסקה מבוצעת במחיר של 25 דולר למנייה - פרמיה של 19.2%

נמכרת. קומברס. צילום: מתוך ויקיפדיה

כך חולפת לה תהילת עולם: Xura, לשעבר קומברס, שהייתה מספינות הדגל של ההיי-טק הישראלי, נמכרת לקרן הפרייבט אקוויטי האמריקנית Siris Capital תמורת 643 מיליון דולר. העסקה מבוצעת במחיר של 25 דולר למנייה – פרמיה של 19.2% מעל מחיר השוק.

ההסכם אושר פה אחד על ידי חבר המנהלים של Xura, שהמליץ לבעלי המניות לאשר אותו אף הוא.

חברת שירותי התקשורת הדיגיטליים היא, כקומברס, אחת הוותיקות בהיי-טק הישראלי: ראשיתה ב-1982, כשבועז משעולי, קובי אלכסנדר ופרופ' יחיעם ימיני הקימו את חברת אפרת טכנולוגיה עתידית. ארבע שנים מאוחר יותר הקימו השלושה את קומברס בארצות הברית ואפרת מוזגה לתוכה. החברה הממוזגת הפכה לציבורית בסוף 1986, כשהמניות שלה החלו להיסחר בנאסדא"ק.

כחלק מההידרדרות של קומברס, ביולי 2006 הוגש בניו-יורק כתב אישום נגד אלכסנדר ומנהלים נוספים בחברה בפרשת הבקדייטינג: הם הואשמו בעבירות רבות של קשירת קשר לביצוע מעשי מרמה – בכלל זה במניות, בתקשורת אלקטרונית ובמשלוח דואר, כמו גם בעבירות נוספות. כל זאת לאחר שעל פי החשד, הם שינו את מועד ההענקה של מניות רבות בחברה לאחור, לתאריך בו היה מחיר המנייה בשפל.

כתוצאה מכך התמהמהה קומברס בהגשת הדו"חות הכספיים שלה והמסחר במניותיה בנאסדא"ק הופסק ב-2007. אלכסנדר עזב את ארצות הברית מספר ימים לפני התפוצצות הפרשה, בדרכו לחופשה בישראל, ונמלט לגרמניה ולאחר מכן לנמיביה. הוא נעצר על ידי האינטרפול באוקטובר 2006 בנמיביה ושוחרר למעצר בית בבית שקנה במדינה זו. הפרשה הסתיימה ב-2010, לאחר שאלכסנדר שילם לרשות האמריקנית לניירות ערך (SEC) יותר מ-52 מיליון דולר, בהסדר שהושג בין הצדדים.

בשנה שעברה חלו בקומברס מספר התפתחויות בולטות: באפריל פורסם כי אמדוקס תרכוש את חטיבת הבילינג שלה והחברה העבירה את פעילות המו"פ שלה בישראל, על המרכז ברעננה ו-400 העובדים שלו, לטק מהינדרה ההודית. בספטמבר החליטה קומברס לשנות את שמה ל-Xura.

Siris Capital היא קרן פרייבט אקוויטי מניו-יורק, שהוקמה לפני חמש שנים ומשקיעה מאז ב-"חברות נתונים, תקשורת, טכנולוגיה וחברות מוטות טכנולוגיה", על פי האתר שלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים