"ארגונים חייבים להתעורר לקראת המהפכה הדיגיטלית"

"חדשנות דיגיטלית היא צורך השעה", אמרה ד"ר רותי גפני, ראשת החוג למערכות מידע במכללה האקדמית תל אביב-יפו ● לדבריה, "בסופו של דבר, לא יהיה ארגון שלא יהיה דיגיטלי"

ד"ר רותי גפני, ראשת החוג למערכות מידע במכללה האקדמית תל אביב-יפו

"ארגונים חייבים להשתנות ולהתעורר לקראת המהפכה הדיגיטלית. חדשנות דיגיטלית היא צורך השעה", כך אמרה ד"ר רותי גפני, ראשת החוג למערכות מידע במכללה האקדמית תל אביב-יפו.

ד"ר גפני דיברה בפתח יום עיון שנערך במכללה באחרונה ועסק במהפכה הדיגיטלית ובהתאמת הארגון לעולם החדש.

היא ציינה כי לאור ההתפתחויות בעולם בנושא, הדרישה מגיעה גם מהמשתמשים, שרגילים בימינו לקשר מהיר ומיידי, ומעוניינים שכל השירותים שהם צורכים יהיו דיגיטליים, בכל זמן ובכל מקום. הדבר, לדבריה, מצריך כל ארגון לעבור שינוי.

"בסופו של דבר, לא יהיה ארגון שלא יהיה דיגיטלי ולכן, הארגונים צריכים להשתנות ולהכין את עצמם לעידן זה. עליהם להיות אג'יליים, חדשניים, בעלי תרבות ארגונית תומכת ובעלי מערכות מידע המותאמות להגדרה של המהפכה הדיגיטלית", ציינה.

בדבריה הזכירה ד"ר גפני דו"ח שפרסם מרכז טאוב, שעוסק במקצועות שייעלמו מהעולם, בהתאם לשינוי שיחול בארגונים. לעומת מקצועות רבים אחרים, הדו"ח מעלה שמערכות המידע הוא תחום שיצמח – ולא ידעך.

טרנספורמציה תוך כדי תנועה

"המהפכה מגיעה, ובעוצמה שקשה לתאר", אמר רז הייפרמן, בעברו ממלא מקום ראש התקשוב הממשלתי וכיום מנכ"ל משותף ב-Be-Digital ומרצה בקורס אסטרטגיית מערכות מידע בתוכנית ה-MBA בקריה האקדמית אונו. הייפרמן צייר בפני המשתתפים את המסע שכל ארגון צריך לעבור, לדבריו, כדי פשוט להיות ולא להיעלם, בדרך אל המהפכה הדיגיטלית. הוא ציין כי היא מכונה המהפכה הרביעית – לאחר מהפכות הקיטור, החשמל והמחשוב, שהשפיעו רבות על האנושות.

רז הייפרמן, מנכ"ל משותף ב-Be-Digital ומרצה בקורס אסטרטגיית מערכות מידע בתוכנית ה-MBA בקריה האקדמית אונו. צילום: קובי קנטור

רז הייפרמן, מנכ"ל משותף ב-Be-Digital ומרצה בקורס אסטרטגיית מערכות מידע בתוכנית ה-MBA בקריה האקדמית אונו. צילום: קובי קנטור

לדבריו, "ההתפתחות במהלך השנים הייתה מונוטונית, אבל הגענו לנקודה שממנה הכול ממריא. גרטנר (Gartner) מכנה את הנקודה הזאת 'התלכדות הכוחות' על ציר הזמן, שהביאה להתפתחות אקספוננציאלית".

הייפרמן תיאר את התהליך שהארגונים יעברו: "השלב הראשון הוא שלב המודעות – שאם לא כן, הם ימצאו את עצמם כמו נוקיה (Nokia), מוטורולה (Motorola), בלוקבאסטר (Blockbuster) וחברות נוספות שירדו מגדולתן. השלב השני הוא ה-What, שבו יצטרך הארגון לבדוק מה קורה מסביב ולהחליט מה רלוונטי עבורו (ראו מקרי Uber ו-airbnb – נ"א). לאחר מכן מגיע שלב הביצוע – שהוא האתגר האמיתי ונמצא בלב לבה של הטרנספורמציה הדיגיטלית, שדרך אגב – אין לה סוף".

בימים אלה, לדבריו, אנחנו מצויים בעיצומה של המערבולת הדיגיטלית, שמתחוללת בעקבות שינויים מהותיים במודלים עסקיים. "לפי מחקר של MIT, אין ענף שאין בו מערבולת, וההבדל בעוצמת הטלטלה הוא רק המרחק מעין הסערה", אמר. "אף ענף לא 'ייצא בשלום' – גם ממשלות, עיריות וכל ענף כלכלי. המערבולת הזאת רק תלך ותגדל, והערעור הדיגיטלי הוא קיצוני יותר ופתאומי".

הייפרמן קרא לכל הארגונים והחברות: "תתחילו לשחות, כי אחרת תשקעו כמו אבן, וכדאי שתעשו זאת במהירות, לפני שתמצאו את עצמכם בחוץ".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים