בינת תקשורת שדרגה את תשתית התקשורת של נתב"ג; ההיקף: כשבעה מיליון שקלים

רשת התקשורת בנתב"ג, שהיא מהגדולות והמורכבות בישראל, עברה שידרוג של כל מערכות המתגים המרכזיים בהיבט החומרה, לצד שדרוג של מערכת ההפעלה של המתגים להגדלת יתירות הרשת ● לצורך הפרויקט נערכה הדמיה של תהליך השדרוג במעבדות סיסקו בארה"ב ● ירון רזינסקי, בינת תקשורת: "ביצוע פרויקט שדרוג בסביבה שכזו דרש חודשים של הכנות ותיאומים"

בינת תקשורת מחשבים מקבוצת רד-בינת, השלימה שדרוג מקיף של תשתית התקשורת בנמל התעופה בן-גוריון. הפרויקט החל במרץ 2008 והסתיים באחרונה. תשתית התקשורת בנתב"ג נחשבת לאחת הגדולות והמורכבות בישראל. הפרויקט כלל בחינת מוצרים, ניסויי היתכנות (POC) במעבדות סיסקו (Cisco) בארה"ב, תכנון, ביצוע השדרוג ובדיקות קבלה. היקפו הכספי של הפרויקט נאמד בשבעה מיליון שקלים.

במסגרת הפרויקט, שדרגו אנשי בינת תקשורת את כל מערכות המתגים המרכזיים ברשות בהיבט החומרה, לצד שדרוג של מערכת ההפעלה של המתגים, לצורך הגדלה של יתירות הרשת. כמו כן, כלל הפרויקט החלפה של כרטיסי הניהול (Supervisor) של כל המתגים בשדה התעופה – פעולה שבוצעה תחת הצורך למנוע שיבושים והשבתות של המערכות בעת הפעילות השוטפת. כרטיסי הניהול החדשים שהותקנו הם מסוג SUP 720 ו-SUP 32 של סיסקו.

תשתית התקשורת בנתב"ג הוקמה על ידי בינת תקשורת לפני כחמש שנים, עם פתיחת טרמינל 3. רשת התקשורת הגדולה בנתב"ג משרתת מאות מערכות IT קריטיות לתפעול הנמל והיא תוכננה לשרידות מירבית עם יותר מ-50 מתגים ממשפחת 6500 Catalist של סיסקו. מעבר למערכות ה-IT של רשות שדות התעופה, הרשת מספקת שירותי תקשורת לעשרות לקוחות, בהן חברות תעופה, חברות שירותי קרקע, וזכיינים.

במסגרת תהליך הבחינה של הפרויקט, נערך פיילוט במעבדות סיסקו בסן חוזה שבארה"ב. סביבת הפיילוט שהוקמה הייתה זהה לזו שברשות שדות התעופה, כולל העתק של מערכת התשתיות בנמל, ובה נוסו תרחישים והדמיות שונים. בפרויקט עסקו כעשרה אנשי בינת תקשורת, בעלי כל ההסמכות הנדרשות לטכנולוגיות סיסקו, יחד עם אנשי ה-IT של הרשות.

ירון רזינסקי, מנהל התחום הציבורי בבינת תקשורת, אמר, כי המניע לפרויקט השדרוג היה הרצון להביא לתמיכה בקצבי תעבורת תקשורת גדולים יותר, לצד הצפי כי לחלק ממוצרי סיסקו שהוטמעו בעבר לא תהיה תמיכה בעתיד. "נתב"ג פעיל 24 שעות ביממה, 364 ימים בשנה", אמר, "לכן ביצוע פרויקט שדרוג בסביבה שכזו דרש חודשים של הכנות ותיאומים, כדי לצמצם את ההשפעה על מערכות ה-IT ועל תנועת הנוסעים בשדה. הפיילוט שביצענו בסביבת הייצור סייע לנו ללמוד איך להתמודד ולהגיב לתקלות שהתגלו, ובכך הגדיל את הסבירות שהמערכת תפעל במינימום תקלות בסביבה האמיתית". הוא סיים בציינו, כי "פרויקט השדרוג צפוי להגדיל את שרידות הרשת של נתב"ג, ולהביא לשירות לקוחות מהיר ואמין יותר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים