נתניהו שוקל ייבוא עובדי היי-טק זרים; החשש: המהלך יגרום לירידת שכר

ראש הממשלה טוען שהתוכנית תסייע בפתרון המחסור בתעשייה, אולם עליית השכר של העובדים הישראליים היא אחד הגורמים לה ● ח"כ רוברט אילטוב, יו"ר שדולת ההיי-טק: "תוכנית שערורייתית"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו. צילום: מתוך עמוד הפייסבוק שלו

בנימין נתניהו, ראש הממשלה ושר הכלכלה, שוקל לאשר ייבוא של אלפי עובדי היי-טק זרים. זאת, בעקבות בקשה שהגיש המדען הראשי, אבי חסון. בענף חוששים כי אם המהלך ייצא אל הפועל, הוא יבוא לירידה בשכר של עובדי ההיי-טק הישראליים.

נתניהו מבקש במהלך החדש לענות על המחסור בכוח אדם מקצועי בישראל, בעיקר של אלפי מהנדסי תוכנה, שמביא לעלייה בשכרם של העובדים המקומיים.

תוכניתו של ראש הממשלה נחשפה אמש (ג') בערוץ 10. על פי התוכנית, בשלב הראשון ינפיק משרד הכלכלה כמה מאות אשרות עבודה למומחים מחו"ל, אולם בשלב מאוחר יותר התוכנית תורחב לאלפי אישורים – למהנדסי תוכנה ולבעלי מקצועות דרושים אחרים בהיי-טק.

בישראל חסרים אלפי עובדי היי-טק מוכשרים, בחלקם מהנדסים בכירים, ועל פי גורמים מקצועיים במשרד הכלכלה, מצב מתמשך זה פוגע בהתפתחות תעשיות ההיי-טק בישראל. לדבריהם, התוכנית החדשה תיתן לכך מענה.

זו אינה הפעם הראשונה בה מציע המדען הראשי תוכנית להבאת עובדים זרים להיי-טק הישראלי. בפעם הקודמת, באפריל האחרון, הוא הציע להוציא "ויזות חדשנות" לעובדים מומחים מחו"ל. בשלב הראשון היה מדובר על 20 איש, כשלאחר מכן התוכנית הייתה אמורה להתרחב. חסון טען אז בראיון לאנשים ומחשבים ש-"השילוב של העובדים הזרים והישראליים רק ייטיב עם התעשייה". בסופו של דבר, התוכנית לא יצאה אל הפועל.

"חייבים לגדוע את הרעיון באיבו"

ח"כ רוברט אילטוב (ישראל ביתנו), יו"ר שדולת ההיי-טק בישראל, הגיב בזעם על הצעתו של נתניהו. "ניסיונו של ראש הממשלה לגלגל מעליו את בעיית המחסור במהנדסים בישראל ולהתחיל בייבוא מהנדסים מחו"ל הוא שערורייתי ביותר", אמר.

ח"כ רוברט אילטוב, יו"ר שדולת ההיי-טק בכנסת. צילום: קובי קנטור

ח"כ רוברט אילטוב, יו"ר שדולת ההיי-טק בכנסת. צילום: קובי קנטור

לדברי ח"כ אילטוב, "אני מתריע כבר זמן לא מועט על כך שהמועצה להשכלה גבוהה והוועדה לתכנון ולתקצוב שלה הזניחו את הנושא והתעלמו מתמרורי האזהרה. הן הפסיקו את התקצוב בהתאם לדרישות המשק ודרדרו את תעשיית ההיי-טק המפוארת של ישראל".

"למרבה הבושה, במקום לטפל בעניין ולוודא כי ממדינת ישראל ימשיכו לצמוח מהנדסים שיחזקו את הכלכלה מבפנים, מחליט ראש הממשלה להסתמך על ייבוא מוחות מבחוץ. חייבים לגדוע את הרעיון הזה באיבו ולהתחיל לדאוג לכך שהדור החדש של עובדי חברות ההיי-טק הישראליות, המפורסמות בעולם – גם הוא יצמח ויעבוד בישראל", אמר.

"עצם הרעיון לייבא מהנדסים מחו"ל פוגע אנושות ביוקרתה ותפארתה של תעשיית ההיי-טק הישראלית", סיכם ח"כ אילטוב, "ראוי להתחיל לתקצב את ההשכלה הגבוהה בתחומי המדעים המדויקים בישראל, אחרת גם תעשיית ההיי-טק המפוארת הישראלית תהפוך לבעיה זהה לבעיות ענפי הבנייה והחקלאות".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מודי גורפינקל

    שוב מוכיח "המלך ביביהו השלישי" שהוא ראש ממשלה של העשירים בלבד ולא של כל העם אין לו תכנית כיצד לגרום לכך שיותר בני נוער ילמדו מדעים ואין לו תכנית כיצד לגרום לכך שיותר סטודנטים ילמדו מדעים אבל כן יש לו תכנית כיצד לגרום לחברים העשירים שלו להיות יותר עשירים בקיצור לא היה לנו ראש ממשלה יותר גרוע ממנו זה מה שקורה לאדם ,ובסופו של דבר מושלך גם לעם, שהוא צנטרליסט משהו בכלל זוכר בכמה תיקים הוא מחזיק והורס בו זמנית

אירועים קרובים