סנדרין קאלק, V-Ness: "עולם הפיתוח, האופרציה והבדיקות מתעורר ועובר ל-Agile ALM"

"התחום הופך את עורו ומציע כיום פתרונות, מתודולוגיות וערכים מוספים אדירים לפיתוח, לאופרציה ולכלל היחידות העסקיות בארגון", אמרה קאלק, מנהלת פעילות DevOps בחטיבת הבדיקות של נס ● לדבריה, "ארגון שלא יבין שהוא חייב לייצר תהליכי DevOps ייאבד זמן יקר ויישאר מאחור"

סנדרין קאלק, מנהלת תחום DevOps ב-V-Ness, חטיבת הבדיקות של נס טכנולוגיות

"עולם הפיתוח, האופרציה והבדיקות מתעורר ועובר ממתודולוגית ALM (ר"ת Application Life Management) מלא ל-Agile ALM, התומכת בתהליכים ובמסירה מהירה של גרסאות ללקוח ושיפור מתמיד. ארגון שלא יהיה שם יישאר מאחור", כך אמרה סנדרין קאלק, מנהלת פעילות DevOps ב-V-Ness – חטיבת הבדיקות של נס טכנולוגיות.

קאלק התראיינה לאנשים ומחשבים במהלך כנס "ALM & Agile roadshow tools" של נס שנערך באחרונה במלון הרודס בהרצליה. נס אפשרה במהלך האירוע לוונדורים המרכזיים והבולטים בתחום, בהם HP, מיקרוסופט (Microsoft), יבמ (IBM) ו-Rally, להציג את פתרונותיהם לעולם זה. השתתפו בו כ-200 מנהלים ואנשי מקצוע רלוונטיים מגופים גדולים במשק, בהם התעשייה האווירית, רפאל, צה"ל, מוטורולה סולושנס (Motorola Solutions), בנקים שונים, אורבוטק, אמדוקס, האוניברסיטה הפתוחה, NICE ,KCS, חברות תוכנה וסטארט-אפים רבים.

לדברי קאלק, "זיהינו שעולם הפיתוח והבדיקות, שהיה מבוסס בשנים האחרונות מתודולוגיית 'מפל מים' נחשב לתחום לא מתחדש, הופך עורו ומציע כיום פתרונות Agile ALM ו-DevOps, וזה מספק  ערכים מוספים אדירים לפיתוח, לאופרציה ולכלל היחידות העסקיות בארגון. עולם זה הופך להיות משפיע ובעל ערך, וכמו כן חדשני ומעניין גם עבור המומחים בו".

קאלק אמרה כי הכנס בעצם חסך לארגונים זמן, בכך שהם יכולים היו לשמוע את ספקי הפתרונות (הוונדורים) המרכזיים לעולמות אלה באמצעות המומחים שלהם, לראות את הפתרונות שהם מציעים – וכך לקבל החלטה טובה יותר.

"אנחנו Trusted Advisor", ציינה. "אנחנו יודעים לתת שירותים מקצועיים בהטמעה ובבחינת התהליכים של כל אחד ואחד מהכלים, ולערוך השוואה ביניהם. לכן, V-Ness היא המתאימה לעשות אירוע שכזה ולהצליח, מצד אחד להביא על במה אחת את כל הוונדורים המרכזיים ומצד שני, להביא כל כך הרבה לקוחות מכלל המגזרים. אין עוד אינטגרטור דומה לנס בארץ, שהוא שותף עסקי של כל כך הרבה חברות מובילות, שיודע לללות, ליעץ ולהטמיע את כלל הפתרונות המובילים לעולמות אלו ".

מהן המגמות בשוק?
"ברמת תהליכי הפיתוח, כולם כבר אג'יליים. השאלה היא כיצד מנהלים אג'ייל – איך מנהלים נכון את הדרישות, כיצד מוודאים שהאיטרציות תהיינה קצרות ושהמשימות בכל אחת מהן הושגו. לוודא אם עומדים ביעדים, איך מבצעים עקביות של התהליכים וכיצד לייצר דו"חות חכמים שמעידים על כיסוי מלא של דרישה משלב הפיתוח ליישום ולבדיקות.

כל הרעיון באג'ייל הוא שעובדים באיטרציות מאוד קצרות, בכל איטרציה יש משלוח של פיצ'ר ולקוחות דורשים מחזור חיים יותר קצר כדי לקבל אותו. בעבר התהליך היה מאוד ארוך ולכן, בסוף התהליך הדרישות כבר היו לפעמים לא רלוונטיות, כי השוק מאוד דינמי. בתהליך אג'ילי יש יכולת לספק חלקים עיקריים מהמוצר בפרק זמן קצר".

מה עם השיטה היותר מסורתית – מפל מים?
"הכלים שהצגנו בכנס תומכים גם במפל מים, אבל אג'ייל הוא הטרנד וזה הכיוון אליו הולך השוק. הם מאפשרים עקביות בין ניהול הדרישות לבין הקוד והתכנון של הגרסה לעולם הבדיקות, לחבר דרישה, לכתוב עליה תסריטי בדיקות, להפוך אותה למשימה לפיתוח ולדעת מה הכיסוי שלה על ידי קוד או באגים. ניתן גם לראות את תוצאות הבדיקות – כמה עברו בהצלחה ובכישלון. הכלים האלה מספקים יכולת להסתכל על הפרויקט מקרוב. באמצעותם קל יותר להתנהל ולראות את כל התהליך".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רועי

    היא מוכרת לי. לא קראו לה פעם ליאורה? יכול להיות שהחליפה את שמה?

אירועים קרובים