אילן לוין, מנכ"ל לשכת מנתחי מערכות מידע: "יש לקדם את ההיי-טק כמנוף לצמיחה"

הלשכה תיקרא מעתה על שמו של שלמה טירן ז"ל, פעיל מרכזי בה, מייסד ונשיא אלעד מערכות ומוותיקי המחשוב בארץ

אילן לוין, מנכ"ל לשכת מנתחי מערכות מידע בישראל. צילום: קובי קנטור

"נדרש לקדם את ענף ההיי-טק בישראל ואחת הדרכים לעשות זאת היא באמצעות קידום המקצוע והמעמד של מנתחי מערכות המידע. הדבר יביא לכך שההיי-טק ישמש כמנוף ומנוע צמיחה כלכלי לכלל המשק הישראלי", כך אמר אילן לוין, מנכ"ל לשכת מנתחי מערכות מידע בישראל.

לוין דיבר בפתח הכנס ה-21 שערכה הלשכה, שנערך היום (ב') במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב. לאירוע, בהפקת אנשים ומחשבים, הגיעו יותר מ-800 משתתפים, ואת מליאת הפתיחה הנחה אלי פרנק, מנכ"ל FrankIT ויו"ר הכנס.

הלשכה תיקרא מעתה על שמו של שלמה טירן ז"ל, פעיל מרכזי בה, מייסד ונשיא אלעד מערכות ומוותיקי המחשוב בארץ, שהלך לעולמו לפני כחודשיים וחצי. לדברי לוין, ייעוד הלשכה הוא להוביל את חבריה למקצוענות טכנולוגית וליצור קהילייה מקצועית מובילה.

צילום ועריכת וידיאו: יוסי ציפקיס

"טכנולוגיות מידע ומחשוב זה הרבה יותר ממה שחושבים", אמר. "יש לקדם את ה-IT וההיי-טק, נדרשים פיתוח ציבורי והרחבת הידע של חברי הלשכה. צריך לפעול לקידום המעמד המקצועי-ציבורי וכלכלי של חברי הקהילייה. אנחנו, בלשכה, פועלים לשם כך בכמה אופנים: קיום הכשרות וקורסים, כנסים וימי עיון, קביעת תקנים מקצועיים ואתיים, ושיתופי פעולה עם חברות טכנולוגיות".

"הטרנספורמציה הדיגיטלית – בכל מגזר"

פרנק אמר כי "הטרנספורמציה הדיגיטלית היא תהליך שנמשך הרבה שנים, אלא שכעת קצב ההתקדמות שלה מהיר יותר והיא משפיעה ברמה האישית והעסקית על כלל מגזרי התעשייה. זה בא לידי ביטוי במובייל וברשתות חברתיות, כאשר הביטוי הכי חזק לכך הוא במגמת האינטרנט של הדברים – וסופם מי ישורנו".

אלי פרנק, מנכ"ל FrankIT ויו"ר הכנס. צילום: קובי קנטור

אלי פרנק, מנכ"ל FrankIT ויו"ר הכנס. צילום: קובי קנטור

שי קוקוי, יו"ר לשכת מנתחי מערכות מידע, אמר כי "הטרנספורמציה הדיגיטלית באה לידי ביטוי בכל מגזר – למשל חינוך, בריאות, פיננסים, תחבורה וסייבר".

שי קוקוי, יו"ר לשכת מנתחי מערכות מידע. צילום: קובי קנטור

שי קוקוי, יו"ר לשכת מנתחי מערכות מידע. צילום: קובי קנטור

לדבריו, "הלשכה היא גוף מקצועי לאנשי IT ומעניקה הסמכה רשמית של מנתח מערכות מידע מורשה. גופים ציבוריים רבים מתייחסים לתעודתה שהיא מנפיקה כיתרון בעת קבלה לעבודה".

"שלמה טירן הותיר חלל גדול"

ד"ר נחמן אורון, יועץ מחשוב בכיר לממשלה, נשא דברים לזכרו של טירן ואמר כי "שלמה הותיר אחריו חלל גדול. הוא היה יזם, חלוץ מלא התלהבות".

ד"ר נחמן אורון, יועץ מחשוב בכיר לממשלה. צילום: קובי קנטור

ד"ר נחמן אורון, יועץ מחשוב בכיר לממשלה. צילום: קובי קנטור

הוא ציין כי "שלמה השכיל להוביל,בעקשנות ובהתמדה, למימוש רעיונות עסקיים. כבר לפני 48 שנים הוא יזם, יחד עם בני ראב ז"ל, את הקמת ארגון מנתחי מערכות מידע – גוף שהפך לפני 21 שנים ללשכת מנתחי מערכות מידע".

יואש טרוקמן, בנו של טירן ויו"ר אלעד מערכות, אמר כי "אבא נמנה על מקימי המחשוב בארץ. הוא דאג לתת חסות לכנסי הלשכה".

יואש טרוקמן, בנו של טירן ויו"ר אלעד מערכות. צילום: קובי קנטור

יואש טרוקמן, בנו של טירן ויו"ר אלעד מערכות. צילום: קובי קנטור

"אבי האמין שעסקים עושים עם חברים ואלה היו רבים והלכו עימו שנים רבות. הוא האמין באהבה, אחווה ושלום. אני מאחל שתמיד נהיה בשלום אחד עם השני, שלום בינינו לבין עצמנו ולאחר מכן עם שכנינו", אמר טרוקמן.

"מי שלא הולך קדימה – הולך אחורה"

נתי אברהמי, מנכ"ל קבוצת יעל, המנכ"ל הוותיק בענף ה-IT המקומי, אמר כי "אני מאמין שלחברה, כמו לפרטים, צריך להיות סולם ערכים. ערכינו נחלקים לשניים: יושר, יושרה ואמינות לצד מקצועיות וחדשנות".

נתי אברהמי, מנכ"ל קבוצת יעל. צילום: קובי קנטור

נתי אברהמי, מנכ"ל קבוצת יעל. צילום: קובי קנטור

לדבריו, "מי שלא הולך קדימה בענף ה-IT – הולך אחורה. אי אפשר לדרוך במקום. אנחנו בעיצומה של טרנספורמציה דיגיטלית, זו מהפכה. תפקיד מנתחי המערכות הוא לחבר את הידע והמקצועיות שלהם לטרנספורמציה הדיגיטלית, כדי לממש ולקדם את יעדי וצרכי הארגון".

אפליקציות חדשות ומעניינות

לשכת מנתחי מערכות מידע פועלת בין היתר בשיתוף פעולה עם המכללות והאוניברסיטאות בישראל, לקידום המקצועי של חבריה. בכנס הוצגו חמש עבודות סיום של סטודנטים מתוך עבודות רבות שנבחנו בשלב מיון מוקדם.

העבודה הראשונה, שפותחה על ידי תלמידים ממכללת כנרת, הייתה אפליקציה לקישור בין חברי קהילות, שמבוססת על Wi-Fi ולא על קו אינטרנט או טלפון.

עבודה נוספת בוצעה על ידי סטודנטים מהמכללה האקדמית תל אביב-יפו, שפיתחו אפליקציה שמאפשרת להזמין שירותים במטוס מהטלפון הנייד, בלי לקרוא לדיילת.

אפליקציה שלישית, אף היא של סטודנטים ממכללת כנרת, יוצרת תשתית המאפשרת לקבל שירותים מסוימים, כגון מיקום של קבוצת חיילים מול מיקום חיילי האויב או ניקוי מחשבים בגלל עומס שיש עליהם.

תלמידי מכללת ג'ון ברייס פיתחו "בנק זמן", במסגרתו חברי הקהילה השותפים בה "משלמים" על שיעור פרטי תמורת שירות שמרטפות, למשל. משמע, במקום כסף, המשאב המחויב או המזוכה הוא זמן. הרעיון פותח לאחר הסערה הגדולה בשנה שעברה, בין תושבי שכונת בית הכרם בירושלים.

סטודנטים מהמכללה אקדמית צפת הציגו אפליקציה שמאפשרת ליצור תפריט במסעדות, עם פילוחים וחתכים שונים, דוגמת בריאות (בלי עמילן, דיאטטי, בלי אגוזים וכו'…), כספי (עלות מנה) או אחר, למשל: רק מאכלים בשריים או צמחוניים.

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ליאור

    שנה עברה, שנה חלפה, ושום דבר לא השתנה.

  2. מנחם לנדאו

    כנס מרשים הן בהקפו (כמות המשתתפים) והן בעומקו (מגוון הנושאים).

אירועים קרובים