סנדרין קאלק, נס: "המטרה – הידוק הקשר בין המפתחים לאנשי התפעול"

"הצורך הדחוף בהוצאת מוצרים ושירותים במהירות לשוק מביא בהכרח להידוק הקשר בין העולמות האלה, לטובת עבודה מהירה, משותפת ואיכותית", אמרה קאלק, מנהלת תחום DevOps ב-V-Ness, חטיבת הבדיקות של החברה

סנדרין קאלק, מנהלת תחום DevOps ב-V-Ness, חטיבת הבדיקות של נס טכנולוגיות. צילום: ניב קנטור

"כיום, בניגוד לעבר, אין זמן. הצורך הדחוף בהוצאת מוצרים ושירותים במהירות לשוק מביא בהכרח להידוק הקשר בין עולמות הפיתוח והתפעול, לטובת עבודה מהירה, משותפת ואיכותית", כך אמרה סנדרין קאלק, מנהלת תחום DevOps ב-V-Ness, חטיבת הבדיקות של נס טכנולוגיות.

קאלק דיברה בכנס שערכה החברה שנושאו היה DevOps. הכנס נערך היום (ה') באולם דופלקס בהרצליה, בהשתתפות כ-100 אנשי פיתוח.

היא הקרינה, כדוגמה לצורך במהירות, סרט על טכנאי מכוניות בתחרות פורמולה 1, שמראה כי הם הצליחו לשפר את משך הזמן בו הם מטפלים במכונית מ-67 שניות ל-10 שניות בלבד. "מה שנעשה תוך כדי מרוץ מכוניות נדרש לעשות גם בעולמות הפיתוח והבדיקות", אמרה. "DevOps היא המהות האמיתית של עבודת צוות, תהליכים אוטומטיים, סנכרון בין הצוות, עבודה במקביל. כולם יודעים לעשות הכל, תחת מעטפת כוללת של יעילות, מהירות, אינטגרציה מתמשכת (CI) ותצורה מתמשכת (CD)". היא הוסיפה כי "אנחנו מצפים שרמת הביצועים במערכות הייצור תישאר זהה. אנחנו רוצים זמינות, אמינות, בלי נפילות, שכל המערכות יהיו זריזות. כל זה נדרש להיעשות תוך תהליך של שיפור מתמיד".

"עולמות המתפעלים והמפתחים", אמרה קאלק, "מצויים בניגוד עניינים מתמיד, בפער תפיסתי. המפתחים, שמועסקים בגוף המו"פ בארגון, עובדים בצורה אג'ילית. הם אוהבים שינויים רבים ומנגד, אנשי התפעול אוהבים יציבות וקביעות, ולא לגעת במה שעובד".

היא הסבירה כי "הדרך לגשר על הפער היא לחלק את השינויים למקטעים קטנים, בכל מחזור פיתוח לבצע אינטגרציה מתמשכת ולבדוק שהשינויים מסתדרים, לערוך התאמות ולבנות ממשקים. כך יהיה לתפעול קל יותר. הפתרון הוא בשילוב ידיים הדוק של שני הגופים, זו מהות ה-DevOps. המטרה היא להגיע למצב של CAMS – ראשי תיבות של תרבות, מיכון, מדידות ושיתוף. בדרך זו מתקבלת איכות גבוהה יותר של הפיתוח, יש כל הזמן הטמעות ומחזורי הפיתוח קצרים, עם תהליכים אוטומטיים. ככה כולם מרוצים, כי היעד העסקי מושג".

קאלק סיימה באמרה כי "בפיתוח בעולם האג'ילי חשוב לייצר תקשורת: שבו באותו חדר, ערכו פגישות, דברו, הביאו לסינרגיה טובה, צרו אמון, מדדו כישלונות והצלחות, מכנו תהליכים – עבדו יחד כצוות. עשו בדיקות כל הזמן, וכך תצמצמו את כמות הבאגים. בתהליך ההטמעה עיבדו בשלוש סביבות: פיתוח, בדיקות וטרום ייצור. דאגו שכל שלושת הסביבות תהיינה זהות. הריצו כל שינוי עם מערך בדיקות, דאגו למשובים מתמידים, כדי לדעת איפה נכשל ומה נתקע. הביאו שקיפות לתהליכים – כך ההטמעה תהיה נקייה ובריאה יותר. צרו תלויות בין הרכיבים. מדידות נועדו לא רק להנהלה, אלא גם לכם – מצאו מה נכון לכם. הכי חשוב זה שיתוף ידע, ניסיון ודיווח על בעיות. שכן, בסוף רוצים להגיע לייצור בלא באגים. נדרש לחבר בין כלל עולמות ה-ALM – עם מעקב בין השלבים, מדידות, בקרת שינויים, שיוך משימות והכנסת מיכון ככל האפשר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים