דיווחים: שלושה חברים במועצת המנהלים של מוזילה התפטרו עקב התנגדותם למינוי המנכ"ל החדש

במקביל מונתה חברה חדשה למועצת המנהלים: קתרינה בורגרט, מנכ"לית דר שפיגל אונליין ● כמו כן, נמשכת ההתנגדות למינויו של ברנדן אייך מצידם של עובדים שקובלים על כך שתמיכתו בקמפיין למניעת נישואים גאים מנוגדת לערכים של מוזילה

היי קמאבק. ברנדן אייך, המנכ"ל המתפטר של מוזילה. צילום: דארסי פדילה, ויקיפדיה

שלושה מחברי מועצת המנהלים של מוזילה (Mozilla) התפטרו באחרונה מתפקידם, עקב התנגדותם למינויו של ברנדן אייך למנכ"ל. בניגוד לרבים אחרים בארגון, התנגדותם לא נובעת מהתרומה של אייך לקמפיין נגד נישואים בין בני זוג מאותו המין, אלא מתקוותם שמוזילה תמנה לתפקיד אדם מבחוץ בעל רקע שיווקי, שיוכל לחזק את מעמד החברה בשוק, ולא איש טכני. הדברים עולים מידיעה של הוול-סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal).

השלושה הם ג'ון לילי, לשעבר מנכ"ל מוזילה וכיום מכהן ב-Greylock Partners העוסקת בהון-סיכון; אלן סימינוף, מנכ"ל Schmoop, העוסקת בהדרכה; והמנכ"ל הקודם של מוזילה, גארי קובקס.

ממוזילה נמסר בתגובה כי "השלושה סיימו את כהונתם במועצת המנהלים מסיבות שונות. שניים מביניהם התכוונו לפרוש במילא, האחד מאז ינואר והשני עם תום כהונתו של המנכ"ל הקודם".

במקביל, מונתה למועצת המנהלים של הארגון חברה חדשה: קתרינה בורכרט, מנכ"לית דר שפיגל (Der Spiegel) אונליין. היא תצטרף לשני החברים שנותרו, מיטשל בייקר, שהקים את מוזילה ביחד עם אייך, ומייסד לינקדאין (LinkedIn), ריד הופמן.

כמו כן, נמשכת הסערה סביב מינויו של אייך מכיוון אחר: עובדים ומתנדבים רבים במוזילה קוראים שלא למנות אותו למנכ"ל עקב התנגדותו לנישואים בין בני זוג מאותו המין והתרומה שלו לקמפיין בנושא. אחת מהן, אמילי גוליגולסקי, צייצה בטוויטר (Twitter) כי "עבורי, הערכים של מוזילה הם חרות וביטוי חופשי. אני מקווה לראות אצלנו הנהגה שתבטא את הערכים האלה בפעולותיה". עובד אחר, כריס מק'אבוי, צייץ: "אני מאוכזב השבוע. מובילה דוגלת בביטוי חופשי ובהעצמה, ופועלת בדיוק ההיפך".

לא ניתן היה לקבל את תגובת אייך.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים