עמותת אשנב לספקיות האינטרנט: "אמצו את כללי הגלישה הנבונה"

זאת בעקבות הודעתו של שר התקשורת, גלעד ארדן, כי יטיל קנסות של מאות אלפי שקלים על סלקום ובזק בינלאומי ● ברוך הינוך, יו"ר עמותת אשנב: "צריך ללמד את הילדים כיצד להשתמש באינטרנט בתבונה"

עמותת אשנב (ר"ת אנשים למען שימוש נבון ברשת האינטרנט) קוראת לספקיות האינטרנט לאמץ באופן מיידי את עשרת הדברות להתנהלות ברשת שגיבשה ולהפיצן בקרב לקוחותיה. קריאה זו מגיעה בעקבות הודעתו של שר התקשורת גלעד ארדן, לפיה יוטלו קנסות של מאות אלפי שקלים על סלקום ובזק בינלאומי בגין הפרה בוטה של הוראות ההגנה על קטינים וסינון תכנים ברשת.

משרד התקשורת פרסם אתמול (ב'), כי חברות אלו הפרו הוראות המשרד בנושא הגנה על קטינים באינטרנט וסינון תכנים פוגעניים. על סלקום הוטל קנס כספי בסך 298,630 שקלים ועל בזק בינלאומי קנס בסכום של 168,440 שקלים.

לדברי ברוך הינוך, יו"ר עמותת אשנב, "רשת האינטרנט, בשילוב עם מגוון הרשתות החברתיות הקיימות כיום, מהוות עולם ומלואו שיש צורך ללמד את הילדים ובני הנוער להשתמש בו בתבונה. כפי שאנו מלמדים את ילדינו כיצד לחצות את הכביש, עלינו ללמד אותם כיצד לגלוש בצורה נבונה וכיצד לזהות את התכנים המתאימים להם".

"אני קורא לספקיות לשתף עמנו פעולה ולהפיץ את כללי הגלישה הנבונה לכל בתי האב במדינה. כך נגביר את המודעות לנושא ונאפשר לאנשים ולבני נוער מידע בסיסי, שלעתים חסר בידם. עמותת אשנב תשמח לסייע לספקיות האינטרנט בניסוח מדריך הסכנות שהן מחויבות להגיש לציבור".

אירועים קרובים