אבנר מימון, אורקל: "ארגונים מקבלים החלטות מבלי להשתמש בכל המידע – אלא אינטואיטיבית"

"צריך רוצים לשנות את התמונה הזו, לתת לארגון את היכולת לראות את התמונה הכוללת ולקבל את החלטות על סמך המידע האמיתי והמלא שיש לארגון, ולא רק על חלקו", אמר מימון, מנהל פיתוח עסקי ומכירות באורקל ישראל ● לדבריו, יש לקחת בחשבון משתנים רבים לפני שמתחילים לאסוף כמויות גדולות של מידע, מעבר לחיבור הנדרש בין המידע הכולל בבסיס נתונים מובנה לאיסוף של נתונים לא מובנים

"על אף שיש הרבה מאוד מידע, מקבלי החלטות בארגונים עדיין מקבלים את ההחלטות שלהם מבלי להשתמש בכל המידע הקיים, אלא באופן אינטואיטיבי. זה מפתיע", כך אמר אבנר מימון, מנהל פיתוח עסקי ומכירות באורקל (Oracle) ישראל. " אנחנו רוצים לשנות את התמונה הזו, לתת לארגון את היכולת לראות את התמונה הכוללת ולקבל את החלטות על סמך המידע האמיתי והמלא שיש לארגון, ולא רק על חלקו".

מימון דיבר בכנס Big Data 2012 של אנשים ומחשבים, שנערך היום (ה') באולם האירועים אבניו שבקריית שדה התעופה.

הוא אמר, כי ל-Big Data יש כבר דריכת רגל משמעותית והשאלות שעולות מתמקדות בדרך בה מתמודדים עם האימוץ של תחום זה. "האתגר הראשון של ה-Big Data הוא תפעולי", ציין. "אי אפשר להשתמש בארכיטקטורה מסורתית, צריך להסתכל מנקודת מבט שונה. יש הרבה מאוד נקודות שצריך לתת עליהן את הדעת כדי לתמוך בכמויות הגדולות של המידע שמוזרם אלינו מכל כך הרבה מקומות, כשבמקביל צריך לדאוג לספק חוויית משתמש וביצועים. האתגר השני הוא כיצד לבצע אנליזה לדברים, לקבל תמונה אחת שלימה ויחידה של מה שקורה בארגון".

לפי מימון, יש לקחת בחשבון משתנים רבים לפני שמתחילים לאסוף כמויות גדולות של מידע. זאת, מעבר לחיבור הנדרש בין המידע הכולל בבסיס נתונים מובנה לאיסוף של נתונים לא מובנים. הוא הציג מספר פתרונות אותם מציעה אורקל לצורך הטיפול ב-Big Data, בהם המערכת המהונדסת Oracle Big Data Appliance. לדבריו, מערכת זו עוזרת לבצע את העבודה עבור מי שיש לו Big Data, תוך הקטנת העלויות באופן משמעותי. "בנוסף, עבור בסיסי הנתונים אנחנו מציעים את Exadata Database Machine, שיכולה לקבל מידע ממרכז נתונים וגם מ-OLAP, ולעשות זאת במהירות ובחלק מזערי לעומת פתרונות דומים", אמר.


צילום ועריכת וידיאו: עדי רמלר

בוריס מרגולד, מנהל מוצר BI ביעל תוכנה. צילום: קובי קנטורהוא התייחס גם ל-Exalytics, שהוא כלי ניתוח ארגוני שמשתמש במחברים כדי להעביר את המידע הכולל לצורה לא מובנית, כאשר המטרה היא לבצע עליהם ניתוחים. המערכת האחרונה שהציג היא Endeca, שביכולתה לבצע ניתוחים על מידע גם בלי שימוש ב-Hadoop.

הצגה ויזואלית של Big Data
בוריס מרגולד
, מנהל מוצר BI ביעל תוכנה, הציג את Spotfire – הפתרון שמציעה החברה להצגה ויזואלית של Big Data. לדבריו, מדובר בכלי ניתוח נתונים מתקדם מסוגו שמטרתו לענות על צרכי ניתוח המידע בארגון, תוך הבנה שהסביבה העסקית של הארגונים נוטה לשינויים רבים. "Spotfire מאפשר לכל ארגון לענות על שאילתות ודרישות שונות, להשתמש לצורך כך במגוון גדול של מקורות מידע ולעשות זאת במהירות יחסית, תוך מספר שעות בלבד", ציין. "היא עושה זאת באמצעות תהליכי עיבוד נתונים שמשתמשים בטכנולוגיות עיבוד בזיכרון", הוסיף מרגולד. לדבריו, "השימוש בניתוח הנתונים הוויזואלי מאפשר לזהות מגמות במהירות, כמו גם הזדמנויות עסקיות, ועל סמך המידע הזה לקבל את ההחלטות הרלבנטיות לטובת העסק. זה מוצר שמציע גמישות ותאימות לתהליכים עסקיים תוך כדי הקטנת הצורך בפיתוח יישומים או פתרונות נוספים".

הוא תיאר חלק מהכלים שמשולבים ב-Spotfire. "זהו פתרון שמאפשר ביצוע של ניתוח נתונים ולעשות זאת על נתונים שמגיעים מכמה מקורות מידע", ציין. "על סמך הניתוחים הללו אפשר להכין תצוגות דינמיות שמוצגות בלוח הבקרה וכן לבצע הפצה של מוצרים שונים למשתמשים מגוונים בארגון, תוך ניהול הרשאות ועוד".

רועי פסטרנק, מנהל תחום פלטפורמות מידע ו-BI במיקרוסופט ישראל. צילום: קובי קנטור"חבילת הפתרונות של Spotfire מעניקה מענה לקשת רחבה של משתמשים, החל בחוקרים וסטטיסטיקאים דרך אנשי תכנון ניתוח ובקרה ועד משתמשי הקצה הרגילים, כמו גם המנהלים הבכירים", ציין מרגולד.

"אין נקודת השקפה אחת בנוגע ל-Big Data"
רועי פסטרנק
, מנהל תחום פלטפורמות מידע ו-BI במיקרוסופט (Microsoft) ישראל, אמר ששני סוגי המידע – המובנה והלא מובנה – חייבים לחיות אחד לצד השני. "העולם שלנו הוא עולם של Not Only SQL, וכדי לתת פתרון Big Data טוב צריכים להבין את זה", ציין. "צריך לדעת לשלב את המידע המובנה שיש לחברה בבסיסי הנתונים שלה עם המידע הלא מובנה שמגיע מבחוץ, כדי לתת תמונה כוללת, תמונה שמסוגלים לספק ממנה את המידע לו זקוקים סוגים שונים של משתמשים. את כל זאת יש לעשות בפלטפורמה פשוטה", הוסיף.

פסטרנק ציין ש-"אין עדיין נקודת השקפה אחת בנוגע ל-Big Data. בכל פעם אני מופתע לגלות כיצד אנשים רואים זאת. זה נובע מכך שיש הרבה היבטים, מה שאומר שגם ההתייחסות צריכה להיות מהרבה היבטים. "קחו לדוגמה את הרשתות החברתיות. ניתן ללמוד מהן מה הלקוחות חושבים על המוצרים של החברה. ציוץ בטוויטר (Twitter) או פוסט בבלוג של צרכן משפיע יכולים לגרום להצלחת או נפילת מוצר. מצד שני, זה עוזר למקד את הקמפיין".

נקודות נוספות שצריך להתייחס אליהן, לפי פסטרנק, הן הכמויות הגדולות של המידע עמו נדרש להתעסק וניתוח מתקדם. "לדוגמה, צריך לאסוף כמות גדולה של לוגים ולנתח אותם כדי לזהות פרצות פוטנציאליות ברשת. בנוסף, יש להיות מאוד מעודכן, ולכן המהירות היא אקטואלית. כל זה אומר שבעיית ה-Big Data מאוד מורכבת ושאין מוצר אחד שיכול לפתור את הכול. כדי להתמודד עם בעיות ה-Big Data יש צורך בארכיטקטורה", סיכם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים