Software AG חושפת: הרשת החברתית של התהליכים העסקיים

"בעבר נהוג היה לספק מענה לכל שלב בנפרד ולחבר אותם עם ממשקים אד-הוק. כיום, הפלטפורמה של החברה מספקת סט כלים אחד ואחיד, המאפשר שילוב של כל הטכנולוגיות", אמרו מנכ"ל החברה, קרל היינץ שטרייביך, וד"ר וולפארם יוסט - מנהל הטכנולוגיות של Software AG ● לדברי המנכ"ל, "אנחנו חברה חזקה ששוויה כ-3.5 מיליארד דולרים, עם פלטפורמה חזקה ויכולות מוכחות. אני לא רואה סיבה שהחברה תימכר"

17/10/2012 15:51

Software AG הציגה אסטרטגיה חדשה של פלטפורמה אחת לארגון, במקום סדרה של מוצרים שונים שמחייבים תחזוקה שוטפת של הקישוריות ביניהם – כך חשפה החברה בכנס השנתי שלה שנפתח השבוע באורלנדו, ארה"ב.

ד"ר וולפארם יוסט, מנהל הטכנולוגיות של Software AG, ציין מושג חדש בעולם ה-IT וה-BPM – ניהול תהליכים חברתי (Social BPM). הכוונה בכך היא לשיתוף מלא של כל הגורמים המעורבים בתהליך העסקי של הארגון – לא רק אנשי IT, מנתחי עיסוקים ואנשי עסקים, אלא שיתוף פעולה של כל הגורמים. כך, נמנע מצב שבו תהליך עסקי עובר ניתוח ואישור של הגורם המבצע, אולם כאשר אחד הפרמטרים משתנה, לא מערבים את הגורם המדובר – והשינוי מתבצע על ידי הטכנולוגיים בארגון.

על פי יוסט, ניהול התהליכים העסקיים לא מסתיים בהשקה הראשונה של התהליך ובהטמעה שלו. אלו, לדבריו, מהווים רק את השלב הראשון בעבודה, כאשר לאורך הזמן – ולעתים אפילו בתכיפות גדולה – אותו תהליך צריך לעבור שינויים ועדכונים מסיבות שונות. כאשר זה קורה, הוסיף יוסט, כל השחקנים מיודעים ומעורבים, וכך נמנעות תקלות רבות בעבודה השוטפת של הארגון.

על פניו, אין חדש תחת בשם ב-Software AG. אולם, לאחר שיחות עם יוסט, מנכ"ל החברה קארל היינץ-שטרייביך ובכירים נוספים שלקחו חלק בכנס, אפשר לומר כי ההיסטוריה חוזרת על עצמה עם טוויסט מסוים – יש שיפורים ושינויים משמעותיים בטכנולוגיה ובפתרונות ש-Software AG הכריזה עליהם, שהופכים את הפלטפרומה לייחודית ואטרקטיבית יותר. הכלל הזה נכון לגבי בסיס הנתונים Adabas, שנראה היה שאבד עליו הכלח. עתה, הוא זוכה לפריחה מחודשת, כאשר הוא משתלב בפתרונות החדשים ומאפשר ללקוחות לקבל ביצועים מהירים, גמישות ויכולת עבודה הן עם יישומים בסביבת ענן והן עם יישומים העושים שימוש ב-Big Data.

יוסט ושטרייביך דיברו בהרחבה על השילוב בין הפתרונות שהחברה מציעה כעת, ועל היתרון בפתרון אחד מקיף עבור הלקוח. "כאשר מדברים על ניהול תהליכים עסקיים בארגון, אי אפשר לדבר על שימוש במוצר ספציפי לכל שלב בתהליך. תהליך עסקי בארגון משלב כמה וכמה יחידות שונות, וברוב המקרים מחבר טכנולוגיות וסביבות עבודה שונות. כך, למשל, באחד השלבים בתהליך יש שימוש במובייל, ובתהליך אחר שימוש מסיבי בבסיס הנתונים", אמרו. לטענתם, "בעבר נהוג היה לספק מענה לכל שלב בנפרד ולחבר אותם עם ממשקים אד-הוק. כיום, הפלטפורמה של החברה מספקת סט כלים אחד ואחיד, המאפשר שילוב של כל הטכנולוגיות בין אם מדובר באינטגרציה ובין אם מדובר בניהול המידע".

אחד ממרכיבי הפלטפורמה הוא פתרון ניהול התהליכים העסקיים. כך, חשפה החברה במהלך הכנס את 9.0 WebMethods – גרסה חדשנית ומתקדמת המאפשרת שילוב בין ניהול Big-Data, ניהול תהליכים עסקיים, יישומים מבוססי ענן, יישומים המוטמעים במכשירים ניידים ויישומים המוטמעים בתחנות עבודה רגילות. כמו כן, הגרסה החדשה עובדת בשילוב מלא עם פתרון טרקוטה (Terracotta) בתחום ניהול זיכרון In-memory, להשגת ביצועים מהירים בטיפול בכמויות עצומות של מידע.

בנוסף, גרסת webMethods 9.0 כוללת את webMethods CloudStreams, המאפשר לארגון לממש עבודה בסביבת מיחשוב הענן של החברה, ושילוב בין מוצרים מבוססי ענן במודל תוכנה כשירות (SaaS) לבין מוצרים המותקנים בתחנות הקצה – הן בעמדת עבודה שולחנית והן ביישומים בסביבת המובייל, זאת בעזרת webMethods Mobile Suite, המאפשר לפתח במהירות יישומים ניידים.

webMethods 9.0 מספקת מענה לכוחה ולתרומתה של המדיה החברתית באמצעות webMethods Pulse. המוצר מספק התראות בזמן אמת למכשיר הנייד, ומאפשר אינטראקציה של שיתוף מידע ומיקור המונים בין אנשים ואירועים עסקיים מהותיים, לטובת שיפור וטיוב התהליך העסקי.

לשאלתנו היכן תהיה Software AG בעוד חמש שנים, השיב שטרייביך, כי החברה תהיה חזקה וגדולה יותר, ואחת המובילות בתחום ה-Big Data ומיחשוב עננים. "אנחנו נהיה במצב טוב יותר מהיום, זאת בזכות יכולת הפיתוח המצויינת שלנו והפלטפורמה שאנחנו מכריזים עליה כעת", אמר מנכ"ל החברה.

באשר להתאמה בין הפלטפורמה החדשה לשימוש לצרכי מודיעין צבאי, ענה שטרייביך שהגרסה החדשה של webMethods 9.0, יחד עם הגרסה החדשה של פלטפורמת ניתוח התהליכים העסקיים ARIS 9.0, המושקת גם היא בימים אלו – יכולה לסייע לא רק לצבא, כי אם גם לארגונים עסקיים. זאת, מאחר שכולם צריכים כלים שיאפשרו להם לאתר את המידע הרלוונטי להם במהירות מתוך ים המידע. "ארגון, צבאי ואזרחי כאחד, מוצא את עצמו מתמודד מול כמויות אדירות של נתונים ומידע, ואם הוא לא משתמש בכלים שמסייעים לו הן בזמני תגובה והן בניתוח ואנליטקה – הוא עלול להיכשל במשימותיו", השיב שטרייביך.

כדוגמה, ציין המנכ"ל את ויזה (Visa), שבכל רגע נתון משרתת מאות מיליוני לקוחות. "עיכוב של מספר שניות בביצוע בדיקות האימות של טרנזקציה עלולה לגרום לנזק כספי לארגון, ולשם בדיוק אנחנו נכנסים עם הפלטפורמה שלנו".

עוד הוסיף שטרייביך, כי הוא מאוד מעריך ואוהב את ישראל. לדבריו, גאה מאד בסניף המקומי ובמרכז המו"פ, המבוסס על שני סטארט-אפים ישראליים ותיקים – ג'אקדה ואפלינקס. שאלנו את שטרייביך כיצד הוא מתכוון לשלב בין התמקדות בשוק האמריקני ובין העבודה עם שאר מדינות בעולם, והוא השיב כי "Software AG לא נטשה ולא נוטשת לקוחות שלה. ההפך הוא הנכון: לחברה לקוחות נאמנים מעל 30 שנים, כאשר הפלטפורמה החדשה מיועדת ללקוחות קיימים ולקוחות חדשים כאחד. אנחנו רואים בשוק האמריקני הזדמנות גדולה להגדיל את ההכנסות שלנו, אבל בוודאי שלא על חשבון על שאר המדינות".

לסיכום, שאלנו את שטרייביך האם לדעתו יש סיכוי שחברתו תימכר לאחת הענקיות העולמיות, תוך רמיזה לכיוונה של HP. הוא דחה את הרעיון על הסף, ואמר כי "אנחנו חברה חזקה ששוויה כ-3.5 מיליארד דולרים, עם פלטפורמה חזקה ויכולות מוכחות לאורך יותר מ-30 שנים. אין סיבה שנחפש קונה. מבנה הבעלות של החברה מאפשר לנו לשמור על העצמאות שלנו, ואני לא רואה סיכוי שהחברה תימכר. להפך, אנחנו רוכשים חברות וטכנולוגיה כל הזמן, על מנת לממש את החזון שלנו – לעזור ללקוחות להגשים את מטרותיהם במהירות. לשם אנחנו הולכים".

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לארה"ב

אירועים קרובים