אחה"צ: התקלה ב-AWS נמשכת – יש סימנים להתאוששות

חברת הענן של אמזון דיווחה כי מצאה פתרון לכשל הענק, אך לאחר מכן פרסמה על "בעיות קישוריות ו-API errors משמעותיות" ● התקלה, שהחלה בבוקר, השפיעה על שירותים כגון ווטסאפ, סלאק, דואולינגו ויונייטד איירליינס

האם התקלה תיפתר בשעות הקרובות? AWS.

AWS, חברת שירותי הענן של אמזון, מתאוששת בשעות אלה מהכשל הענקי שהיא חוותה היום (ב'), ואחר הצהרים היא שחררה פתרון. עם זאת, שירותים רבים עדיין לא חזרו לפעול, ושירותים אחרים, כמו וורדל ו-Apple Music, ששבו לאוויר – הושבתו שוב.

מספר הדיווחים שהגיעו ל-Downdetector, שאוסף דיווחים על תקלות בשירותים ואתרים שונים, הגיע ל-50 אלף. באתר מעריכים שהכשל השפיע על יותר מ-1,000 חברות, שלהן מעל 6.5 מיליון משתמשים. התקלה פגעה בשירותים של אמזון עצמה, כמו גם בשורת חברות גדולות ושירותים פופולריים, כגון ווטסאפ, סלאק, סנאפצ'ט, ג'ירה, דואולינגו ופוקימון, וגם חברות התעופה האמריקניות יונייטד איירליינס ודלתא.

AWS פרסמה בשעות אחר הצהרים כי היא מצאה פתרון לכשל, וכי היא מתקדמת בהחזרת המצב לקדמותו. על פי החברה, הלקוחות שלה יתחילו לראות מספר הולך וגדל של שירותים חוזרים לאוויר, ככל שהמאמצים שלה לתיקון הכשל יתקדמו. לאחר מכן AWS פרסמה הודעה נוספת, שבה היא דיווחה על "בעיות קישוריות ו-API errors משמעותיות". כלומר, ייתכן שהחברה מיהרה מדי עם ההודעה שלה על מציאת פתרון לבעיה. מהנדסי החברה חוקרים בשעה זו גם את בעיות אלה.

מומחה: זה מה שקורה כשהענן נשלט על ידי 3-4 חברות

פטריק בורגס, מומחה לאבטחת סייבר במוסד ה-IT הבריטי BCS, אמר כי "חלק כל כך גדול מהעולם נשען על אותן שלוש או ארבע חברות מחשוב ענן, שמעניקות את התשתיות, וכשיש בעיה כמו זאת, היא יכולה להיות בעלת השפעה משמעותית על טווח רחב, ספקטרום רחב".

הוא ציין שמאחר שכל כך הרבה דברים בעולם קורים אונליין, וכוח המחשוב נמצא בידיים של מספר מצומצם של חברות, "קשה מאוד למשתמשים להצביע על מה שקרה, כי אנחנו לא רואים את אמזון, אלא את השירותים שבנויים על גבי הענן שלה".

בורגס הוסיף כי "החדשות הטובות הן שהבעיות האלה נפתרות מהר, בדרך כלל, ושאין כאן אינדיקציה למתקפת סייבר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים