"יש לחשוב מחדש על איך לחשוב על מחשוב ענן"

"זה מומלץ מאוד כיום, בין היתר עקב המלחמה", אמר אילן ינובסקי, סמנכ"ל פתרונות אסטרטגיים בנס, ופירט כיצד כדאי לעשות זאת ומה מומלץ לשאול

אילן ינובסקי, סמנכ''ל פתרונות אסטרטגיים ב-נס.

"ארגונים צריכים לחשוב מחדש על 'איך חושבים עננים', או: איך חושבים מחשוב ענן. זה מומלץ מאוד כיום, בין היתר עקב המלחמה", כך אמר אילן ינובסקי, סמנכ"ל פתרונות אסטרטגיים בנס.

ינובסקי דיבר בכנס נימבוס, Cloud me in של אנשים ומחשבים, שנערך ביום ה' האחרון במרכז האירועים והכנסים אווניו שבקריית שדה התעופה. מנחת האירוע הייתה דפנה ליאל, כתבת ופרשנית פוליטית בחדשות 12.

לדבריו, יש כמה דרכים להסתכל על הענן, ועל התפיסה שלו: האם היא אסטרטגית או טקטית? הוליסטית או נקודתית? "אבל", ציין, "יש דרך אחרת להסתכל על זה: האם מחפשים אירוע כופה? כלומר, האם הארגון מעוניין בכך שיקרה אירוע שהלכה למעשה יכפה עליו לעבור לענן? למשל, המלחמה, שנתנה דחיפה עצומה למעבר לענן, כי לא הייתה ברירה. היה לארגונים רבים צורך במשאבי אחסון חדשים כאן ועכשיו, והמקום היחיד למצוא אותם היה בענן".

ינובסקי נתן דוגמה לאירוע כופה נוסף: "מה קורה כשהדאטה סנטר מגיע לסוף מחזור החיים? כאן יש שאלה: האם להוציא עשרות מיליונים על דאטה סנטר אחר, חדש, או להפוך את הענן למקום האחסון החלופי? וגם: האם לבנות דאטה סנטר להתאוששות מאסון או לא?"

"אחת השאלות המרכזיות במעבר לענן היא: האם הצורך של הארגון יקבל את המענה הכי טוב בענן או בדאטה סנטר?", הוסיף.

לדבריו, עוד שאלה שיש לקחת בחשבון היא: "האם להתחיל את המעבר לענן בתשתית או באפליקציה? לפעמים מחפשים פלטפורמה על מנת להתחיל איתה את המעבר לקלאוד, והיא יכולה להיות כזו שמצויה רק בענן, ולפעמים אפליקציה".

רק לקראת סיום ההרצאה ינובסקי הגיע לשתי השאלות שהן, לדבריו, המכריעות בכל התהליך – או, בעצם, לפני תחילתו: מה בדיוק הארגון הולך לעשות בהקשר זה, ועם מי – האם לבד או עם גוף חיצוני? "המעבר לענן הוא מעין חלום, שהארגון צריך עזרה חיצונית על מנת לבצע אותו", אמר. "הדרך הנכונה היא שהמעבר הזה יהיה מהלך משותף של לקוח, שותף ענן ושותף שמסוגל לעשות את העבודה".

"נס מעסיקה צוות גדול מאוד של מומחי ענן, ומציעה 25 שירותים שונים בעולמות שונים. יש לנו לקוחות רבים, שמבינים את היתרונות שלנו, ושל ביצוע מעבר לענן אתנו, בהם משרד התחבורה, משרד המשפטים, שירותי בריאות כללית, רכבת ישראל ונתיבי ישראל".

אנטולי קושניר, סמנכ"ל הטכנולוגיות וראש חטיבת ה-ICT ב-Commit.

אנטולי קושניר, סמנכ"ל הטכנולוגיות וראש חטיבת ה-ICT ב-Commit. צילום: ניב קנטור

דובר נוסף באירוע היה אנטולי קושניר, סמנכ"ל הטכנולוגיות וראש חטיבת ה-ICT ב-Commit. הוא אמר כי "המגזר הציבורי גילה אותנו בשנתיים האחרונות, ואנחנו מרגישים את כובד האחריות כספק נימבוס ברובד 3. מתוך 750 העובדים שלנו, קרוב ל-300 הם אנשי ענן. אנחנו שותף פרמייר של AWS וגוגל קלאוד, ועובדים עם משרדי ממשלה וגופים ממשלתיים שונים".

הוא ציין כי Commit מציעה פתרונות שונים, בהם שירותים מנוהלים, GenAI, לימוד מכונה, אינטרנט של הדברים, דאטה ואנליטיקה, ופתרונות IT נוספים. על רשימת לקוחותיה ניתן למנות, בין היתר, את רפאל, התעשייה האווירית, משרד המשפטים, מקורות ולאומית שירותי בריאות.

קושניר הוסיף ש-"הסיוע האמריקני האמיתי לישראל הגיע לפני ה-7 באוקטובר, בדמות הקמת האזורים של גוגל קלאוד ו-AWS בארץ, וההשקעה של מיקרוסופט כאן. בעיתוי נסי, שני האזורים נכנסו לפעולה. עזרנו לממשלה ולגופי הביטחון להכין את אזורי הנחיתה בסביבות שלהם עוד לפני ה-7 באוקטובר – מה שהוביל לכך שבשבת השחורה של הטבח, הם היו מוכנים לתנופה".

"מיד אחרי ה-7 באוקטובר", אמר, "התחיל מרוץ מטורף של העברת יישומים שונים לענן, כולל הגירות לענן היברידי ופתרונות DR בענן לגופים רגישים, רשויות מקומיות וממשלתיות. פרויקטי DR התחילו לצמוח כמו פטריות אחרי הגשם ו-GenAI הפכה ממילת באזזז למעשה. ביצענו עשרות הטמעות מבצעיות ראשונות של פתרונות בינה מלאכותית יוצרת, והעולם הזה מאפשר דברים ברמה שאדם לא מסוגל לעשות".

"גופים שפועלים בנימבוס רובד 3 לא יכולים להתנהל בלי גוף ענן חזק מאוד, שיכול לבצע עבורם טרנספורמציה דיגיטלית, להבין את התהליך העסקי שלהם ולספק להם את הפתרונות – יישומים מבצעיים בענן – בזמן מאוד קצר, של חודשיים-שלושה", סיכם קושניר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים