AWS פותחת חזית מול מיקרוסופט וגוגל – עם פלטפורמת AI עסקית

חברת הענן של אמזון השיקה את Amazon Quick Suite - אוסף של סוכני בינה מלאכותית לשימושים עסקיים, שיתחרה מול Copilot וג'מיני

סוכני ה-AI במרכז.

AWS, שחוותה היום (ב') כשל ענק בשירותי הענן שלה, פותחת חזית ישירה מול Copilot של מיקרוסופט, ג'מיני של גוגל וסטארט-אפים שפועלים בעולם ה-AI הארגונית: חברת הענק השיקה פלטפורמת בינה מלאכותית חדשה, עבור משתמשים עסקיים.

הפלטפורמה, Amazon Quick Suite, היא אוסף של סוכני בינה מלאכותית, שיכולים להפוך משימות לאוטומטיות על ידי התחברות למסמכים ולנתונים פנימיים, ואפליקציות ושירותים של צד שלישי.

לפי ענקית הענן, לדוגמה, הכלים יכולים לסכם מיילים, לשלוח הודעות, לעדכן נתונים וסטטוסים של פרויקטים, להפוך יצירת תוכן לאוטומטית ולבנות אסטרטגיות ללקוחות. כל זאת, תוך שימוש בנתוני החברה עצמה, בצורה מאובטחת ופרטית. הפלטפורמה משתלבת עם שירותי צד שלישי, כמו סיילספורס עבור נתוני לקוחות, זנדסק לכרטיסי תמיכה וסלאק לשיתוף פעולה בין צוותי עבודה שונים בחברה.

היתרון בגודל

מומחים ציינו כי אחד היתרונות של אמזון בהקשר זה הוא הגודל: העובדה שיש לה הרבה מאוד עובדים מאפשרת לה לבחון עליהם כלים ארגוניים חדשים, לפני שהיא משחררת את הכלים לשוק. החברה ציינה בהשקה כי Quick Suite כבר נפרסה לשימוש של עשרות אלפי עובדי אמזון – ולדבריה, הכלי הביא לצמצום של משימות ניתוח נתונים מורכבות, מפרקי זמן של חודשים – לדקות. עוד הוסיפה החברה שהיא פרסה את הפלטפורמה בקרב מאות לקוחות בטא ארגוניים, ואלה דיווחו על "חיסכון משמעותי בעלויות ושיפורי יעילות".

לצד יתרונה של ענקית הענן, מומחים ציינו כי "אחד האתגרים העיקריים שלה הוא שבניגוד ליריבותיה, לאמזון אין חבילות עבודה ארגונית משלה, כמו Microsoft 365 או Google Workspace". הם הסבירו כי "המשמעות היא שעל אמזון לשכנע את המשתמשים הארגוניים לאמץ את הפלטפורמה שלה כשכבת על, על גבי הכלים שהם כבר משתמשים בהם. מצב זה עלול להוות חסם בשוק שבו המתחרים יכולים להטמיע את עוזרי ה-AI שלהם ישירות בתוכנה הקיימת אצלם".

ג'וליה ווייט, מנהלת השיווק של AWS, אמרה לבלומברג שהחברה תעודד לקוחות קיימים של תוכנת Amazon Q Business AI, שהושקה לפני שנה וחצי, לעבור לפלטפורמה החדשה.

עוד אפליקציה ש-"מעצבת מחדש את האופן שבו העבודה מתבצעת?"

לפי אמזון, "אפליקציית הבינה המלאכותית הסוכנית מעצבת מחדש את האופן שבו העבודה מתבצעת: היא עוזרת לכם לבודד את הרעש של מידע מקוטע, לאחד יישומים נפרדים ולבצע משימות שחוזרות על עצמן – כדי שהעובדים יוכלו להתמקד במה שחשוב".

לדברי סוואמי סיוסוברמניאן, סגן נשיא באמזון לבינה מלאכותית סוכנית, "ה-AI כבר שינתה את חיינו האישיים, אבל אותה חוויה עדיין לא הגיעה לסביבת העבודה. פתרונות AI לצרכנים אינם מחוברים לכל הנתונים העסקיים של הארגון. אין להם גישה לכלים הדרושים לעובדים כדי לבצע משימות במקום העבודה. בארגונים רבים, שימוש ב-AI למגזר הצרכני ייאסר, כי חסרים להם תכונות אבטחת מידע והגנת פרטיות קריטיות".

הוא ציין כי "עם הפלטפורמה החדשה, אנחנו עוזרים לעובדים לשנות את האופן שבו הם מפיקים תובנות, לערוך מחקר מעמיק, להפוך משימות לאוטומטיות, לקבל נתונים ממגוון מקורות ולהציג אותם באופן חזותי, ולבצע פעולות בין יישומים ארגוניים. כך העובדים יכולים להתמקד בעיקר, תוך מבט על התמונה הכוללת".

 

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ירון

    מאוחר מדי. מיקרוסופו וגוגל כבר כבשו את השוק )בעיקר מיקרוסופט(.

אירועים קרובים