פיתוח טכנולוגי שנולד בעקבות פציעה קשה

אביעד אפנגר חווה פציעה קשה, שהצריכה המון טיפולים - וטפסים ● כך הוא הכיר את תומר פז ויחד עם אחרים הם הקימו את אליסיאן סופטק, שמפתחת פתרון שמבקש להיות שותף טכנולוגי שמייעל את הארגון

אביעד אפנגר, סמנכ"ל קשרי לקוחות באליסיאן סופטק.

"לפני כמה שנים חוויתי פציעה קשה והצטרכתי לעבור המון טיפולים, ולחתום על המון טפסים – בתקופה שבה לא הייתי נייד. בדיוק באותה התקופה הכרתי את תומר פז, שהיה בתחילת מיזם לייף מדיק – אמצעי טכנולוגי שנועד כדי לאפשר לרופא סביבה יותר נוחה למתן טיפול למטופל. זה חסך לי לפחות רבע מהזמן, שלפני כן בוזבז על להשיג מסמכים ולשאול את הרופא והמזכירות שאלות פשוטות. התאחדנו חמישה שותפים כדי לייצר לעסקים שותף טכנולוגי שמייעל אותם באמצעות AI. הבינה המלאכותית מאפשרת לנו לקחת את המשימות שעסקים חייבים לבצע ולא צריכים להפעיל באמת את השכל לצורך כך, וחוסכים לעסקים", כך אמר אביעד אפנגר, סמנכ"ל קשרי לקוחות באליסיאן סופטק.

תומר פז, מנכ"ל אליסיאן סופטק וארכיטקט תוכנה בה.

תומר פז, מנכ"ל אליסיאן סופטק וארכיטקט תוכנה בה. צילום: נדב כהן יונתן

אנשי אליסיאן היו דוברי המפתח בכנס Future of AI של Lynx מבית אנשים ומחשבים, שנערך באחרונה בבורסה לניירות ערך בתל אביב. אליסיאן היא בית תוכנה שמפתח מערכות AI חוצות פלטפורמות, אפליקציות ווב, אפליקציות מובייל, מערכות רפואיות, מערכות פיננסיות, מערכות מידע בכלל, פלטפורמות גיימינג ועוד. לדברי פז, מנכ"ל החברה וארכיטקט תוכנה בה, "אנחנו לוקחים את הטכנולוגיות החדשות – GenAI ו-Interactive AI – ויוצרים שילוב של תשתית עם בינה מלאכותית יוצרת. אנחנו מתכנתים עבור העסק אוואטאר ייעודי, שישרת רק אותו – בארגון עצמו ואת הלקוחות החיצוניים".

"כך", אמר, "המנהל חוסך את שעות האדם לצרכים שונים, שהבוט עושה אותם במקום זאת, ומעביר את כל התקציב למנהל אחד מוסמך במקום כמה מנהלים, שמכיר את צרכי העסק ומשתמש ב-AI כדי לתפעל את הדברים".

ד"ר יוגן עומר קורת, מומחה AI ו-GenAI באליסיאן סופטק.

ד"ר יוגן עומר קורת, מומחה AI ו-GenAI באליסיאן סופטק. צילום: נדב כהן יונתן

ד"ר יוגן עומר קורת, מומחה AI ו-GenAI באליסיאן, ציין כי "בדרך כלל, תפעול בוטים של שירות לקוחות הוא דבר שנעשה ידנית. אנחנו משתמשים ב-GenAI לשדרוג בוט השירות. זה לא פשוט, כי יש כמויות עתק של מידע, ונשאלת השאלה: איך שולפים את התשובה הרלוונטית למה שהלקוח שואל?"

"לשם כך אנחנו משתמשים בטכניקת RAG", אמר. "זו טכניקה ששולפת את המידע הרלוונטי לווקטור המסוים, ומציעה אותו כתשובה. הבעיה היא שהרבה פעמים מדובר במידע לא מדויק, משום שמדובר בטכנולוגיה סקלאבילית, אבל כזאת שפועלת ברשת רחבה ולא יורדת לפרטים של כל אחד מהמסמכים. מה שצריך לעשות, ומה שאנחנו עושים, הוא ליצור קטגוריות אוטומטיות מהשיבוצים. עושים זאת באמצעות פרומפט – לוקח את הדאטה מהשיחות, מוציאים מהם הנושאים שעלו בשיחה ויוצרים מקבצים של דברים שקשורים זה לזה. כך, בכל פעם שהמשתמש שואל שאלה, הבוט יכול להביא את המסמכים הנכונים, כי הוא מוצא את הקטגוריה הרלוונטית. אפשר לקחת את זה להרבה מאוד מקומות, לא רק לצ'טים של תמיכה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים