תלמידי יזמות פרימיום של תעשיידע, בשיתוף נס ו-HTS, פיתחו מוצר לפתרון מצוקת חניית הנכים

הפתרון יאפשר איתור מהיר ויעיל של מי שאינו חונה כחוק, דבר שיחסוך את הצורך בהפעלת פקחי עירייה, וכן ירתיע נהגים מחנייה במקום המיועד לנכים ● אביבה מישאל, מנכ"לית עמותת תעשיידע: "קורס פרימיום הוא הדרך שלנו לעודד את התלמידים המצטיינים ללמוד ולהתפתח בתחומי התעשייה, ואני מקווה כי בעתיד נזכה לראות אותם משתלבים בתפקידי מפתח בתעשייה הישראלית"

התחרות הארצית בין בתי הספר שהשתתפו בפרויקט פרימיום של תעשיידע, במסגרתו תלמידים מצטיינים מכל רחבי הארץ למדו על התעשייה, סיירו במפעל וכן פיתחו אב-טיפוס למוצר חדשני פרי יצירתם, תיערך היום (ב') במוזיאון המדעטק בחיפה. במהלך האירוע יציגו התלמידים את מיזם ה-HANDY PARK, המיועד לפתור את בעיית חניית הנכים בישראל.

מדובר במוצר המאפשר איתור מהיר ויעיל של מי שאינו חונה כחוק, דבר שיחסוך את הצורך בהפעלת פקחי עירייה, וכן ירתיע נהגים מחנייה במקום המיועד לנכים. בבסיס הרעיון נמצא שימוש בטכנולוגית LPR של HTS הישראלית, המיועדת לזיהוי לוחיות רישוי של כלי רכב. מצלמות שיוצבו במגרשי החנייה יעבירו למחשב בזמן אמת מידע אודות הרכב החונה. התצלום יעבור בזמן אמת למוקד העירוני, שישלח את תשלום הקנס לנהג העבריין. מערכות אלו נמצאות בשימוש בכבישי אגרה בישראל ובעולם. בין היתר, נעשה בהן שימוש במערכת גביית האגרה במנהרות הכרמל, בפרויקטים של חניה, עיר בטוחה, נמלי ים ומתקנים אסטרטגים ברחבי העולם.

בפרויקט לקחו חלק נס טכנולוגיות, אשר ליוותה את התלמידים לכל אורך הדרך. לאחר התקדמות בפיתוח הרעיון, הצטרפו מהנדסים מ-HTS, וגיבשו את הרעיון לכדי אב-טיפוס למוצר. יצוין, כי מדובר בקורס בו משתתפים תלמידי חטיבות ביניים מצטיינים מכל רחבי הארץ, במסגרתו עובדים מהמפעל המאמץ מלווים את התלמידים בפיתוח המוצר.

אביבה מישאל, מנכ"לית עמותת תעשיידע: "אני גאה במפגש בין תעשייה וחינוך. זה לא ברור מאליו שהתעשייה משקיעה ממרצה למען ההון האנושי. התעשייה מחוללת שינוי במדינה שלנו, ומפתחת טכנולוגיות ושאיפה למצוינות. קורס פרימיום הוא הדרך שלנו לעודד את התלמידים המצטיינים ללמוד ולהתפתח בתחומי התעשייה, ואני מקווה כי בעתיד נזכה לראות אותם משתלבים בתפקידי מפתח בתעשייה הישראלית. חשוב לי להודות על שיתוף הפעולה עם חטיבת הביניים השרון ברעננה, נס טכנולוגיות ו-HTS, שעזרו לפרויקט הזה לצאת לפועל.

לדברי פיל אלוביק, מנכ"ל HTS, "אנו שמחים ליטול חלק ולסייע בכל מיזם חדש בישראל ובעולם, ובייחוד אם הטכנולוגיה שלנו תוכל לסייע גם בעזרה לאוכלוסיות חלשות. שיתוף הפעולה עם היזמים הצעירים הוכיח שתמיד יש מקום נוסף ליצירה וחדשנות בתעשייה. ה-HANDY PARK הוא מוצר חשוב וחיוני לאוכלוסיית הנכים, ועשוי לחולל מהפכה ביחס של הרשויות ליצירת דרכי גישה נאותות עבורם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים