חדש על המדף: "אדם יזם ומנהל – למנהלים ויזמים שרוצים להצליח… גם בעסקים"

הספר, מאת ד"ר צביקה בן פורת, מעניק ליזמים כלים לקבלת פרופורציות ומושג לגבי מה שמצפה להם, וכן מציג שיטות שנועדו להשיג את מטרותיהם תוך צמצום ה-"מחיר" האישי ● בספרו מנסה בן פורת לחזק את הקשר שבין הגישה הנפשית של האדם לחוויית היזמות העסקית, למציאות המסחרית, הכלכלית, העסקית והמשפטית של הביצוע בפועל ● "לעתים נדרשות שנים של עבודה קשה, בגרות נפשית, יכולת ראייה רחבה וחזון כדי להשיג איזון", מציין ד"ר בן פורת

"בשוק התחרותי של היום, יזמים רבים משלמים לעתים קרובות מחיר אישי יקר עבור חוסר ניסיונם אם מפאת סירובם ללמוד מטעויות של אחרים, אם בשל אגו 'רגיש' ואם בשל חוסר ניסיון וחוסר בשלות אישיים וניהוליים. ואכן, לעתים נדרשות שנים של עבודה קשה, בגרות נפשית, יכולת ראייה רחבה וחזון כדי להשיג איזון", מציין ד"ר צביקה בן פורת, שבימים אלה משיק את ספרו – "אדם, יזם ומנהל", בהוצאת אופיר ביכורים.

בספרו מנסה בן פורת לחזק את הקשר שבין הגישה הנפשית של האדם לחוויית היזמות העסקית, למציאות המסחרית, הכלכלית, העסקית והמשפטית של הביצוע בפועל. "העולם הפנימי של היזם והעולם המקצועי הם שתי שפות שהשוני ביניהם רב מן הדמיון, וכל יזם ומשקיע חייב להכיר על בוריין ולחזק את הקשר ביניהם", אומר בן פורת.

הספר מעניק ליזמים כלים לקבלת פרופורציות ומושג לגבי מה שמצפה להם, וכן מציג שיטות שנועדו להשיג את מטרותיהם תוך צמצום ה-"מחיר" האישי. הספר, מעין מדריך לעולם היזמות, משלב בתוכו חוכמת זן, הומור, ניסיון אישי ותובנות שימושיות שליקט המחבר בשנות ניסיונו. הסיפורים האמיתיים המובאים בספר מדגימים הסתכלות ייחודית על הקשיים העומדים בפני יזמים, וגם מציעים פתרונות, דרכי חשיבה וכלים לשיפור עצמי.

פרקיו של הספר דנים בתכונות האדם כיזם ומנהל, עבודה במצבי אי ודאות וחוסר שליטה, הקשר בין רגשות ועסקים, התהליכים של הפיכת רעיון ליוזמה עסקית, אפשרויות מימון, הכנת תוכנית עסקית, ניהול המיזם ועוד ועוד, ואפילו מה עושים אם הרעיון נכשל.

ד"ר בן פורת משמש כדירקטור בחברות רבות וכשותף ומנכ"ל חברת ירושלים השקעות בטכנולוגיה (JTI). יזם מנוסה שהתמחה בהקמת חברות ציבוריות וסטארט-אפים טכנולוגיים. בעל היכרות מעמיקה עם שוק ההון וכן קשרים נרחבים עם משקיעים וגופים מובילים בעולם. בשנים האחרונות היה בן פורת אחראי לגיוס מאות מיליוני שקלים בסבבי גיוס פרטיים וציבוריים עבור חברות פרטיות וחברות נסחרות בבורסה. המומחיות שלו היא הקמת חברות מהמסד ועד הטפחות, מכמה עובדים בודדים למאות עובדים, מארגון מקומי לגלובלי, מחברות פרטיות לציבוריות.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ניב

    נראה כמו ספר טוב בשביל כמה וכמה יזמים פה בארץ.. כמו שכתוב בפוסט הזה: http://cafe.themarker.com/post/2578077/ לא לכל אחד מתאים להיות סטארט אפיסט, לחיות עם המתח שבא עם זה.. לראות את המשפחה שלו הרבה פחות, לעבוד עם מס' קטן של אנשים וכו'

אירועים קרובים