מאיר עמור מונה למנכ"ל FireEye ישראל

עמור, לשעבר מנכ"ל CA ישראל, גבר על עשרות מועמדים חיצוניים וכמה פנימיים ● מינויו נועד להרחבת הפעילות של FireEye בארץ, והוא צפוי לגייס לשם כך עוד כוח אדם בשנת 2016

מאיר עמור, מנכ''ל FireEye ישראל

מאיר עמור, לשעבר מנכ"ל CA ישראל, מונה לנהל את הפעילות של הסניף הישראלי של חברת אבטחת המידע והסייבר FireEye, כך נודע לאנשים ומחשבים.

במרץ 2013 עמור, שמונה לפני כחודש לממלא מקום מנכ"ל CA ישראל, מונה למנכ"ל הקבוע של הסניף המקומי. עמור גבר על עשרות מועמדים חיצוניים וכמה מועמדים פנימיים שהתמודדו על התפקיד.

עמור שימש כסמנכ"ל מכירות ב-CA ישראל במשך 21 שנים, במהלכן היה אחראי על שורה של מגזרי פעילות. בארבע השנים האחרונות טרם מונה למנכ"ל, הוא היה סמנכ"ל בכיר למכירת מוצרים באופן רוחבי. במסגרת תפקידו ניהל עמור כ-200 עובדים בסניף הישראלי: 50 אנשי פעילות עסקית ועוד כ-150 אנשי מו"פ, בעיקר מתחום האבטחה, שהצטרפו ל-CA על בסיס שמונה רכישות של חברות סטארט-אפ ישראליות שערכה בעשור הקודם.

עמור (55), נשוי בשנית ואב לחמישה, הצטרף ל-CA ישראל ב-1998. לפני כן שימש כמנהל השיווק בסאן (Sun) ישראל, לשם הגיע לאחר שמילא תפקידי מכירות בדיגיטל (Digital) ישראל ובסיסטמטיקס, ותפקידי פיתוח תוכנה בתדיראן אלקטרוניקה. עמור שירת בצה"ל כקצין בממר"ם והוא מחזיק בתואר ראשון במדעי החברה מאוניברסיטת בר אילן.

במאי 2015 CA ישראל חדלה לתפקד כישות עצמאית ועברה לעבוד ב-NessPRO, גוף הפצת התוכנה של נס טכנולוגיות. עמור לא עבר עם שאר העובדים.

עמור מונה למנהל הסניף המקומי של FireEye לפני כמה שבועות. הסניף קיים זה שנתיים ומונה כמה אנשי מכירות, ולענקית האבטחה יש לקוחות ארגוניים בארץ במגזרי הממשלה-ציבורי, ביטחון, תעשייה, פיננסיים והיי-טק. מינויו של עמור נועד להרחבת הפעילות של ענקית האבטחה בארץ, והוא צפוי לגייס לשם כך עוד כוח אדם בשנת 2016. לא ניתן היה להשיג את תגובתו של עמור לידיעה.

שחיתויות של אשתו של ראש ממשלת סין

בינואר 2014 FireEye רכשה את חברת אבטחת המידע מנדיאנט (Mandiant) תמורת יותר מיליארד דולר. FireEye בין המובילות בתחום עצירת מתקפות הסייבר הממוקדות (APT). הליבה של פלטפורמת FireEye היא מנוע וירטואלי, שמזהה וחוסם מתקפות סייבר עוד לפני שהגיעו למערכת המחשוב הארגונית. לרוכשת יותר מ-1,100 לקוחות ברחבי העולם.

מנדיאנט זכתה לפרסום בינלאומי נרחב ב-2013, כשתחקיר שלה העלה כי צבא סין קשור למתקפות על מערכות של חברות וסוכנויות בארצות הברית. הניו-יורק טיימס (New York Times) "ניצל" את המתקפה הארוכה שאירעה על מחשביו וערך תחקיר במטרה לגלות מהיכן מבוצעות המתקפות. הוא שכר את שירותי מנדיאנט, שהעלו כי בבניין משרדים בן 12 קומות בשנגחאי פועלת יחידה 61398 של צבא סין, וכי "אחוז מדהים" מהמתקפות נגד ארגונים בארצות הברית מבוצע משם. העיתון ערך את התחקיר לאחר שנפל קורבן למתקפה מקוונת בת ארבעה שבועות, שבמסגרתה גנבו האקרים סיסמאות של עובדים בניסיון להגיע למקורות של ידיעה על ראש ממשלת סין, וון ג'יאבאו. המתקפה באה בסמיכות "מפתיעה" לפרסום תחקיר של העיתון על שחיתויות של אשתו של ראש ממשלת סין.

בראש FireEye עומד דייב דה וולט, לשעבר מנכ"ל מק'אפי (McAfee) שנמכרה לאינטל (Intel) ב-2010 תמורת 7.68 מיליארד דולר.

התוכנות של מנדיאנט מנתחות התקפות סייבר, על ידי מיכון תהליכים המצביע על אותן מתקפות. בין המתחרות של FireEye ניתן למצוא את צ'ק פוינט (Check Point) הישראלית ופאלו אלטו (Palo Alto Networks) האמריקנית, שהוקמה על ידי הישראלי ניר צוק, יוצא צ'ק פוינט בעצמו.

גרטנר (Gartner) ציינה את מנדיאנט כאחת משלוש חברות האבטחה המספקות חדשנות בתחום ההגנה על תחנות קצה, תוך וידוא שלא נפרצו, ואם נפרצו – שזה ידווח. לצדה הוזכרו Sillicium, שנרכשה על ידי RSA, חטיבת האבטחה של EMC, ו-Carbon Black.

בספטמבר האחרון חוקרי FireEye חשפו מתקפות פעילות וחשאיות ביותר שנעשו על בסיס נתבים של סיסקו (Cisco), בהם הותקנה "דלת אחורית", שמאפשרת להשיג יכולת מעקב קבועה ברשת הארגונית של היעד המותקף. לפי FireEye, "הישג שכזה מבחינה מקצועית יכול להיות מושג רק על ידי קומץ של שחקנים ממדינת לאום". מומחים ציינו כי יש מספר קטן של מדינות עם שירותי מודיעין סייבר שמסוגלות לבצע התקפות בסדר גודל שכזה על ציוד רשת: בריטניה, סין, ישראל, רוסיה, וארצות הברית.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. n

    וואו.... איזה סקופ! עצרו מייד את מכונות הדפוס!!

אירועים קרובים