אלברטו חסון, יועץ אבטחה: "רמת אבטחת המידע במגזר התעשייתי חייבת להשתפר"

"הרשתות האחראיות על הייצור בתעשייה מחוברות לרשתות המנהלתיות-העסקיות, שמחוברות, מן הסתם, לאינטרנט. החיבור הזה - בלא הגנה נכונה - מציב את התעשייה בסיכון", אמר חסון לאנשים ומחשבים, בראיון לקראת ועידת הסייבר השנתית של INSS ● הצעדים הנדרשים לביצוע, אמר, "הם ברמת המנהלה והניהול, ברמת התהליכים, בהטמעת טכנולוגיות אבטחת מידע, בהכנסת תהליכי עבודה ובהטמעת שיטות ניהול ובקרה"

אלברטו חסון, ראש ה-CERT הלאומי

"בשל חיבורים בין מערכות IT שונות במפעלים תעשייתיים, עלול להיווצר מצב בו תהליכי הייצור יהיו פגיעים. רמת אבטחת המידע במגזר התעשייתי חייבת להשתפר", כך אמר אלברטו חסון, יועץ אבטחת מידע לגופים תעשייתיים גדולים. חסון התראיין לאנשים ומחשבים לקראת ועידת הסייבר השנתית שמפיקה הקבוצה עבור המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS). הכנס יתמקד בנושא סייבר וביטחון לאומי, וייערך ב-4 בספטמבר בבית המכון בתל אביב.

אחד ההיבטים החשובים בהגנה על מפעלים תעשייתיים, אמר חסון, הוא "הגנה על רשתות-תהליך בתעשייה". לדבריו, "בתעשייה יש רשתות האחראיות על הייצור עצמו והן מבוקרות ומפוקחות על ידי מערכות מחשב. רשתות אלה מחוברות לרשתות המנהלתיות-העסקיות, שמחוברות, מן הסתם, לאינטרנט. בשל החיבור הזה לרשת החיצונית, המכילה איומי אבטחת מידע רבים, נמצאות רשתות התהליך במצב של סיכון".

על מנת למזער את הסיכונים הכרוכים בהתנהלות זו של המפעלים, הסביר חסון, "יש לבצע מגוון תהליכי אבטחת מידע. זאת, כדי לשמר את היכולות של הייצור והתהליכים העסקיים של המפעלים". הצעדים הנדרשים לביצוע, אמר, "הם ברמת המנהלה והניהול, ברמת התהליכים, בהטמעת טכנולוגיות אבטחת מידע, בהכנסת תהליכי עבודה ובהטמעת שיטות ניהול ובקרה".

חסון ציין, כי המצב במפעלים בישראל אינו שונה מהמצב במגזר התעשייתי בחו"ל, כיוון ש-"גם בארץ קיים אותו חיבור בין מערכות הליבה והייצור ובין המערכות המנהלתיות שמגיעות בסופו של דבר לרשת האינטרנט". הוא סיכם באומרו, כי "שיפור מצב אבטחת המידע נדרש ברוב המפעלים, ברוב מגזר התעשייה בישראל".

רוצים לשמוע עוד? הירשמו עכשיו לוועידת הסייבר השנתית של המכון למחקרי ביטחון לאומי, INSS

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים