קבוצת יעל רכשה את אקטיביו תמורת מיליוני שקלים

אקטיביו תצטרף לקבוצה כחברה בת ותרחיב את פעילותה בתחומי ה-BI והאנליטיקה ● צוות הנרכשת כולו ימשיך את פעילותו בחברה הרוכשת, כולל הצוות הניהולי

דורון גיגי, מנכ''ל יעל תוכנה. צילום: כפיר סיון

קבוצת יעל הודיעה הבוקר (ב') על רכישת אקטיביו, המתמחה בתחומי ניהול המידע וה-BI. החברות סירבו לציין את סכום הרכישה, אולם גורמים בענף מעריכים כי מדובר במיליוני שקלים.

אקטיביו תצטרף לקבוצת יעל כחברה בת ותרחיב את פעילות הקבוצה בתחומי ה-BI והאנליטיקה. צוות הנרכשת כולו ימשיך את פעילותו בחברה הרוכשת, כולל הצוות הניהולי. ככלל, לא צפויים שינויים בכוח האדם, מאחר שהפעילות של אקטיביו משלימה את זו של יעל. ההודעה על הרכישה נמסרה לעובדים הבוקר.

יצוין כי אקטיביו, המונה כ-100 עובדים, הוקמה ב-2006. החברה עוסקת בייעוץ והטמעת מערכות BI. הפתרונות שלה כוללים: הקמת מחסני נתונים (DW) ושכבות דיווח וניתוח נתונים; הקמת מערכות BI פיננסי, דוגמת מערכות תקציב ותמחיר; מיכון השיווק; ומתן שירותי מדעי נתונים על ידי סטטיסטיקאים.

ב-2014 רכשה החברה את TOP IT, שמתמחה ביישום מערכות BI בתחום הפיננסי. באחרונה היא זכתה בפרויקט הנומרטור שמיושם בתקציב המדינה. הפרויקט הוגדר כ-"כיפת ברזל" של התקציב, מאחר שהוא כולל כלי בקרה חדשניים שמונעים ביצוע חריגות יזומות בו, כאשר המערכת רואה מראש שאי אפשר ליישם אותן.

דרור הר, מנכ"ל אקטיביו

דרור הר, מנכ"ל אקטיביו

קבוצת יעל מתמחה במתן פתרונות עסקיים שונים מבוססי IT ללקוחותיה בארץ ובעולם. הקבוצה מונה חמש חברות, שהגדולה שבהן היא יעל תוכנה ומערכות, חברת אינטגרציה ו-IT שמיישמת ומטמיעה פתרונות תוכנה עסקיים, ומספקת שירותי מיקור-חוץ. החברה מטמיעה מערכות אורקל (Oracle) ומבצעת אינטגרציה ו-BI סביב פתרונות Tibco, אותה היא מייצגת בישראל. כן היא פועלת בעולם ה-CRM עם כלי מגה סנטר, פרי פיתוח שלה, ועוסקת בייעוץ ובהטמעה של פתרונות הענן של גוגל (Google).

הרכישה הראשונה של דורון גיגי כמנכ"ל יעל

דורון גיגי, מנכ"ל קבוצת יעל, מסר כי "אקטיביו היא רכש משמעותי להרכב הפעילויות של הקבוצה ואני משוכנע שכניסתה כשחקן אלינו תאפשר צמיחה ושגשוג לשני הצדדים".

הוא הוסיף כי "מהלך הרכישה נעשה כחלק מהאסטרטגיה העסקית של הקבוצה לצמוח בתחומי פעילות בולטים שמהווים מנוף עסקי ללקוחותינו, ביניהם הענן, הדיגיטל וה-Big Data. תמהיל הפתרונות והצוות האיכותי של אקטיביו הם האמצעים הנכונים בדרך להגשמת יעדינו העסקיים".

יצוין כי מדובר ברכישה ראשונה של גיגי בתפקידו כמנכ"ל קבוצת יעל, אליו נכנס בנובמבר האחרון. בראיון לאנשים ומחשבים עם כניסתו לתפקיד הוא אמר כי אחת המטרות שהציבו בפניו בעליה היא הרחבת הפעילות על ידי רכישות ומיזוגים בשוק הישראלי. אקטיביו היא כנראה הראשונה בסדרה ועל פי ההערכות, היא צפויה לבצע רכישות נוספות במהלך השנה הנוכחית והשנה הבאה.

דרור הר, מנכ"ל אקטיביו, ציין הבוקר כי "אנחנו חווים תקופה של צמיחה עסקית והחיבור עם קבוצת יעל יאפשר לנו להמשיך ולצמוח, לספק ללקוחותינו פתרונות חדשניים בתחומים הגדלים והולכים של אנליטיקה ו-Big Data וליצור הזדמנויות נוספות לעובדינו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים