פרטים של מאות מיליוני משתמשי לינקדאין נסחרים בדארקנט

הרשת החברתית אישרה שהפריצה שבוצעה ב-2012 הייתה גרועה משתואר, ושכעת ההערכה היא שמספר הפרטים שדלף אינו 6.5 מיליון, כפי שחשבו תחילה, אלא 117 מיליון ● כתגובה החליטה החברה לאפס סיסמאות

מי הסטארט-אפים הישראלים הכי מבוקשי בה? לינקדאין. צילום: BigStock

פרטי כניסת משתמשים לרשת לינקדאין (LinkedIn) חזרו השבוע להיות מוצעים בשוק של הדארקנט הידוע בשם The Real Deal.

אותו סוחר, המכונה Peace – שלאחרונה פרסם למכירה מיליוני פרטים על משתמשים באתר הפורנו Naughty America בתמורה ל-300 דולר בלבד – מציע כעת 117 מיליון שמות וסיסמאות של משתמשי לינקדאין בעבור מחיר גבוה יותר באופן משמעותי. הפעם דורש המוכר חמישה מטבעות ביטקוין, ששוויים כ-2,200 דולר, בעבור המידע הגנוב.

דובר לינקדאין אישר כי החברה בודקת את העניין ונמצאת בתהליך של איפוס סיסמאות של המשתמשים שהושפעו מהפריצה.

בהצהרתו אמר הדובר כי "אתמול הפכנו מודעים לסט נוסף של נתונים שזה עתה שוחרר, המתיימר לכלול כתובות אימייל וסיסמאות של חברי לינקדאין מאותה גנבה משנת 2012. אנחנו נוקטים בצעדים מידיים בכדי לפסול את הסיסמאות של החשבונות המושפעים, וניצור קשר עם אותם חברים במטרה לאפס את הסיסמאות שלהם. אין לנו אינדיקציה כי המאגר הוא תוצאה של פריצת אבטחה חדשה".

לאחר בחינת המצב החליטה הרשת להחיל תהליך כולל של איפוס סיסמאות משתמש בעבור כל חבר שהצטרף אליה לפני 2012 ושלא שינה את הסיסמה שלו מאז שדווח על ההפרה בעבר.

החברה אישרה את הפעולה בהודעה שפרסמה בבלוג שלה ובו הוסיפה: "דרשנו כי המעורבים יפסיקו בהצגת והצעת נתוני סיסמאות גנובים למכירה וייערכו לצעדים משפטיים פוטנציאליים שיינקטו נגדם אם לא יצייתו. בינתיים אנו משתמשים בכלים אוטומטיים בכדי לנסות לזהות ולחסום כל פעילות חשודה שעלולה להתרחש בחשבונות שהושפעו מהדברים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים