אובר: מראה חדש אבל אותן תלונות עובדים

בזמן שנהגיה ממשיכים למחות על הקיצוצים במחירי הנסיעה, חשפה השבוע החברה עיצוב מחודש ודרמטי לאפליקציית האינטרנט ולאתר שלה ● האם הסטיילינג המודרני יפצה את הנהגים הרוטנים בשל הפגיעה בהכנסתם?

אובר

בעוד שהחברה השווה 60 מיליארד דולר ממשיכה להילחם בתלונות הנהגים שלה, חל השבוע שינוי במיתוגה וסמל ה-U המפורסם של אובר (Uber), שונה למה שמנכ"לה, טראוויס קלאניק, תיאר כלוגו חדש שנוצר בהשראת המבנה הטכנולוגי של ביטים ואטומים.

חברת שירות ההסעה, אשר הרחיבה לאחרונה את מנעד שירותיה גם לכיוון של אספקת מזון ובוחנת גם את תחום המכוניות האוטונומיות, אומרת כי המראה החדש טוב יותר ומייצג בהצלחה רבה יותר את שאיפותיה. "בשל האפשרות ליישומים רבים עם הרבה סמלי אפליקציות היינו צריכים גישה אחת שתחבר את כולם, אז חזרתי לסיפור של הביטים ואטומים שלנו", כתב קלאניק באתר האינטרנט של החברה.

בשנים הראשונות לפועלה של אובר זכה קלאניק ליחס מיוחד ונתפש כגיבור-מורד שתמיד נחוש לנצח בעימותים – מול הרגולטורים, מול תעשיית המוניות וכמובן כנגד כל המתחרים. כשהוא נזכר בתקופה ההיא כיום טוען קלאניק שכל זה היה רק מצג-שווא מטעם התקשורת. "כאשר אינך יודע באמת מי אתה", אמר קלאניק בראיון שהעניק ל-Wired, "קל לזכות בהגדרה שגויה, כחברה או כאדם".

גרסה אדיבה ועדינה יותר של האובר הישנה

כיום ניכר כי ענקית התחבורה, שבסיסה בסן פרנסיסקו, חותרת להיתפש כגרסה אדיבה ועדינה יותר של האובר הישנה. עם זאת, היא עדיין נאבקת בבעיות רבות שמחזקות את המוניטין שלה כחברה שפועלת באגרסיביות לצורך השגת רווחיה, גם כשהדברים מכאיבים לצרכנים ולעובדים.

בשבוע שעבר, דחה בית המשפט לערעורים של ארצות הברית בסן פרנסיסקו את הניסיון של החברה להקפיא תביעה ייצוגית של כ-100 אלף נהגים בקליפורניה, שרוצים להיות מוכרים כעובדים מן השורה ולא כעובדי קבלן. המקרה – אשר יכול להעמיד על הקצה את המודל העסקי של אובר ואף להשפיע על השורה התחתונה של כלל פועלה – יגיע אם כן בכל זאת לבית המשפט בחודש יוני הקרוב, ובניגוד לרצון החברה. אגב, המתחרה הראשית של אובר, Lyft, יישבה תביעה דומה על-ידי מתן מספר הגנות מקום עבודה לנהגיה.

בינתיים, עד שיחל המשפט, מביעים נהגי החברה את מורת-רוחם בדרכים אחרות – במיוחד מאז שאובר החליטה לחתוך בדמי הנסיעה ברחבי הארץ, מה שהביא גם להפחתה ברווחי הנהגים, כמובן. מאות נהגים בניו יורק ובסן פרנסיסקו פתחו בשביתה השבוע (ב') וזאת בשל הקיצוצים בדמי הנסיעה. לפי הדיווחים, נהגים רבים אחרים באזור מפרץ סן פרנסיסקו מתכננים לשבות במהלך הסופרבול (א'). האירוע הספורטיבי יתקיים באצטדיון Levi's בסנטה קלרה, ואובר היא שותף רשמי של המשחק ושל החגיגות הכרוכות בו. הנהגים הזועמים מתכננים לחסום כבישים מהירים ואזורים אחרים בסביבת האצטדיון, כך על-פי האובזרוור (Observer). בינתיים לא התקבלה תגובתה של אובר לדברים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים