בגלל הגירעון: טלדור פיטרה את יוסי פחימה, ראש חטיבת שירותים מנוהלים, ומנהלת הכספים שלה

החברה הודיעה לבורסה כי פחימה פוטר "על רקע ליקויים מהותיים שהתגלו בפעילות של חטיבת השירותים המנוהלים" ● כמחליפו מונה אסף ליטבנוב, ששימש כסגן מנהל חטיבת BPO בטלדור ● הרשות לניירות ערך ממשיכה לחקור את הפרשה

פרשת הגירעון הגדול שהתגלה בטלדור מכה גלים בחברה: אמש (ג') היא הודיעה לבורסה על פיטוריו של יוסי פחימה, ראש חטיבת שירותים מנוהלים בחברה. לאנשים ומחשבים נודע כי יחד עימו פוטרה רו"ח מירב גת, מנהלת הכספים של החטיבה. הרשות לניירות ערך ממשיכה לחקור את הפרשה.

כמחליפו של פחימה מונה אסף ליטבנוב, ששימש כסגן מנהל חטיבת BPO בטלדור. ליטבנוב, בן 40, עובד בחברה זה 13 שנים.

הפיטורים מגיעים יומיים לאחר הודעתה השנייה של טלדור לפיה הגירעון שהודיעה עליו לפני כשלושה שבועות, בסך 20 מיליון שקלים, תפח כמעט כפליים ועומד על 37 מיליון. בהודעה שפרסמה טלדור אמש היא כתבה כי פחימה פוטר "על רקע ליקויים מהותיים שהתגלו בפעילות של חטיבת השירותים המנוהלים". מאז תחילת הפרשה הוצאו פחימה וגת לחופשה כפויה.

בהודעתה הראשונה, ב-13 בפברואר, כתבה טלדור כי אי ההתאמה התגלתה "במסגרת ספירת מלאי לקראת הכנת הדו"חות הכספיים השנתיים ל-2013". הדבר, כך נמסר אז, שקול לגירעון במלאי החברה בפועל, לעומת הספרים שלה.

בעקבות זאת החליט דירקטוריון טלדור למנות ועדת בדיקה מטעמו, לבחינת אי ההתאמה וההשלכות הנובעות ממנה. לאחר שהוועדה הגישה את ממצאיה פרסמה טלדור את ההודעה השנייה לבורסה, בה כתבה כי "ממצאי הבדיקה העלו כי מקורן של אי ההתאמות בדו"חותיה הכספיים של החברה נובע במלואו מפעילותה של חטיבת שירותים מנוהלים בחברה" בשנים 2007-2013. על פי הבדיקה, הדיווח העודף בערך המלאי בדו"חות טלדור לסוף ספטמבר 2013 לעומת ערך המלאי של החברה בפועל עומד על 23 מיליון שקלים. החברה הוסיפה כי "במסגרת בדיקה מקיפה שבוצעה נתגלו אי התאמות מהותיות נוספות בפרטים מאזניים, בהיקף כולל מצטבר של 26 מיליון שקלים".

לפיכך, הודיעה טלדור כי כלל התיקון בדו"חותיה יעמוד על 49 מיליון שקלים ברוטו ובהתאם, סכום הגירעון הכולל עומד על 37 מיליון שקלים. כמו כן, הסכום המתוקן של ההון העצמי, נכון לספטמבר אשתקד, עומד על 84 מיליון שקלים.

לא התקבלה תגובה מטלדור.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ערן

    לדירקטוריון טלדור טל מנכ״ל המכהן יש אחריות נושאי משרה לציבור המשקיעים ומה הם בחרו לעשות? לפטר את הסמנכ״ל ועוד למנות במקומו מישהו סגן ראש חטיבה מהחברה במקום מישהו מבחוץ. כנראה רוצים לטאטא משהו מתחת לשטיח. אתם תחליטו אם להשקיע בחברה כזו.

אירועים קרובים