פריון וחטיבת הסרגלים של קונדואיט מתמזגות בעסקה המבוססת על מניות בלבד

קונדואיט תפצל את חטיבת סרגלי הכלים שלה ותאחד אותה עם פריון, שזו תקצה מצדה לבעלי המניות של קונדואיט בין 57 ל-60 מיליון מניות ● החברה המאוחדת תהיה מוחזקת על ידי 81% מבעלי המניות של קונדואיט ו-19% מבעלי המניות של פריון

ג'וזף מנדלבאום, מנכ"ל פריון

פריון נטוורק (Perion Network) וחלק מקונדואיט (Conduit) הישראלית מתמזגות. על פי ההסכם שנחתם בין שתי החברות, תאוחד חטיבת סרגלי הכלים (Client Connect) של קונדואיט עם פריון, בעסקה המתבססת על מניות בלבד. "כך, תהפוך פריון לחברה מובילה בתעשיית החיפוש וההפצה הדיגיטלית", נמסר מהחברה.

על פי ההסכם, קונדואיט תפצל את חטיבת סרגלי הכלים שלה, שכוללת את פלטפורמת המונטיזציה וההפצה של החברה למפיצים ולמפתחים. החטיבה המפוצלת תאוחד עם פריון, שבכפוף לסגירת העסקה, תקצה לבעלי המניות של קונדואיט בין 57 ל-60 מיליון מניות. לאחר סגירת העסקה, החברה המאוחדת תהיה מוחזקת על ידי 81% מבעלי המניות של קונדואיט ו-19% מבעלי המניות של פריון.

בראש החברה המאוחדת יעמדו ג'וזף מנדלבאום, מנכ"ל פריון, ויעקב קאופמן, סמנכ"ל הכספים שלה, שימשיכו לכהן בתפקידים אלה. ג'וש ווין, שהוביל את חטיבת סרגלי הכלים של קונדואיט, ימשיך להוביל אותה ויצטרף לפריון כנשיא. דרור ארז, מייסד משותף של קונדואיט, ורועי גן, סמנכ"ל הכספים של החברה, יצטרפו לדירקטוריון פריון.

האיחוד הוא תוצאה של החלטת קונדואיט לפצל את חטיבת סרגלי הכלים ופעילות המוניטיזציה של החברה ושל אסטרטגיית הצמיחה של פריון באמצעות רכישות. קונדואיט תמשיך לפעול ולהשקיע בעסקיה הנוספים, בעלי הצמיחה הגבוהה, בהם דפדפן ה-U browser ו-Conduit Mobile – פלטפורמה ליצירה עצמאית של יישומים.

האיחוד ייצור חברה שמניבה הכנסות שנתיות של 367.2 מיליון דולרים (נכון למועד סיום השנה הכספית של פריון, לפני כחודשיים). שווייה של פריון עומד על 161 מיליון דולרים ואילו זה של קונדואיט, על בסיס גיוס הכספים שביצעה ב-2012, על 1.5 מיליארד דולרים.

מנדלבאום אמר, כי "זהו באמת המקרה שבו אחד ועוד אחד שווה שלוש. עסקי החברות שלנו משלימים אלה את אלה ויאפשרו לנו להגדיל את ההשקעה בפלטפורמת המונטיזציה וההפצה".

יצוין שבמרץ 2011 פורסם שקונדואיט מנהלת מגעים לרכישתה תמורת מאות מיליוני דולרים. גורמים המקורבים למגעים העריכו אז, כי ייתכן שסכום הרכישה יעמוד על יותר ממיליארד דולרים. בסופו של דבר, עסקה זו לא יצאה לפועל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים