"בזכות ישראל, ערים חכמות הפכו מחזון למציאות"

כך אמר הוגו ולנטי, המנהל הראשי של הכנס והתערוכה הבינלאומיים ערים חכמות בברצלונה, והוסיף, כי "אתם הישראלים מוכיחים שאתם לא רק מובילים ביישום חדשנות בתחום האורבני, אלא מהווים מודל לחיקוי בכל העולם"

בכנס הערים החכמות בברצלונה: מימין - סרג'יו ויניצקי, נציג מרכז הכנסים FIRA, חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין-מכבים-רעות, והוגו ולנטי, מנהל התערוכה.

"לפני עשור חנכנו כאן את הכנס ותערוכת ערים חכמות. דיברנו אז על חזון. היום, עשר שנים אחרי, החזון הפך לריאליטי אמיתי, ולכם הישראלים יש חלק נכבד, בכך שאתם מגיעים לכאן כל שנה ומוכיחים שאתם לא רק מובילים ביישום חדשנות בתחום האורבני, אלא מהווים מודל לחיקוי בכל העולם". דברים אלו אמר היום, הוגו ולנטי, המנהל הראשי של הכנס והתערוכה הבינלאומיים ערים חכמות, שנפתחה הבוקר בברצלונה לראשונה מאז פרוץ המגיפה.

חיים ביבס, יו"ר המרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין, אמר, כי יש להעריך במיוחד את ראשי הערים, היישובים והתאגידים שהגיעו השנה לתערוכה במציאות המורכבת בימים אלו. "בכנס השנתי שלנו, שנערך לפני כמה שבועות, נוכחנו שוב לראות את עוצמתה של החדשנות בתחום המוניציפלי, ועכשיו אנחנו פה כדי לראות, להציג ולהביא עוד חדשנות לערים", אמר ביבס. הוא אמר, כי הקורונה הוכיחה שוב כי הרשויות בישראל לא רק נכנסות מתחת לאלונקה בשעת חירום, אלא הן גם מפעילות ומיישמות את הפעולות למאבק בקורונה". ביבס עמד על החשיבות של שיתוף הפעולה בין הרשויות כדי ליישם חדשנות, "וגם כאן בתערוכה להרחיב את שיתופי הפעולה, כי בסופו של דבר אנחנו עוסקים בחדשנות שנועדה לשרת טוב יותר את התושבים". ביבס הזכיר את היוזמה של השלטון המקומי להקים דשבורד משותף לרשויות המקומיות, "שיאפשר לנטר ולנהל תחומים שלמים ברשות מבלי להשקיע במערכות יקרות ייעודיות, שלחלק מהן אין משאבים לכך", אמר ביבס.

סרג'יו ויניצקי, נציג פירה, בירך את כל המשתתפים והודה לכל ראשי השלטון המקומי, שלמרות הכל הגיעו השנה. "צריך לציין במיוחד את העובדה שבמשלחת יש נציגות מכובדת של המגזר הערבי, הדרוזי ומגזרים אחרים". הוא ציין, כי השנה גם יש תצוגה יפה של מספר חברות ישראליות שמביאות את החדשנות הישראלית, בהן חברת טונדו, שהונפקה לא מכבר בבורסת נאסד"ק.

יצחק בורבה, יו"ר התאגידים העירוניים, אמר, כי למרות שאנו מדברים על טכנולוגיה וחדשנות כבר שנים רבות, דווקא הקורונה האיצה את השימוש בטכנולוגיה בקרב מגזרים ואנשים, שלפני הקורונה לא היו חשופים לשימושיה.

"התערוכה כאן שוב מבליטה את הייחוד של ישראל במאבק המוצלח בקורונה. בעוד שבאירופה הדברים זזים לאט, אצלנו עוברים מיד מאפס למאה וההיפך, וזה בא לידי ביטוי בכלכלה החזקה שלנו וגם בתחומים של ערים חכמות" אמר בורבה.

 11 אלף משתתפים מ-400 ערים

לכנס והתערוכה הבינלאומית בברצלונה צפויים להגיע כ-11 אלף איש מ-400 ערים ברחבי העולם. האירוע נערך בצל הזינוק בתחלואת הקורונה ברחבי אירופה, ולמרות החשש הכבד של המארגנים, עד לרגע האחרון, ישנה נוכחות ערה בכנס והתערוכה, אם כי בהיקפים הרבה יתר קטנים מאשר בשנים קודמות. ברוח התקופה הכנס נערך במתוכנת היברידית, והיא משודרת באופן מקוון דרך פלטפורמת Tomorrow City.

כנס ערים חכמות. 11 אלף משתתפים מ-400 ערים בעולם.

כנס ערים חכמות. 11 אלף משתתפים מ-400 ערים בעולם. צילום: פלי הנמר

באירוע הפתיחה הרשמי של הכנס שנערך הבוקר, אמר ולנטי, כי "התערוכה מתקיימת בתקופה שבה ערים צריכות להיות ביחד אפילו יותר. המגיפה שינתה את הדחיפות של כמה שיפורים, והפריסה המהירה של טכנולוגיות מסוימות הפכה לעדיפות עליונה עבור כולם. זו הסיבה שחשוב לאסוף נציגים מרשויות מקומיות מכל העולם. ויכוחים והסכמים שנעשו בימים אלה ישפיעו על העתיד הקרוב של אזרחים בכל העולם".

בין המדינות שהגיעו השנה לתערוכה ניתן לראות ביתנים מרשימים של בלגיה, קנדה, צרפת, לטביה, ישראל, שוודיה, ארצות הברית, פולין, סקסוניה וספרד.

במסגרת הכנס ייערך מפגש של ארגון הערים והממשלות המקומיות UCLG, תחת הכותרת "ערים וטריטוריות חכמות הם עמודי התווך של סדר היום המשותף".

במליאת הפתיחה הוצגו שתי פלטפורמות חדשות לתחום ערים חכמות: ניידות וקיימות.

 

הכותבים הם שליחי אנשים ומחשבים לכנס.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מוני

    ערים נעשו חכמות, והתושבים נשארו טיפשים.

אירועים קרובים