תוכן שיווקי

DBaaS – החיסון של וראסיטי עבור מנמ"רים בארגונים עם מערכות קריטיות

30/11/2020 16:20
ליהיא ידלין, מנהלת לקוחות בכירה ב-וראסיטי. צילום: אלעד ניסים

כתב: הילל יוסף.

"בארגונים רבים יש מערכות קריטיות, שאופציית השבתתן למשך זמן ארוך יחסית – כשעתיים, שעה ואפילו 20 דקות – לא קיימת. השבתה כזו יכולה להיווצר כתוצאה מטעויות אנוש או מתקלה טכנית. ניהול בסיס נתונים כשירות (DBaaS – Database as a service) נועד לתת מענה לטובת לקוחות שכאלה: אנחנו מעניקים להם תמיכה עבור מערכות שצריכות להיות באוויר 99% ואפילו 99.999% מהזמן, משמע – פחות מחמש דקות נפילה בשנה. לכל חברה יש מינימום זמן נפילה שהיא יכולה לספוג בלי שייגרם לה נזק עסקי או תפעולי – ואנחנו מסייעים לה להגיע ליעד זה", כך אמרה ליהיא ידלין, מנהלת לקוחות בכירה ב-וראסיטי (Veracity) מקבוצת אמת מיחשוב.

וראסיטי פועלת בתחום תשתיות התוכנה בישראל, והיא מציעה ללקוחותיה פתרונות אינטגרטיביים, המשלבים באופן ייחודי מוצרי תוכנה בעולמות הדטה של חברות בינלאומיות מובילות. בתחום בסיסי הנתונים החברה מסייעת לארגונים מבוססי אורקל, SQL ,MySQL ובסיסי נתונים מבוססי קוד פתוח, ולעולמות החיפוש והתובנות העסקיות היא מציעה פתרון מבוסס Lucidworks. כמו כן, וראסיטי מציעה שירותי ייעוץ מומחה בתחומי בסיסי הנתונים והענן. ביולי 2013 החברה נרכשה על ידי קבוצת אמת מיחשוב.

לדברי ידלין, "יש ארגונים רבים שלא יכולים לסבול השבתה – החל מחברות אשראי, עבור בחברות גיימינג ובאתרי מסחר באינטרנט, וכלה בבתי חולים ובחברות תקשורת ואנרגיה. כאשר לקוח חדש נדרש לשירות שכזה, אנחנו ממנים יועץ אחראי לאתר שלו, שסוקר את מערך בסיסי הנתונים בארגון, ובונה תוכנית עבודה ותיק אתר עם כלל המידע הדרוש, כך שבעת הצורך כל יועץ בחברה יוכל להתחבר לאתר ולתת מענה. לפחות פעם בחודש, תלוי בקריטיות המערכות, אנחנו מתחברים לבסיסי הנתונים, עורכים להם סדרה מקיפה של בדיקות ופותרים בעיות מבעוד מועד, והכול על מנת למזער את התקלות והנפילות".

כמו כן, היא ציינה כי "אנחנו מעניקים תמיכה לארגונים רבים, ביניהם חברות היי-טק, ארגונים פיננסיים, בתי חולים, חברות גיימינג, אוניברסיטאות, חברות שילוח, ארגונים בעלי תשתיות קריטיות וארגונים מהמגזר הממשלתי-ציבורי".

"בדיקות שפיות"

לדברי יהודה פינקלשטיין, ארכיטקט בכיר ב-וראסיטי, "במסגרת השירות המנוהל שלנו, DBA מגיע לאתר הלקוח או מתחבר מרחוק לבסיסי הנתונים ועורך לו סדרה מקיפה של בדיקות שנקראת Sanity Checks. הבדיקות כוללות, בין היתר, לוגים, אינדקסים, בעיות ביצועים אם יש ומה מקורן, גיבויים, בעיות אבטחה ועוד. המטרה היא להתריע מראש על תקלות עתידיות ולפעול באופן פרו-אקטיבי על השרתים. אנחנו מעוניינים לגלות כשלים בטרם הופעתם, תוך רצון להפחית סיכונים ולאתר תקלות שלא תמיד מתגלות בניטור של מערכות ה-IT בחברה".

מקור: וראסיטי

מקור: וראסיטי

"בהיבט הטכנולוגי", הסביר פינקלשטיין, "אנחנו נותנים מענה לכל לקוח ארגוני שיש לו בסיסי נתונים. כל אחד מהם יקבל מענה ממנהל בסיסי נתונים מתמחה בתחומו. אנחנו פועלים בסביבות בסיסי הנתונים של אורקל, MySQL, מיקרוסופט, PostgreSQL ו-Big Data. המטרה בבדיקות היא למצוא כשלים בטרם הם יהפכו לאירועים. מדובר בהחזר השקעה סמוי, כאשר מאחורי הקלעים נעשית עבודה באופן שוטף".

"משבר הקורונה הביא להגדלת הפעילות שלנו"

ידלין הוסיפה כי "אנחנו מניבים לארגונים חיסכון, בשל מזעור ההשבתות והשיפורים בתהליכים, בביצועים ובצריכת המשאבים בענן. לדוגמה, בארגוני אי-קומרס אנחנו מטפלים בהיערכות לקראת קניות בזמני שיא, 'פיקים', שזה הזמן הקריטי ביותר של פעילותם, לרבות חגים וחגי קניות וירטואליים, ממש כמו בחודש זה. היה לנו מקרה שבו לקוח נפגע ממתקפת כופרה בערבו של חג. ללא העבודה השוטפת שלנו והכנת האתר למקרים מסוג זה, הפעילות המסחרית שלו הייתה נפגעת קשות בתקופה החשובה ביותר".

היא ציינה כי "משבר הקורונה הביא להגדלת הפעילות שלנו, כיוון שהשימוש במערכות גדל, למשל בקרב אתרי מסחר באינטרנט, חברות גיימינג וארגוני בריאות".

עוד אמרה ידלין כי "שירות ה-DBaaS שאנחנו מעניקים נותן מענה ללקוח הארגוני בשעותיו הקשות. עם שירות זה הלקוח מרגיש בטוח, כי יש לו גב מקצועי רחב של חברה, שמעניק תמיכה טכנולוגית למערכות הקריטיות בארגון שלו. כבר היו מקרים שבהם יצרו עמנו קשר ארגונים שלא היו לקוחות שלנו ונקלעו למשבר, ודאגנו להציב שם DBA שליווה אותם עד לפתרונו. אם חברה נמצאת בתקלת שבר בפרודקשן, אנחנו מודעים לכאב ונעזור לה עד לפתרון הבעיה, כאשר לאחר מכן נדאג לפן החוזי".

לסיכום היא אמרה ש-"חווינו גידול בפעילות שלנו השנה, עם ובלי קשר לקורונה, ואני צופה שהגידול בפעילות שלנו בתחום ניהול בסיסי נתונים כשירות יימשך גם ב-2021".

אירועים קרובים