בינת הקימה מוקד קורונה לאזרחים ותיקים עבור משרד העבודה הרווחה

המוקד הוקם תוך שבוע בעלות של 5 מיליון שקלים ● השר איציק שמולי: "הצלנו חיים של קשישים"

איציק שמולי, שר העבודה והרווחה, במוקד מגן זהב. צילום: שי פיירשטיין, לע"מ

קבוצת בינת הקימה מוקד לאזרחים ותיקים עבור משרד העבודה והרווחה, במסגרת תוכנית "מגן זהב". המוקד פונה בצורה יזומה ל-500,000 אזרחים ותיקים בכל רחבי הארץ, במסגרת שיחות יוצאות ויזומות. המוקד הוקם בזמן שיא של שבוע, בערב ראש השנה, ועלותו נאמדת ביותר מ-5 מיליון שקלים.

הצורך במוקד נבע מכך, שבשל המגיפה והנחיות הסגר והבידוד, אזרחים ותיקים נמנעים מלצאת מביתם לטובת קבלת שירותים והשלמת צרכים דחופים. כחלק מהתהליך, בוצע מיפוי של 60 אלף מהאזרחים הוותיקים והצרכים שלהם מול רשויות מקומיות, קופות חולים, ביטוח לאומי וארגוני סיוע שונים. חלק מהסיוע יינתן באמצעות הקרן לידידות ברשויות המקומיות.

הנציגים, שעובדים מהבית, ערוכים לייזום של 16 אלף שיחות ביום ופועלים כדי לתת מענה מלא בימים א'-ה', בין השעות 8:00-20:00. המוקד מתבסס על טכנולוגיית חייגן שבינת תקשורת פיתחה. הטכנולוגיה היא בעלת יכולות בינה מלאכותית, שמאפשרת ייזום של עד פי 5 שיחות ביום לכל נציג – לעומת חייגן מסורתי. החייגן מפעיל מנגנונים אנליטיים, הלומדים את התנהגות המוקד, ובאמצעות אלגוריתם מחליט מתי נכון לייצר שיחה חיצונית. בשל החייגן, משרד הרווחה הגיע בזמן קצר מאד ליותר מ-100,000 אזרחים ותיקים.

את הפרויקט הובילו יוסי ארואסטי, מנהל פיתוח עסקים של קבוצת בינת, ואמיר פורקוש, סמנכ"ל טכנולוגיות בחברה. בחודש האחרון בינת הכשירה מאות מוקדנים, שיעניקו מענה לאוכלוסייה המבוגרת, עם מענה בארבע שפות – עברית, רוסית, אנגלית וערבית. במסגרת הפרויקט התקיים שיתוף פעולה עם בינת סמך, שהיא זכיינית של מוקד 118. הפרויקט הוא חלק מתוכנית "מגן הזהב", שגובשה בעקבות לקחי הגל הראשון בהתמודדות עם נגיף הקורונה.

עפרה פרנקל, מנמ"רית משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, ציינה, כי "נגיף הקורונה והצורך בבידוד ובריחוק חברתי העמיד בפני המשרד אתגר חשוב של טיפול באזרחים ותיקים – שרובם הגדול אינו מוכר למשרד בימי שגרה. המוקד הוקם בזמן מהיר מאוד, תוך השתלבות במערכת המידע התומכת במבצע 'מגן זהב', שהוקמה על ידי המשרד בשיתוף ג'וינט".

איציק שמולי, שר העבודה והרווחה, שחנך השבוע את המוקד, אמר, כי "עובדי המוקד יפנו בצורה יזומה ליותר מחצי מיליון אזרחים ותיקים, כדי לוודא שאף אחד מהם לא נשאר לבד. הפרויקט מוכיח את עצמו ומביא יום יום סיוע לקשישים, ששומרים על ריחוק חברתי שמציל חיים. בזכות המוקד הצלחנו להציל חיים של עשרות קשישים, שהיו זקוקים לסיוע במזון, בתרופות ובצרכים חיוניים".

אלון בן צור, מנכ"ל בינת תקשורת, אמר כי "כשגויסנו לנושא הבנו את חשיבותו הלאומית וההומנית. נרתמנו להצלחתו תוך פיתוח בזמן קצר והקצאת משאבים בעצימות גבוהה למימושו. אנו גאים בטכנולוגיות חברתיות שמטרתן לסייע לאזרחים ובפרט לאוכלוסיית הקשישים ובעלי מוגבלויות ולהציל חיים במיוחד בתקופה זו. הבאנו פיתוח טכנולוגי ייעודי, הפעלה בענן, התאמה למערכות המשרד ולאיוש של המוקד בצוותי עבודה שהודרכו בתוך ימים ספורים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים