תוכן שיווקי

לספקיות התקשורת תפקיד חשוב במשבר הקורונה

18/03/2020 13:25
שלומי אנג'י, סמנכ"ל הטכנולוגיות של נוקיה ישראל והרשות הפלסטינית. צילום: לוק צלמים

מאת: שלומי אנג'י, CTO, נוקיה ישראל

ההתפרצות הנוכחית תופסת אותנו בתקופה בה לאנושות יש כלים טכנולוגיים רבים לפעילויות מרחוק: עבודה, למידה ואף רפואה. לחברות התקשורת תפקיד מכריע, כיוון שהן מספקות את תשתיות התקשורת החיוניות לכך.

במשך שנים הזנחנו בישראל את תשתיות התקשורת והעדפנו את ה-low cost. כשמחיר חבילת סלולר ירד ל-30 שקלים כולם חגגו, אבל שכחו שזה בא על חשבון איכות, רציפות, וקיבולת – כן, קיבולת: כמה אנשים יכולים להתחבר בו-זמנית לאינטרנט (בסלולרי או בקווי, בבית או בעסק) וליהנות משירות ברמה סבירה.

מסביב לעולם אנו עדים לחברות תקשורת רבות המודעות לתפקידן החיוני בשימוש רציפות פעילות המשק והחברה.

דוגמאות מהנעשה בעולם

בסין, מוקד ההתפרצות, כל חברות התקשורת והטכנולוגיה מתעלמות מהתחרות ומשתפות פעולה לאפשור למידה אונליין לכ-50 מיליון תלמידים בהסגר. המערכת כוללת 7,000 שרתים ותקשורת של כ-90 טרה, כדי להבטיח גישה סימולטנית לכולם.

באיחוד האמירויות חברת Du תומכת בתכנית הממשלתית ללמידה מרחוק בעקבות אכיפת סגירת בתי הספר. בנוסף מספקת החברה גישה חופשית לכלים כגון סקייפ ביזנס ומיקרוסופט TEAMS.

חזרה לסין – צ'יינה מובייל מספקת שישה רובוטים המחוברים ל-5G, שיסייעו במחלקות הבידוד. החברה גם מאפשרת לצוותים הרפואיים במדינה גישה חופשית ל-5G לצורך התייעצויות מרחוק, בפס רחב, לאבחון וטיפול, סינון ושירותי הדמיה תרמיים.

בהונג-קונג חברת HKBN מחלקת לדיירי דיור-מוגן סמארטפונים וגלישה חופשית, כדי להיות בקשר עם קרוביהם ולהימנע מביקורים. בנוסף, HKBN מאפשרת לעסקים גישה חופשית לשירותי ועידה ורציפות עסקית.

בצ'כיה ובקניה משתפות פעולה ספקיות התקשורת באספקת התרעות SMS לציבור, ובפרט לנמצאים באזורים נגועים ספציפיים בעולם. גם בהודו מפעילות הסלולר מפיצות הודעת היגיינה מוקלטת, לפני כל הוצאת שיחה.

מרבית חברות התקשורת באיטליה מספקות גישה חופשית לשירותיהן במוקדי ההתפרצות הקשים. TIM חווה 70% גידול בתעבורת האינטרנט, הרוב ממשחקי Fortnite ו-Call of Duty. חברות TIM ווודאפון מאפשרות חבילות דטה ללא הגבלה. TIM הוסיפה VOD חינם, ובנוסף ללקוחות העסקיים 100GB וגישה חופשית ל- TIM WORK SMART – חדר-ישיבות ווירטואלי – לחודשיים. חברת EOLO, המספקת שירותי Fix Wireless Access, מעניקה חודש חינם לכל לקוחותיה לאות סולידריות.

גם החברות WIND TRE ופאסטווב מגדילות את החבילות הסלולריות ל-100GB ו-50GB, בהתאמה. הראשונה הודיעה שתקל בנוסף על המפגרים בתשלומים. ILIAD אף היא הוסיפה 10GB לחבילות הסלולריות, וכן שיחות ללא הגבלה לכ-60 מדינות.

בארה"ב קיימות מגבלות דטה (מהירות, ונפח חודשי) למנויים ביתיים. לדוגמה, בית המחובר לקו DSL מוגבל 150GB לחודש. חברת AT&T מסירה מעתה את המגבלות לרווחת הציבור.

עוד בארה"ב – קומקאסט מתמקדת במשפחות מעוטות-יכולת בעלות חיבור אינטרנט בסיסי, ומציעה חודשיים חינם ללקוחות חדשים. במקביל, החברה העלתה בכ-50% את המהירות לכולם.

נעבור לספרד, שם חברת מוביסטאר מאפשרת גישה חופשית לפלטפורמות הלמידה המקוונות שלה, כולל זו למיומנויות דיגיטליות, הכוללת 25,000 קורסים. מוביסטאר גם מעניקה 30GB לחודש בחינם, וכן תוכן בידורי לכלל הציבור. חברת איוסקלטל מציעה תוכן לילדים וסרטים משפחתיים – חינם. 

גם אורנג' בספרד מציעה ללקוחותיה הסלולרים הפרטיים והעסקיים הגדלה של 30GB ו-50GB, בהתאמה, בחינם למשך חודש. אורנג' הוסיפה גם חבילת טלוויזיה עם תוכן לילדים בחינם, ובמקביל החברה משתפת פעולה עם הארגון להכשרה מקצועית ומקדמת קורסים מקוונים. חברת MasMovil מעניקה בחינם ערוצי סקיי וסקיי-פרמיום למשך רבעון, וכן הוסיפה יעדי שיחות לחו"ל בחבילות הכל כלול.

תשתית תקשורת תקינה - איכות, רציפות, וקיבולת. אילוסטרציה: BigStock

תשתית תקשורת תקינה – איכות, רציפות, וקיבולת. אילוסטרציה: BigStock

נדרשת תשתית תקשורת רחבת-פס אמינה, רציפה ואיכותית, קווית וסלולרית

לסיכום, אנו עדים למגוון דרכים בהן חברות התקשורת מסייעות לציבור להתמודד עם משבר הקורונה, כגון הגדלת חבילות גלישה ומתן גישה לתכנים בחינם לצעירים משועממים בבית, הקמת מערכות למידה מרחוק ושירותים לעובדים מהבית, שיתוף פעולה עם הרשויות למשלוח התרעות, ואפילו סיוע לצוות הרפואי בעזרת 5G.

כל אלו מצריכים תשתית תקשורת רחבת-פס אמינה, רציפה ואיכותית, קווית וסלולרית, אשר מאפשרת קיום שגרת חיים – למידה, עבודה ואף מתן שירותי בריאות – גם במצבי משבר.

אני משוכנע שהאנושות תמצא פתרון לקורונה החדש, COVID-19, וכנראה שיהיו הפעם הרבה פחות מתנגדים לחיסונים. כאשר נצלח את המשבר הזה (ואין לי ספק שכך יהיה), נצטרך להיערך טוב יותר למשבר הבא, COVID-20 או אחר. וכשנעשה זאת, מוטב שנזכור כולנו עד כמה תשתיות התקשורת הן קריטיות להתמודדות עם משברים.

מקורות מידע נוספים ברשת: 

https://www.cnbc.com/2020/03/04/coronavirus-china-alibaba-tencent-baidu-boost-health-tech-efforts.html

https://nypost.com/2020/03/10/coronavirus-hospital-ward-staffed-by-robots-opens-in-wuhan-to-protect-medics/

https://telecoms.com/503081/att-follows-italian-lead-by-temporarily-unlocking-data-limits/

https://corporate.comcast.com/covid-19

https://www.marketing-interactive.com/hkbn-and-microsoft-partner-to-provide-free-remote-working-tools-during-coronavirus-outbreak

https://www.khaleejtimes.com/business/telecom/get-access-to-voip-apps-in-uae-no-extra-cost-for-data-download

https://www.theverge.com/2020/3/12/21177538/att-broadband-internet-data-cap-coronavirus-suspend

https://affinity.tipinsure.com/Ph/step_1

https://atencionalcliente.movistar.es/?q=coronavirus

https://www.standardmedia.co.ke/health/article/2001363180/health-ministry-resorts-to-sending-sms-to-deal-with-coronavirus

https://technology.globaldata.com/Analysis/details/COVID19-Whats-a-Telco-to-Do119608

אירועים קרובים