סקירת מחשב נייד: VivoBook S15 S532 של אסוס

למרות שזהו מחשב מיינסטרים, ולמרות שהוא דומה מאוד למחשבים אחרים עם מסך בגודל של 15.6 אינץ' - במיוחד של אסוס עצמה - ברגע שפותחים את המכסה מגלים כמה וכמה תכונות, שהיו שמורות עד לאחרונה רק למחשבי הפרמיום של החברה

Asus VivoBook S15 S532. צילום: יח"צ

במסיבת העיתונאים שערכה לאחרונה אסוס ישראל דיברו נציגי החברה על כך שהחידושים שמשלבת החברה במחשבים הניידים זורמים במהירות יחסית מהמשפחות המובילות גם אל מחשבי המיינסטרים.

VivoBook S15 כנראה מספק דוגמה טובה מאוד למגמה עליה דיברו ראשי הסניף המקומי. למרות שמדובר במחשב מיינסטרים, ולמרות שברגע הראשון הוא דומה מאוד למחשבים אחרים שמצוידים במסך בגודל של 15.6 אינץ' – במיוחד של אסוס עצמה – ברגע שפותחים את המכסה מגלים כמה וכמה תכונות שהיו שמורות עד לאחרונה רק למחשבי הפרמיום של החברה.

כך, המסגרת הדקיקה מאוד מסביב למסך. באסוס קוראים לה NanoEdge, ומדובר במסגרת ממש דקיקה מסביב למסך, להוציא החלק התחתון שבו מוטבע הסמליל של משפחת המחשבים. עוד דבר שבולט הוא המקלדת שמתרוממת קצת למעלה, בזווית של כ-2 מעלות, כשמהסך מוטה קצת לאחור מתחתיה, כדי ליצור סביבת הקלדה ארגונומית נוחה יותר – או בלשון של הסיסמאות ושמות, ErgoLift.

אבל הדבר הכי בולט ב-VivoBook S15 מנצנץ מקדימה – משטח השליטה הסטנדרטי הוחלף במסך מחשב קטן, בגודל של 5.65 אינץ' וברזולוציית FHD. באסוס קוראים לו ScreenPad 2.0 וזו האבולוציה האמיתית, ויש לה שני מקורות.

בשנה שעברה השימוש בדור הראשון של ScreePad הוצג לראווה. לחיצה קטנה על סימן בקצה משטח השליטה הפכה אותו ללוח המקשים הנומרי, במקום עכבר. מוקדם יותר השנה השיקה אסוס את ZenBook Pro Duo הייחודי מאוד, עם מסך גדול מאוד יחסית, בגודל 14 אינץ' וברזולוציית 4K מתחת למסך הראשי, וקראה לו ScreenPad Plus.

צריך למעשה לחבר למחשב עכבר חיצוני?

ScreenPad 2.0 הוא מעין שילוב של השניים. הוא מאפשר להריץ בו בלחיצת כפתור אפליקציות ייעודיות כמו זיהוי כתב יד, לדוגמה. הוא מציע אפשרות להציג על המסך שילוב של מקשים חמים, להפעלה מהירה של פונקציות שונות במקום להשתמש במקלדת, לדוגמה. הוא גם מציע אפשרות להריץ ביחד בו-זמנית זוגות יישומים כולל קביעת הפריסה שלהם, זה לצד זה, על גבי המסך הראשי של המחשב.

בין שאר האפליקציות שמוצעות להרצה מוצאים גם את MyAsus, שמאפשרת לבחון ולהגדיר את המחשב, למשל את בהירות המסך, וכן את EverNote הוותיקה, שמיועדת לשמירת פרטי מידע שונים לצורך התייחסות עתידית לעבודות כאלו או אחרות. את האפליקציות הללו ניתן להעביר למסך הראשי, ובאותה מידה אפשר להעביר אפליקציות מהמסך הראשי למסך המשני.

אבל הבעיה היא שבדרך צריך גם עכבר, וכדי להשתמש בעכבר צריך לבחור את האפשרות הזו במסך המשני, וכדי לעבוד ביחד באופן באמת יעיל צריך למעשה לחבר למחשב עכבר חיצוני. אבל הפוטנציאל, כך נראה, נמצא שם. רק צריך עדיין לחדד את הקצוות, ואולי להגדיר אפליקציות שכן יכולות לרוץ ב-ScreenPad לצד כאלה שלא.

טעינה יחסית מהירה: 60% ממצב ריק ב-50 דקות לערך

מעבר לכך, מדובר במחשב 15.6 אינץ' סטנדרטי למדי, במונחים העדכניים של המילה, כשהמסך מציע רזולוציית FHD. המקלדת גם היא כבר מוכרת היטב ממחשבים אחרים של אסוס, עם מקשים מופרדים היטב אחד מהשני, אבל גם עם התעקשות לדחוף מקלדת נומרית עם מקשים צרים בצד הימני של המקלדת, כמו במקלדת שולחנית, שגורמת לכמה מקשי שליטה להיות קטנים מהרצוי.

כנהוג כיום יש למקלדת גם תאורת לד מקיפה בכמה עוצמות, אבל כאן יש בעיה: החריטה של התווים שקופה, והאור נפלט גם דרכם. ביותר ממצב אחד לא רואים בכלל מה כתוב על המקשים. מכיוון שלא כולם, בלשון המעטה, מיומנים בהקלדה עיוורת, זה יכול להפריע. עדיף בעצם לכבות את התאורה.

בתצורה מה שבולט במיוחד הוא הבחירה לשלב שבב גרפי בסיסי, MX250 של אנבידיה לצד ה-HD 620 של אינטל שמשובץ במעבד. לעומת ה-MX110 במחשבי העבר של אסוס, השילוב של השבב החדש ב-VivoBook S15 אכן מעניק לו ביצועים גרפיים סבירים, שאפילו מתאימים למשחקים, אבל לא חדשים ובלא באיכות תצוגה גבוהה.

הסוללה מציעה נפח עבודה של 42Wh, שגם תומכת לפי החברה בטעינה יחסית מהירה: 60% ממצב ריק ב-50 דקות לערך.

כמו תמיד, המחשב נמכר בתצורות חומרה שונות. תצורה המבוססת על Core i7-10510U, מהדור העשירי של אינטל, עם 8 גיגה-בייט זיכרון RAM ו-1 טרה בייט זיכרון אחסון, עולה כ-4,990 שקלים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים