תוכן שיווקי

הסטארט-אפ הישראלי שיוציא אותנו מהפקק

שילוב של יכולות בינה מלאכותית עם רמזורים מתקדמים על תשתית הענן של מיקרוסופט יוריד את עומסי התנועה משמעותית

19/11/2019 11:18
דני דניאל, סמנכ''ל בינה מלאכותית, אקסיליון. צילום: יח"צ

כתב: הילל יוסף

אקסיליון פיתחה פלטפורמת AI לאיסוף מידע, ניתוח, הדמיות וניהול תנועה חכם, המאפשרת לערים גמישות כדי להתאים את רשת הרמזורים לתושבים, תוך הורדת עומסי תנועה של עד 40%, יישום גלים ירוקים נושמים, ותשתית לאגרת גודש דינמית.

אקסיליון

אקסיליון

החברה קמה ב-2009, ומונה יותר מ-25 עובדים. מטה החברה יושב בתל אביב, ולה שני מרכזי פיתוח בחיפה ובסופיה שבבולגריה. מייסדי החברה הינם אורן דרור, המשמש כמנכ"ל, ואילן וייצמן, ה-CTO.

"הפלטפורמה שפיתחנו", הסביר דני דניאל, סמנכ"ל בינה מלאכותית, ב-Axilion Smart Mobility, "מפיקה תובנות מעולם התוכן של התחבורה. היא עושה זאת ממצלמות שעל אוטובוסים, רכבות קלות, ציי רכב של העיריה, מצלמות נייחות, חיישנים בעיר, מידע מקוון ועוד. כך, אנו מאפשרים לערים ולמהנדסי תנועה לעדכן תכניות רמזור בתדירות גבוהה, תוך הפחתה משמעותית של עומסי תנועה. אנו מאפשרים תכנון של עשרות רמזורים מקושרים ומתוזמנים יחדיו, ועדכון מהיר שלהם – בהתאם לדפוסי התנועה המשתנים בעיר".

"הפלטפורמה של אקסיליון", ציין דניאל, "מבוססת על AZURE, תשתית הענן של מיקרוסופט. אנו חברת בינה מלאכותית, ולהריץ את האלגוריתמים שלנו, עם כמות הנתונים העצומה, זה כמו להריץ רשתות נוירונים. נדרש GPU שאינו זמין מחוץ לענן של מיקרוסופט. הענן מסייע לביצוע החישובים המורכבים, עם מחשבים חזקים, מעבדים גרפיים של נבידיה, שהם מוכווני בינה מלאכותית".

לדבריו, "יישומי ה-AI של אקסיליון שונים מאלה של כלי רכב אוטונומי, הנדרשים להחלטות מקומיות מיידיות. הם מנתחים מצבים תחבורתיים מערכתיים, תוך שיפור זרימת התנועה, העדפת רכבי תחבורה ציבורית שונים, והתאמת הרמזורים להתנהלות היומיומית של התושבים".

ביטול העבודה הידנית

"עד היום", ציין דניאל, "אופן תכנון הרמזורים נעשה באמצעות ספירות תנועה ועבודה ידנית, או בכלים מיושנים של מהנדסי תנועה. מהנדסי התנועה מתכננים צמתים בנפרד, ומבצעים עדכון של תכניות רמזור פעם בכמה שנים. שימוש בתשתית הענן של מיקרוסופט מבוססת AI לתכנון וסימולציה אופטימליות, מאפשר לתכנן עשרות ואף מאות רמזורים – ולעשות זאת במהירות וביעילות גבוהות".

“פקקי תנועה הם בעיה חוצת מדינות וגבולות. פוטנציאל השיפור בתחום, בו עדיין רוב התכנון נעשה באופן ידני, הוא עצום. הדבר מתאפשר כשמשלבים אוטומציה של תהליכי תכנון ויישום של תכניות רמזור. נדרשים פתרונות עובדים, יעילים ומוכחים ליישום גלים ירוקים נושמים והעדפה ברמזורים לתחבורה ציבורית", כך אמר סמנכ"ל הבינה המלאכותית, דניאל.

אקסיליון SaaS

אקסיליון SaaS

"אנו פועלים בשיתוף פעולה הדוק עם מיקרוסופט", ציין דניאל, "התוכנות והתוכנה כשירות, SaaS שלנו זמינים למכירה בחנות המקוונת של מיקרוסופט. צוותי המכירות של מיקרוסופט ואקסיליון עובדים יחד מול גופי התחבורה השונים בעיריות ובמשרדי התחבורה, לקדם את מכירות הפלטפורמה שלנו, תוך התמודדות עם אתגרי הגנת הסייבר ושימוש בשירותי ענן כתשתית למערכת קריטית כמו מערכת רמזורים עירונית".

קיצור במחצית של זמן הנסיעה ברכבת הקלה בירושלים

בקו האדום של הרכבת הקלה בירושלים, אמר דניאל, "יישמנו את המערכת ב-70 רמזורים לאורך תוואי של 14 ק"מ. בעבר הרכבת הקלה הייתה עוצרת בכל צומת מרומזר, כי לא הייתה לה עדיפות, והנסיעה ארכה כ-80 דקות. כיום, הרכבת לא עוצרת ברמזורים, ומשך הנסיעה קוצר במחצית, ל-42 דקות, מה שהגדיל פי 4 את מספר הנוסעים ברכבת הקלה".

לדבריו, "ערכנו פרויקט גם בקווי המטרונית בחיפה, וזמני הנסיעה של האוטובוסים התקצרו מ-73 ל-58 דקות. חל גידול במספר הנוסעים מ-60 ל-115 אלף. יש לנו פרויקטים נוספים בארץ, אנו בשלבי בדיקת היתכנות ב-19 ערים בגוש דן, ובפיילוטים בניו יורק, וושינגטון ולאס וגאס".

"הפלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית שלנו, על גבי הענן של מיקרוסופט", סיכם דניאל, "מביאה לקיצור זמני הנסיעה של עד 50% ברכבות, לגידול של עד 500% בהיקף המשתמשים בתחבורה ציבורית בגלל קיצור זמני הנסיעה ולצמצום הפקקים בערים בשיעור של 25-40%. ההזדמנות לעבוד בתחום התחבורה, בו יישומי AI משפיעים בפועל על איכות החיים של מיליוני אנשים, ומסייעים להקטנת זיהום האוויר וההתחממות הגלובלית, היא יוצאת דופן".

אקסיליון ב-World Smart City Awards 2019

אירועים קרובים